بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
مستطيل شيشه اي تالار

وقتی 2 از 3 بزرگتر می شود!

شاخص بورس اگرچه در معاملات روز جاری با رشدی 133 واحدی مواجه شد اما کلیت بازار سرمایه روندی متعادل داشت و برخی گروه ها با نوسانات منفی و برخی دیگر با نوسانات مثبت همراه شدند.
کد خبر : ۱۲۴۱۰۶
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 92.02.31 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 147 واحد رشد به رقم 57274 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت چهار واحد افزایش عدد 146374 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 133 واحد رشد به رقم 76767 واحد رسيد.

همچنین در این روز بانک ملت با 25 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 36 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با یک واحد افت به رقم 775 واحد رسید.

در این شرایط امروز بانک سرمایه با 0.48 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با یک واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 3547 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس اگرچه در معاملات روز جاری با رشدی 133 واحدی مواجه شد اما کلیت بازار سرمایه روندی متعادل داشت و برخی گروه ها با نوسانات منفی و برخی دیگر با نوسانات مثبت همراه شدند.

بنابر گزارش بورس نیوز، در هفته مورد گزارش بازار سرمایه با نوسانات زیادی در گروه های مختلف همراه بود که بیشتر تحت تأثیر اخبار و شایعات قرار داشت اما در مجموع طی معاملات هفته جاری شاخص بورس سه روز مثبت و دو روز با روند منفی همراه بود اما نکته قابل توجه آنکه رشد شاخص طی سه روز مذکور 323 واحد بوده در حالیکه روند نزولی طی دو روز یاد شده بیش از 1166 واحد بوده است. طی این مدت گروه پیمانکاری صنعتی با بازدهی 20 درصد و فنی مهندسی با بازدهی منفی سه درصد در جایگاه پربازده ترین و کم بازده ترین گروه ها قرار گرفتند.

چند نکته از چند شرکت

شبندر: طی چند وقت اخیر حرف و حدیث و شایعه بر روی سهام شرکت های این گروه افزایش یافته و صحبت های ضد و نقیضی از احتمال تعدیل مثبت یا منفی در این شرکت ها بگوش می رسد اما نکته قابل توجه در نماد این شرکت افزایش غیر محسوس و مشکوک حجم معاملات می باشد که تقریباً طرف تقاضا را کمی سنگین تر نشان می دهد و حقوقی نیز کمی فعال شده است.

این گروه مدت زمانی می شود که سهامداران خودش را چشم انتظار گذاشته است.

گروه ساختمانی: این گروه جزء خوشحال ترین گروه فعال در بازار سرمایه است، از هیچ شایعه و خبری تأثیر نمی پذیرد، به هیچ تحلیلی پایبند نیست و هر زمان که صلاح بداند رشد و هر زمان که دوست داشته باشد افت می کند، در روندهای صعودی بسیار کند و عذاب آور رشد می کند و در روندهای نزول با سرعت به اهداف حمایتی برخورد می کند. در کل نه روند نزولیشان قابل اطمینان است و نه روند صعودیشان البته از حق نگذریم حجم معاملاتشان بسیار بالاتر از حجم مبنا می باشد.

لیزینگی ها: به نظر می رسد با اصلاح و استراحت شرکت های خودرویی طی چند وقت اخیر البته پس از یک دوره رشد قیمت قابل قبول این بار شرکت های لیزینگی تصمیم دارند خودی نشان داده و خود را به گروه خودرویی برسانند البته پی بر این این گروه اصلاً قابل مقایسه با گروه خودرویی نیست.

بانکی ها: امروز انتشار خبر تعدیل بیش از 150 درصدی بانک سینا سبب افزایش تقاضا برای این گروه شد اما با بازگشایی نماد بانک سینا آن هم با محدودیت دامنه نوسان، این شرکت ها و سهامدارانشان دریافتند که سنگینی این گروه مانع بزرگی است بر سر راه رشد قیمت سهام آنها "وسینا" امروز نه تنها انتظارات را برآورده نکرد بلکه ... بگذریم بلندمدت ترین گروه بورس همین گروه است.

سیمانی ها: آخر هفته خوبی را برای سهامدارانشان رقم زدند، فعلاً مدیران انجمن این صنعت وعده دریافت افزایش نرخ طی هفته آتی را داده اند. هم اکنون چراغ سبز در کلیه نمادهای این گروه خودنمایی می کند. یکی از خصلت های این گروه تغییر ناگهانی چراغ سبز به قرمز و یا برعکس می باشد، کلاً حد وسط کم در این گروه دیده می شود.

در پایان این هفته را در حالی به پایان می بریم که خودرویی ها و سیمانی ها منتظر نتیجه جلسه مدیرانشان با مسئولین برسر افزایش قیمت خودرو و سیمان می باشند. از سویی دیگر استراحت خبری در مابقی گروه ها نمایان است و فعلاً اخبار و شایعه در بازار سرمایه به پایین ترین حد خود طی دو هفته رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر