بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر : ۱۲۴۰۶

رشد ۱۰۰ درصدي جابه‌جايي مسافران نوروزی توسط کشتیرانی والفجر

عملكرد كشتيراني والفجر در جابه‌جايي مسافر در ايام نوروزي با رشد ۱۰۰ درصدي همراه بوده است .
مدير عامل كشتيراني والفجر در گفتگو با خبرنگار مانا از جابه‌جايي مسافران نوروزي در سه مسير بندر عباس به قشم، بندر لنگه به كيش و بندر آفتاب به كيش توسط ناوگان اين شركت خبر داد و افزود: عملكرد كشتيراني والفجر در جابجايي و انتقال مسافران نوروزي در اين ۳ مسير با رشد ۱۰۰ درصدي همراه بوده است.

لطف‌ا... سعيدي ادامه داد: در مسير بندرعباس به قشم ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر مسافر از طريق شناور‌هاي كشتيراني والفجر جابه‌جا شده كه در مقايسه با آمار سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد نشان مي دهد.

وي همچنين در خصوص جابه‌جايي مسافران نوروزي در مسير بندر لنگه به كيش اظهار داشت: كشتيراني والفجر با استفاده از ۳ فروند كشتي كاتاماران نگين، هرمز ۱۲ و هرمز ۱۴ اقدام به جابه‌جايي بيش از ۳۱ هزار و ۷۰۰ مسافر و انتقال بيش از ۵ هزار دستگاه خودرو در اين مسير كرده است.

وي افزود: با توجه به كاهش تعداد شناور ها در مسير بندر لنگه به كيش، رعايت ظرفيت شناورهاي در حال تردد و فعاليت شناور طاووس در اين مسير ، راه اندازي خط بندر آفتاب – كيش و بالعكس با استفاده از دو فروند شناور لندينگ كرافت و همچنين فعاليت يك فروند شناور لندينگ كرافت و سه فروند شناور تندرو متعلق به شركت كشتيراني كيش، آمار حمل مسافر توسط ناوگان كشتيراني والفجر در مسير مذكور طي نوروز امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۴ درصد كاهش و حمل خودرو نيز با ۲۵ درصد افزايش همراه بوده است.

مدیر عامل کشتیرانی والفجر با تاکید بر اینکه با آغاز به كار فعاليت بندر آفتاب ،اين بندر سهم تعيين كننده اي در افزايش جابجايي مسافر به كيش داشته است تصريح كرد: در مسير بندر آفتاب به كيش نيز ۴۵ هزار مسافر نوروزي جابه جا شده كه از اين تعداد جابه‌جايي ۳۳ هزار مسافر و ۸۰۰ دستگاه خودرواز طريق ناوگان شركت كشتيراني كيش با بهره گيري از سه فروند شناور مسافري تندرو گوهر، مرجان كيش و آسو و يك فروند شناور لندينگ كرافت آریا انجام شده است.

به گفته سعيدي انتقال مسافران از بندر آفتاب كه اولين بندر ساخته شده توسط بخش خصوصي است از اواخر اسفند ماه و مقارن با ايام نوروز آغاز شد.

مدير عامل كشتيراني والفجر در پايان عملكرد كشتیراني والفجر در ۳ مسير فوق در ايام نوروز را در مجموع حدود ۸۲ هزار مسافر و ۵۸۳۹ دستگاه خودرو اعلام كرد و افزود: اين آمار نشان دهنده رشد ۱۰۰ درصدی در بخش جابه‌جايي مسافر و رشد ۴۵ درصدی در حمل خودرو توسط كشتيراني والفجر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر