بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳
کد خبر : ۱۲۵۰۶۹
محبوبه مغانی: روز گذشته در بازار فرابورس ايران 93 ميليون و 580 هزار سهم به ارزش 784 ميليارد و 160 ميليون ريال مورد معامله قرار گرفت.اين معاملات كه در 15 هزار و 402 دفعه صورت گرفته بود با افت 80/0واحدي در شاخص فرابورس همراه بود.
بر اين اساس آيفكس تحت تاثير معاملات در نمادهاي پتروشيمي زاگرس، نفت ايرانول، پتروشيمي خراسان، نفت پاسارگاد، هلدينگ صنايع معدني خاورميانه و بانك ايران‌زمين به رقم 10/762 واحدي رسید.
در ميان نمادهاي مزبور، تنها معاملات پتروشيمي جم بود كه رشد 69/1 واحدی شاخص فرابورس را به دنبال داشت. در ميان صنايع فرابورسي روز گذشته گروه هتل و رستوران، قند و شكر از اقبال بازار برخوردار بودند.
اما در ادامه معاملات ديروز بيشترين حجم معاملات مربوط به حق‌تقدم آس‌پ، بانك ايران‌زمين، سرمايه‌گذاري مسكن تهران، بانك دي و گروه سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي بود.
اگرچه بيشترين ارزش معاملات به نام اوراق‌‌هاي مشاركت گل‌گهر، اجاره ماهان، اجاره چادرملو و شركت نفت لاوان ثبت شد.


آمد و شد نمادهای معاملاتی
اين گزارش مي‌افزايد: ديروز نماد معاملاتي اوراق مشاركت شركت عمران و نوسازي مجد مشهد پس از پرداخت سود علي الحساب سه ماهه اوراق، نماد شركت‌های صنعت روي زنگان، همكاران سيستم، توسعه فناوري اطلاعات خوارزمي، پتروشيمي مارون پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي هر سهم بازگشایی شدند.


عرضه‌های بلوکی
از سوی دیگر شركت تامين سرمايه نوين اعلام کرده است که در نظر دارد 300 هزار ورقه معادل 66/16 درصد از كل اوراق مشاركت منتشره شهرداري شيراز را عرضه کند.
این عرضه با قيمت پايه كل 310 میلیارد و 500 میلیون ریال به‌طور يکجا و شرايطی انجام خواهد شد.
زمان انجام این عرضه امروز اعلام شده است.
همچنین شركت سرمايه‌گذاري ملي ايران نیز اعلام کرده است که قصد خروج از بخشی از سهام شرکت کارخانجات کابل‌سازی ایران را دارد.
بر این اساس، ارزش 5 میلیون و 301 هزار و 446 سهم معادل 02/14 درصد از سهام شرکت کارخانجات کابل سازي ايران 31 میلیارد و 808 میلیون و 676 هزار ریال برآورد شده است.
این واگذاری به طور يکجا و نقد يا نقد و اقساط امروز صورت می‌گیرد.سازمان خصوصي‌سازي نیز اعلام کرده است که 85 میلیون سهم معادل 100 درصد از سهام كنترلي شرکت سرمايه‌گذاري گسترش و توسعه صنعت (سهامي‌ خاص) را واگذار می‌کند.ارزش پایه این بلوک 950 میلیارد و 300 میلیون ریال محاسبه شده است که قرار است به‌طور يكجا و نقد يا نقد و اقساط (30 درصد نقد، وبقیه اقساط 4 ساله با نرخ 15 درصد)، عرضه شود. این عرضه در بازار سوم فرابورس ايران روز دوشنبه نوزدهم خردادماه انجام خواهد شد.


کدال
شرکت زرین معدن آسیا نیز سهامداران خود را برای برگزاری مجمع عادی سالیانه دعوت کرد.
بر این اساس این مجمع برای تصویب صورت‌های مالی دوره منتهی به پایان اسفندماه 92 و تقسیم سود نقدی، چهارشنبه بیست و هشتم خردادماه برگزار خواهد شد.
از سوی دیگر، شرکت سیمان باقران نیز اعلام کرد که افزایش سرمایه 200 میلیارد ریالی این شرکت به ثبت رسید. در این راستا سرمایه شرکت از 400 میلیارد ریال به 600 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی افزایش یافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر