بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر : ۱۲۴۰۱۶
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران امروز به عنوان صاحب فناوری صلح‌آمیز هسته ای شناخته شده است، گفت: ایران در مذاکره هسته‌ای به دنبال روشنگری حق خویش به تمامه است نه به دنبال اسباب‌بازی هسته‌ای.

به گزارش تابناک، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (دوشنبه 22 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، درنطق پیش از دستور گفت: میلاد با سعادت رأس الموحدین، ابر مرد معرفت و مجاهدت باب مدینه علم علی ابن ابی طالب(ع) را به نمایندگان و ملت تبریک و تهنیت عرض می کنم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جلال الدین سیوطی در کتاب خود از جابر ابن عبدالله انصاری نقل می کند که روزی در محضر پیامبر(ص) بودیم که علی(ع) نیز وارد شد پیامبر فرمود سوگند به کسی که جانم در دست اوست این مرد و شیعیان او در روز قیامت رستگارانند. علی و شیعه هم الفائزون.

وی ادامه داد: از پیامبر(ص) نقل است که فرمود علی منی و ان من علی، علی از من است و من از علی و جز خودم و علی کس دیگری نمی تواند وظیفه مرا به انجام رساند، منزلت امام علی(ع) آنگونه بود که پیامبر(ص) فرمود تو به منزله هارون برای موسی هستی با این تفاوت که پس از من دیگر پیامبری نخواهد بود.

لاریجانی تصریح کرد: با این همه توصیه های پیامبر اسلام(ص)، علی(ع) با سه دسته در مبارزه بود یکم اصحاب جمل یا ناکثین و پول پرستان و طرفداران تبعیض و صاحبان متامع دوم اصحاب صفین یا قاسطین که همان سیاست‌بازان مکار بودند که روح تقلب و نفاق در آنها برجسته بود و سوم اصحاب نهروان و یا خوارج که مارقین نام گرفتند که با عصبیت های ناروا و جهالت های خطرناک بزرگترین ضربه را به اسلام وارد کردند که امام علی(ع) فرمود چشم این فتنه را من درآوردم و غیر از من احدی جرأت چنین کاری را نداشت.

رئیس مجلس افزود: پس از آنکه دریای تاریکی و شبهه افکنی آنها بالا گرفته بود و هاری آنها فزونی یافت امام علی(ع) خوارج را مردمانی خشن که فاقد اندیشه های عالی و احساسات لطیف هستند وصف می کند مردمانی پست و برده صفت و اوباشی که از هر گوشه ای جمع شدند، امروز پیروان اهل بیت و شیعیان علی(ع) نیز با همین سه گروه مواجه هستند، از یک طرف گروهی از متعصبین خشک مقدس که در جهان اسلام به شیوه مارقین که با همان عصبیت ها به جان مسلمانان افتاده اند که با سلاح تکفیر پیوندهای اسلامی را نابود می کنند.

 لاریجانی تاکید کرد: البته این گروه به جای اینکه روحیه مبارزه گری خود را به جای طغیان علیه استکبار و استعمار و صهیونیسم به کار ببندند به مصاف امت اسلامی کشاندند، در زمان علی(ع) نیز مارقین از سلاح تکفیر بهره می جستند، آنها حتی علی(ع) را تکفیر کردند امام درباره این گروه فرمود همانا بدترین مردم هستید شما تیرهایی هستید در دست شیطان که از وجود پلید شما برای زدن نشانه خود استفاده می کنند و به وسیله شما مردم را در حیرت و تردید و گمراهی می افکنند، آیا تکفیریون امروز همان مأموریت مارقین را ندارند که جان و آبروی مسلمانان را نشانه رفتند و چه خوب امام علی(ع) آنان را ترسیم نمود که تیرهایی هستند در دست شیطان.

وی با بیان اینکه امروز این تیرهای شیطانی در عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه و برخی بلاد مسلمین کاری جز تفرقه و کشتار مسلمانان انجام نمی دهند، تصریح کرد: اقدامات آنان بیشترین بهره را برای قاسطین و سیاست بازان مکار جهانی در بر دارد و از طرف دیگر ناکثین و قاسطین امروز جهان با قدرت اقتصادی و شیطنت‌های سیاسی در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده اند و هر روز به بهانه ای ماجرایی درست می کنند آنها به خاطر متامع دنیوی جنگ راه انداختند و سال‌هاست با مکر سیاسی و رسانه ای در مقابل ملت ایران سنگ اندازی کردند و از سلاح انرژی نفت و بانک نیز استفاده نامشروع کردند تا به مقاومت ملت لطمه وارد کنند.

رئیس مجلس گفت: اخیرا معاون رئیس جمهور آمریکا به دولت روسیه و پوتین اخطار نمود که نباید از ابزار انرژی در ماجرای اوکراین استفاده سیاسی کند واقعا خجالت آور و تعجب آور است که این گروه سیاست باز مکار اینقدر فراموش کار شده اند مگر شما در این سال ها از ابزار تحریم نفت و گاز علیه ملت ایران استفاده سیاسی نکردید پس با چه رو و منطقی نسبت به روسیه موعظه می کنید؟ اگر استفاده ابزاری از انرژی سیاست را تقبیح می کنید خودتان سالهاست با همین روش مقابل ملت ایران ایستاده اید آیا اینها قاسطین دنیای مدرن نیستند.

 

قدرت‌های بزرگ غربی میدان مذاکره هسته‌ای را با شعبده بازی سیاسی عوضی گرفتند

لاریجانی بیان کرد: در روزهای اخیر مقامات آمریکا در زمینه مذاکرات هسته‌ای کم حرف ناپخته نزدند و در آشکار و نهان با ژست های سیاسی خط و نشان هایی برای حد و حدود فناوری صلح آمیز هسته ای ایران کشیده اند که تعداد سانتریفیوژها باید در ایران فلان مقدار باشد یا آب سنگین اراک باید چنین شود یا تحقیق و توسعه فلان محدودیت را پیدا کند، ظاهرا قدرت‌های بزرگ غربی میدان مذاکره هسته‌ای را با شعبده بازی سیاسی عوضی گرفتند، مذاکرات هسته ای مذاکراتی جدی است تا عیار اتهامات واهی شما روشن شود و ملت ایران ارزشی برای اینگونه مانورهای دروغین شما قایل نیست.

  

مذاکره کنندگان ایرانی نمی توانند از حقوق هسته ای ملت ایران صرف‌نظر کنند

وی ادامه داد: دولت ایران طی سال های طولانی مجاهدت و پایداری به چنین دستاورد ملی رسیده است آن هم در شرایطی که شما قوی ترین مقابله را با اراده ملت از خود نشان دادید.

لاریجانی یادآور شد: امروز ملت ایران صاحب فناوری صلح آمیز هسته ای شده است و این امری نیست که قابل معامله باشد؛ ایران در مذاکرات هسته ای به دنبال روشنگری حق خویش است نه دنبال اسباب بازی هسته ای.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: مذاکره کنندگان ایرانی نمی توانند از هیچ یک از حقوق هسته ای ایران شامل غنی سازی در حد کارخانه غنی سازی و تحقیق و توسعه، آن هم بدون محدودیت صرفنظر کنند.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی همانگونه که رهبر معظم انقلاب روز گذشته تأکید کردند مبنای توفیق حرکت آتی کشور را در خودباوری و تکیه بر دانش و توانمندی های داخلی می داند که نمونه آن در دانش هسته ای رخ نموده است و به روشنی نیز اعلام می کند که در مذاکرات آینده چارچوب مورد قبول، صیانت از کلیت فناوری صلح آمیز هسته ای است.

 

کمیت فناوری هسته ای محل چانه زنی نیست

لاریجانی تأکید کرد: کمیته فناوری هسته ای محل چانه زنی نیست و تنها خط قرمز در کیفیت فناوری هسته ای براساس فتوای رهبری تولید سلاح است و نه چیز دیگر.

رئیس قوه مقننه خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: وزیر خارجه و تیم مذاکره کننده صرفا در این محدوده و تنها در موضوع هسته ای و نه چیز دیگر می تواند مذاکره را ادامه دهند و قدرت های غربی بدانند که نسبت به مذاکرات مقدماتی با مسامحه برخورد شده و بدون شک مذاکرات نهایی مصامحه نخواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری ایام اعتکاف گفت: در آستانه ایام اعتکاف هستیم که دوره پاداش روح و روان در ماه رجب است و این سنت حسنه در سال های اخیر بین ملت ما فراگیر شده لذا از خداوند متعال می خواهیم نیایش های ملت ما به خصوص جوانان عزیز را اجابت فرمایند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر