توسعه بازار و صادرات محصولات در سال 93
رییس حسابداری شرکت لعابیران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در حال حاضر شرکت دقیقاً مطابق بر بودجه پیش بینی شده حرکت می کند و همواره سعی می کند این روال به طور منظم به پیش رود.
اندیشگر پیرامون وضعیت تولید و فروش در سال 93 ابراز داشت: رویه در شرکت لعاب ایران برای تولید به این صورت است که قبل از بودجه بندی برای سال مالی وضعیت تقاضا را بررسی می کنیم و سپس اقدام به ارایه بودجه می نماییم.
وی افزود: میزان تولید و تقاضا در این صنعت در ارتباط مستقیم با وضعیت مسکن و ساخت و ساز می باشد بنابراین با بهبود این صنعت شرایط شرکت های تولیدکننده ای که در ارتباط مستقیم با صنعت ساختمان هستند نیز بهبود خواهد یافت.
این مقام مسئول در خصوص تأمین مواد اولیه شرکت ابراز داشت: بخش عمده ای از مواد اولیه مورد نیاز شرکت از طریق منابع خارجی تأمین می شود ولی از آنجایی که مشکلات تحریمی همچنان مانع جابه جایی ایمن پول است مدیرت تصمیم گرفته با انتقال این ریسک به سایر شرکت های که در زمینه واردات مواد اولیه فعالیت می کنند این مسئله را مدیریت کند بنابراین شرکت لعاب ایران مواد اولیه خود را در محل شرکت از واردکننده تحویل می گیرد و مبلغ ریالی آن را پرداخت می کند.
اندیشگر در خصوص نرخ فروش محصولات ابراز داشت: با توجه به اینکه وضعیت بازار تولید لعاب کاملاً رقابتی است بنابراین سیاست شرکت برای حفظ سهم خود در بازار به گونه ای است که نرخ بهای تمام شده را به علاوه یک حاشیه سود منطقی برای فرش ارایه می کند.
وی تصریح کرد: از آنجایی 80 درصد بهای تمام شده محصول ها را نرخ مواد اولیه مصرفی تشکیل می دهد بنابراین نرخ فروش محصول نیز در ارتباط مستقیم بهای مواد اولیه می باشد و وزن سایر عوامل در بهای تمام شده محصول خیلی محسوس نخواهد بود.
این مقام مسئول در شرکت لعاب ایران پیرامون اجرای برنامه های مدیریت انرژی اظهار داشت: مسئله هدفمندی و افزایش حامل ها به نسبت نرخ مواد اولیه تأثیر به مراتب کمتری بر روی حاشیه سود شرکت دارد ولی با این حال با توجه به دیدی که نسبت به مسایل زیست محیطی و مسئولیت های اجتماعی در مدیریت شرکت وجود دارد کمیته های مدیریت انرژی و سوخت به همراه برنامه های کنترلی برای کاهش میزان آب مصرفی در شرکت انجام شده است.
اندیشگر در خصوص برنامه ها و طرح های توسعه شرکت اظهار داشت: با توجه به اینکه ارتقاء کیفیت محصول جزء اهداف اصلی شرکت می باشد بنابراین تمام تمرکز شرکت در وهله اول افزایش کیفیت و رضایت مشتری است، در همین راستا شرکت برنامه ریزی لازم برای تهیه یک دستگاه دیجیتالی چاپ را در سال 93 را در دست پیگیری دارد که با استفاده از منابع داخلی شرکت تأمین مالی خواهد شد.
رییس حسابداری "شلعاب" در مورد افزایش سرمایه شرکت عنوان کرد: با توجه به سیستم تولید و فروش اعتباری شرکت مهمترین مسئله شرکت تأمین سرمایه در گردش می باشد بنابراین هیأت مدیره برای اصلاح ساختار مالی شرکت تصمیم به پیگیری برای افزایش سرمایه 185 درصدی برای سال 93 گرفته اند که پس طی مراحل لازم انجام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: بنا بر الزام سازمان بورس شرکت لعاب ایران می بایست سرمایه فعلی خود را تا مبلغ 20 میلیارد تومان ارتقاء دهند لذا این موضوع در برنامه شرکت قرار خواهد داشت.
این مقام مسئول در شرکت لعاب ایران ابراز داشت: از آنجایی که رمز ماندگاری ما در بازار کیفیت محصولات است شرکت های کاشی سرامیکی که از لعاب شرکت ما در تولید خود بهره می برند و بخشی از محصولاتشان به کشورهای دیگر صادر می شود بنابراین سعی ما در شرکت همواره تمرکز بر کیفیت بهتر می باشد.
وی افزود: سهامدار عمده شرکت تمایل دارد همچون سال های گذشته بر روی صادرات محصولات و توسعه بازار شرکت فعالیت صورت گیرد کما اینکه سال های گذشته به کشور سوریه صادرات انجام می شد.
در خاتمه اندیشگر در مورد چشم انداز سال 93 اظهار داشت: با توجه به سیاست های شرکت برای کنترل هزینه های مالی و امیداری که برای خروج اقتصاد و از شرایط رکودی وجود دارد به نظر می رسد با رونق بازار مسکن در فصل تابستان وضعیت شرکت های این صنعت از شرایط بهتری نیز برخوردار شوند.