بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
برابری کفه ترازوی بازدهی مثبت و منفی

...ترین های بورس در دومین ماه از سال 93

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا طی یک ماه اخیر توانست بازدهی مثبت 122.82 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد و بدین نحو عنوان پربازده ترین سهم بورس را به خود اختصاص دهد.
کد خبر : ۱۲۴۲۱۴
معاملات تالار شیشه ای طی اردیبهشت ماه سال جاری در حالی به پایان رسید که شاخص کل با بازدهی مثبت بیش از سه درصدی همراه شد، به گونه ای که نماگر بازار سرمایه با عبور از کانال 74 هزار و 160 واحد به 76 هزار و 767 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت سایر مالی با بازدهی مثبت 29.56 درصدی عنوان پربازده ترین صنعت طی ماه گذشته را از آن خود کرد و بدین ترتیب در صدر پربازده ترین صنایع قرار گرفت.

پس از آن صنعت محصولات چرمی با تحقق بازدهی مثبت بیش از 26 درصدی و نیز صنعت فعالیت های جنبی واسطه گری های مالی با کسب بازدهی مثبت بیش از 23 درصدی رتبه های دوم و سوم پربازده ترین صنعت را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که صنعت وسایل ارتباطی بازدهی منفی 17.17 درصدی را طی اردیبهشت ماه سال جاری محقق کرد و بدین نحو به عنوان کم بازده ترین صنعت شناخته شد.

در پی آن صنعت انتشار و چاپ با کسب بازدهی منفی بیش از 16 درصدی و صنعت هتل و رستوران با تحقق بازدهی منفی بیش از 14 درصدی تک سهم گروه یعنی سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری در جایگاه های بعدی از نظر کسب بازدهی منفی قرار گرفتند.

براساس این گزارش، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا طی یک ماه اخیر توانست بازدهی مثبت 122.82 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد و بدین نحو عنوان پربازده ترین سهم بورس را به خود اختصاص دهد.

پس از آن شرکت سیمان فارس با تحقق بازدهی مثبت بیش از 85 درصدی و شرکت داروسازی زهراوری با کسب بازدهی مثبت نزدیک 63 درصدی مقام دوم و سوم پربازده ترین سهم بورس طی اردیبهشت ماه سال جاری را به دست آوردند.

اما در مقابل شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران سنا از کسب بازدهی مثبت طی مدت زمان مذکور بی نصیب ماند و بازدهی منفی حدود 62 درصدی را محقق ساخت. از این رو "وسنا" به عنوان کم بازده ترین سهم بورس انتخاب شد.

بعد از آن شرکت بین المللی محصولات پارس بازدهی منفی بیش از 48 درصدی را کسب کرد و سیمان قائن نیز بازدهی منفی حدود 41 درصدی را به دست آورد، بدین ترتیب "شپارس" و "سقائن" رتبه های دوم و سوم کم بازده ترین سهم بورس طی یک ماه اخیر را از آن خود ساختند.

عنوان نقدشونده ترین سهام طی اردیبهشت ماه سال جاری نیز به شرکت های پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، ایران خودرو و پالایش نفت بندرعباس اعطا شد و در مقابل شرکت های پارس خزر، کاغذسازی کاوه و ایران گچ در انتهای جدول رتبه نقدشوندگی مجموعه های فعال بورسی قرار گرفتند.

در مجموع بورس در ماهی که گذشت در حالی به کار خود پایان داد که بازدهی مثبت ره آرود 201 نماد بود، پنج نماد بدون بازدهی مثبت یا منفی همراه شدند و مابقی نمادها یعنی 200 نماد بازدهی منفی برای سهامداران خود محقق ساختند.

در پایان این گزارش می افزاید، طی اردیبهشت ماه سال جاری تعداد 471 هزار و 387 کد معاملاتی با جابه جایی بیش از 17 میلیارد و 838 میلیون سهم در یک میلیون و 947 هزار دفعه معامله، ارزشی در حدود 57 هزار و 204 میلیارد ریال را رقم زدند که در میان آنها شرکت ایران خودرو با حجم معاملاتی بیش از یک میلیارد و 556 میلیون سهم به عنوان پرگردش ترین سهم بورس و در مقابل شرکت کاغذسازی کاوه با جابه جایی 97 سهم طی یک ماه اخیر به عنوان کم گردش ترین سهم بورس برگزیده شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر