بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
در گفتگو با مدیر پشتیبانی و تدارکات در شرکت سیمان مجدخواف عنوان شد:

دریافت تسهیلات ارزی در مرحله نهایی

با روی کارآمدن دولت جدید و نگرشی که تیم اقتصادی آن برای احیای صنعت تولیدی کشور دارد باعث امیدواری فعالان صنعت در جهت حمایت دولت از بخش مولد کشور شده است.
کد خبر : ۱۲۴۷۱۸
با روی کارآمدن دولت جدید و نگرشی که تیم اقتصادی آن برای احیای صنعت تولیدی کشور دارد باعث امیدواری فعالان صنعت در جهت حمایت دولت از بخش مولد کشور شده است.

مدیر پیشتانی و تدارکات شرکت سیمان مجدخواف با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بعد از گذشت چند سال از درخواست تسهیلات ارزی شرکت برای اجرای طرح توسعه اخیراً بعد از روی کارآمدن دولت جدید پرونده شرکت برای دریافت حدود 37 میلیون یورو تسهیلات ارزی از بانک صنعت و معدن در دست پیگیری برای پرداخت قرار گرفته است.

باقرزاده ادامه داد: فاز اول کارخانه سیمان مجدخواف در شهریور 1391 که شامل تولید سیمان از کلینکر می باشد راه اندازی شد و به دلیل مشکلات تأمین مالی که طی چند سال گذشته برای شرکت به وجود آمده بود ایجاد و تکمیل فاز 2 این پروژه به تعویق افتاد.

این مقام مسئول افزود: شرکت اخیراً برای اجرای طرح توسعه خود اقدام به افزایش سرمایه 100 درصدی از محل آورده نقدی سهامداران نمود که با استقبال و مشارکت سرمایه گذاران همراه شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای تولید سیمان اقدام به خرید کلینکر می کنیم که به دلیل هزینه حمل و نقل و سایر عوامل تأثیرگذار بر روند تولید این موضوع سبب افزایش بهای تمام شده و کاهش سود شرکت شده است که در صورت اجرای فاز دوم پروژه شرکت با افزایش ظرفیت تولید و کاهش هزینه می تواند روند سودآوری بهتری را تجربه کند.

مدیر پشتیبانی و تدارکات شرکت سیمان مجدخواف ابراز داشت: در حال حاضر علاوه بر تأمین و نصب ماشین آلات و تجهیزات داخلی و خارجی سایر زیرساخت ها اعم از خط انتقال آب و برق و دیگر تأسیسات زیر بنایی لازم برای سرویس دهی به کل خط تولید آماده است و فقط منتظر تصویب پرداخت تسهیلات ارزی از طرف بانک می باشیم.

باقرزاده تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده از بانک صنعت و معدن پرونده تأمین تسهیلات ارزی پروژه مراحل پایانی خود را طی می کند و با اختصاص ارز مذکور علاوه بر تغییر و افزایش احتمالی قیمت سهام فاز دوم پروژه یعنی تولید کلینکر از مواد معدنی در کارخانه اجرا خواهد شد که می تواند ارزش و منافع مضاعفی را برای سهامداران در پی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت اجرای طرح توسعه شرکت در سال جاری برنامه ریزی برای خروج شرکت از بازار توافقی فرابورس و ورود به بازاری بالاتر در فرابورس در دست پیگیری قرار خواهد گرفت.

این مقام آگاه "سخواف" پیرامون زیان انباشته سال 92 اظهار داشت: عمده ترین علت این موضوع آن است که در سال گذشته با رشد هزینه ها درآمد فروش شرکت چندان تغییر نکرد و افزایشی در نرخ فروش هم رخ نداد لذا از آنجایی که شرکت کلینکر مصرفی خود برای تولید را از منابع مختلف خریداری می کرد هزینه حمل بالایی را برای آن پرداخت نمود سبب شد هزینه ها بر درآمدهای شرکت فزونی یابد و شرکت از این محل زیان برای سال 92 محقق کند.

باقرزاده با اشاره به مزیت های شرکت سیمان مجدخواف ابراز داشت: این شرکت به دلیل نزدیک بودن به مرز صادراتی افغانستان از بهترین موقعیت صادراتی در منطقه برای فروش خارجی برخوردار است در کنار اینکه با اجرای فاز دوم پروژه شرکت می تواند به بازارهای جدید همچون تاجیکستان هم ورود پیدا کند.

مدیر پشتیبانی شرکت سیمان مجدخواف اظهار داشت: با اجرای فاز 2 پروژه نه تنها ظرفیت آسیاب و تولید سیمان شرکت از 50 درصد به 100 درصد افزایش می یابد بلکه به دلیل تکمیل بخش ابتدایی خط تولید و تولید کلینکر مصرفی، دیگر محدویت دسترسی برای مواد اولیه وجود نخواهد داشت و شرکت می تواند با 100 درصد ظرفیت خود به تولید بپردازد.

در خاتمه باقرزاده پیرامون چشم انداز شرکت در سال 93 ابراز داشت: از آنجایی که سیمان یک کالای استراتژیک در کشور می باشد نیاز به توجه و حمایت همه جانبه دولت برای پیشبرد طرح های توسعه موجد دارد لذا امیدواریم دولت جدید در راستای تحقق شعار حمایت از تولید و اشتغال و همین طور محرومیت زدایی از مناطق محروم اقدام به حمایت از تولید نماید بنابراین با توجه به این رویکرد مثبتی که در دولت مشاهده می شد به نظر می رسد چشم انداز بسیار روشنی پیش روی شرکت قرار داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید عزیز موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
انشا الله که سخواف همیشه برنده ی میدان تولید باشد . اما یک سوال مدتها قبل مسولین شرکت گفتند که شماره حساب بدهید ما هم خوشحال شماره حساب دادیم اما دریغ از یک ریال سود چه خبره مگر شرکت تعطیل است