بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
مدیر سرمایه گذاری صندوق پیروزان عنوان کرد:

حرکت بازار سرمایه بر پایه اخبار و هیجانات

به اعتقاد بنده متأسفانه روند بازار براساس اخبار و جو حرکت می کند و سهامداران تکیه کمتری بر تحلیل دارند.
کد خبر : ۱۲۴۳۴۶
بازار سهام در روز گذشته با توجه به عرضه اولیه سهام شرکت نفت سپاهان در روز جاری، شاهد افزایش حجم عرضه در اکثر گروه ها بود. بطوریکه کلیه نمادهای تأثیرگذار در شاخص با تأثیر منفی خود باعث کاهش 309 واحدی شاخص کل بورس شدند.

در همین راستا، خیردست، مدیر سرمایه گذاری صندوق پیروزان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده متأسفانه روند بازار براساس اخبار و جو حرکت می کند و سهامداران تکیه کمتری بر تحلیل دارند.

خیردست تصریح کرد: در بررسی بازار سهام طی روز گذشته شاهد افزایش عرضه به دلیل عرضه اولیه "شسپا" بودیم که این رفتار سهامداران ناشی از هیجان می باشد که برای کسب بازدهی مطلوب از عرضه اولیه، با هیجان اقدام به فروش سایر سهام خود می کنند در صورتیکه بازدهی واقعی در بازار سرمایه با تکیه بر تحلیل به دست می آید اینجاست که عملکرد واقعی صندوق های سرمایه گذاری نمود بیشتری پیدا می کند زیرا صندوق های سرمایه گذاری پرتفوی خود را با دید بلندمدت و بدور از نوسانگیری مدیریت می کنند در نتیجه بازدهی مطلوبی می توانند کسب کنند.

مدیر سرمایه گذاری صندوق پیروزان عنوان کرد: به اعتقاد بنده تأثیر واقعی رفع تحریم ها به دلیل رفع مشکلات ارزی می باشد. همچنین چنانچه مذاکرات بطور مطلوبی پیشروی نداشته باشد، تأثیر منفی آن بر شرکت هایی که با دلار در ارتباط هستند ملموس تر خواهد بود.

وی بیان کرد: بطور کلی در صورت پیشروی مطلوب مذاکرات،با توجه به وجود هیجانات و جو در بازار روند کلی بازار نیز مثبت خواهد شد در واقع بازار سرمایه بیشتر از اینکه دیدگاه تحلیلی داشته باشد سوار بر موج و جو می باشد و بسته به اخبار حرکت می کند.

خیردست بیان کرد: روند کلی بازار سرمایه در میان مدت نوسانی رو به مثبت خواهد بود هم اکنون نیز بسیاری از سهام در قیمت های جذابی وجود دارند که با تکیه بر تحلیل جهت خرید منطقی به نظر می رسند.

وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده سه صنعت برتر عبارتند از صنعت خودرو، بانکداری و حمل و نقل، صنعت خودرو در رتبه نخست با توجه به اثرات مثبت ناشی از رفع تحریم ها، افزایش تیراژ تولید، انعقاد قرارداد با شرکای تجاری با چشم انداز روشنی همراه است. همچنین توصیه بنده به سهامداران این است که سهامدارانی که اطلاعات کافی از سبدگردانی ندارند، به صندوق های سرمایه گذاری مراجعه کنند. صندوق های سرمایه گذاری با توجه به ارایه خدمات و دیدگاه میان مدت و یا بلندمدت خود، در سرمایه گذاری می توانند سود مطلوبی کسب کنند. همچنین با توجه به اینکه صندوق های سرمایه گذاری در سهام پرریسک سرمایه گذاری نمی کنند در نتیجه بازدهی مطلوبی می توانند نصیب سهامداران کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر