بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۲
کد خبر : ۱۲۴۴۲

الحاق يك فروند شناور لوله گذار ۴۴۰۰ تني به ناوگان شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي

شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي يك فروند شناور ۴۴۰۰ تني لوله گذار را از ۱۶ ماه آينده و پس از رفع مشكلات و موانع مالي از چين تحويل خواهد گرفت.

مسعود سلطان پور مديرعامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران در گفتگو با خبرنگار مانا با بيان اين مطلب افزود: علاوه بر اين باتوجه به افزايش حجم فعاليتهاي فراساحلي شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي يكي از بزرگترين جرثقيلهاي خشكي دنيا با ظرفيت ۱۵۰۰ تن به ناوگان اين شركت اضافه شده است.

وي از خريد چهار جرثقيل جديد توسط شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي خبر داد و افزود: اين جرثقيلها ۱۰۰۰، ۴۰۰ و ۲۵۰ تن ظرفيت دارند.

سلطان پور از واگذاري لوله گذاري فازهاي ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ ميدان گازي پارس جنوبي به شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي در سال ۸۷ ياد كرد و گفت: نصب خط لوله زيردريايي فاز ۱۲ پارس جنوبي هم كه از نظر حجم كار معادل ساخت و نصب چهار فاز پارس جنوبي بوده و از نظر ساخت و نصب عرشه ها معادل سه فاز است از ديگر پروژه هاي اين شركت در سال جاري محسوب مي شود.
وي ادامه داد: در فاز ۱۲ پارس جنوبي بايد ۴۴۰ كيلومتر خط لوله زيردريايي در سه رشته و به قطر ۳۲ اينچ از سه سكوي دريايي به بندر تنبك ساخته و نصب شود.

مديرعامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي همچنين از حضور در مناقصه بخش فراساحلي فازهاي ۱۱، ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبي در سال ۸۷ خبر داد و تصريح كرد: علاوه بر آن قصد داريم در فازهاي ۱۹ تا ۲۴ ميدان گازي پارس جنوبي حضور پيدا كنيم كه تاكنون مدارك ارسال شده به عنوان عضو اصلي كنسرسيوم احراز صلاحيت شده است.

وي پروژه احداث خط لوله دريايي ميدان گازي هنگام و خط لوله زيردريايي ميدان نفتي رشادت را از ديگر طرحهاي در دست اقدام شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي در سال جديد دانست و اظهار داشت: مذاكره با شركت اس كي اس مالزي براي بخش دريايي ميادين گلشن و فردوس و ميدان گازي پارس شمالي با شركت سينوك چين از ديگر برنامه هاي اين شركت در سال جاري به شمار مي آيد.

وي در پايان با اشاره به پروژه لوله گذاري دريايي دو خط لوله موقت و دائمي ۱۸ اينچ در فاز اول ميدان پارس جنوبي خاطرنشان كرد: تعمير و ساخت دكلهاي حفاري خشكي و دريايي از ديگر برنامه هاي سال جاري شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر