بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۰
کد خبر : ۱۲۴۳۲۵
بالاخره امروز (دوشنبه) 10 درصد سهام شرکت نفت سپاهان متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نفت در نماد «شسپا» در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.
مسعود تمسکی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نفت، به عنوان سهامدار عمده شرکت نفت سپاهان در این باره به دنیای اقتصاد، گفت: این سهام با قیمت جذابی عرضه می‌شود که در مقايسه با ساير شرکت‌هاي نفتي مناسب‌تر است تا جذابيت کافي را براي فعالان بازار داشته باشد.
سهامدار عمده شرکت نفت سپاهان پیش‌تر نیز درباره تاخیر در عرضه سهام نفت سپاهان و شایعاتی مبنی برمنتفی شدن عرضه این سهام به بازار سرمایه گفته بود: در جلسه معارفه سهام این شرکت نیز اعلام کردیم سهام نفت سپاهان تا زمانی که بازارها به ثبات نسبی نرسند، عرضه نمی‌شود.
تمسکی با تاکید بر اینکه اين مساله اصلی‌ترین دلیل عدم عرضه سهام بوده است، افزود: از زمان معارفه تاکنون هنوز یک هفته مستمر بازار سهام مثبت نشده است، بنابراین ما نیز سهام را عرضه نکردیم.
او پیشتر با بیان اینکه عرضه اولیه این سهام نیاز به نقدینگی زیادی دارد، اعلام کرده بود: ما منتظر هستیم تا اطمینان لازم برای عرضه سهام در بازار ایجاد شود؛ چرا‌که نمی‌خواهیم با عرضه سهام نفت سپاهان بازار را بیش از پیش منفی کنیم.
وی همچنین اعلام کرد: سهامدار عمده نفت سپاهان در نظر دارد در ابتدا 10 درصد سهام را عرضه کند و در صورت فراهم بودن شرایط، سهام به صورت بلوکی نیز عرضه می‌شود.
تمسکی گفته بود: در بودجه سال 93 شرکت پیش‌بینی سود هر سهم 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر