بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر : ۱۲۵۱۳۱
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه معتقدم همه جناح‌ها باید به نظام نزدیک شوند و من این خواسته را دنبال می‌کنم، گفت: سیاست داخلی هم مهم و هم سخت است و ممکن است راه سخت‌تر هم بشود.

به گزارش خبرگزاری فارس، 37 نفر از اصلاح‌طلبان روز پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه در سعدآباد با حسن روحانی رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.

در آغاز این دیدار رئیس‌جمهور با اشاره با دشواری‌های اجرایی کشور، گفت: قبل از ریاست‌جمهوری فکر می‌کردم اوضاع کشور خراب باشد اما هرگز گمان نمی‌کردم اوضاع تا این اندازه خراب باشد، چند روز بعد از آغاز دوره ریاست جمهوری، نیروی انتظامی به دولت خبر داد که در بعضی استان‌ها فقط برای سه روز ذخیره گندم وجود دارد در فاصله تحویل دولت هم گزارش‌ها تکان‌دهنده بود.

روحانی افزود: حتی گزارش‌های وزرای دولت سابق که به رئیس‌جمهور جدید داده می‌شد، شگفت‌انگیز و اعجاب‌آور بود و همزمان هم مجلس قانون دو برابر کردن قیمت ارز را تصویب کرده بود که در صورت اجرا به دو برابر شدن تورم منتهی می‌شد و متأسفانه برخی هم در مجلس بر انجام آن اصرار داشتند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بدهکاری عجیب و غریبی در کشور وجود داشت، یادآور شد: فقط بخش برق 22 هزار میلیارد تومان بدهکار بود در درآمدها دچار بحران بودیم و فقط حدود یک میلیون بشکه‌ نفت می‌فروختیم حتی چین حاضر نبود از ایران نفت بخرد چون از موج تحریم‌ها می‌ترسید و تحریم کنگره آمریکا در راه بود و در سیاست خارجی اوضاع بحرانی داشتیم و در منطقه هم نیز سایه جنگ بر سر سوریه می‌چرخید.

وی در این نشست به انتخابات 24 خرداد اشاره و تصریح کرد: پس از انتخابات اوضاع عمومی کشور بالکل عوض شد به طور نمونه وقتی من به نیویورک رفتم تا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کنم به راحتی فضای ملاقات با مقام‌های غربی به وجود آمد و من از طریق تیم نمایندگی ایران در سازمان ملل در جریان روش‌های قبلی برای انجام ملاقات‌ها و مذاکرات قرار می‌گرفتم این تیم عوض نشده بود و روایت می‌کرد که با چه روش‌هایی ملاقات‌هایی جور می‌شد اما در این دوره ملاقات‌ها خیلی عالی و طبیعی و از جانب طرف‌های غربی بود.

روحانی در ادامه با بیان اینکه آماده شنیدن نقدها و نظرات هست و ترجیح می‌دهد شنونده باشد تا گوینده، تأکید کرد: هدفش از این گزارش اجمالی بیان این نکته بود که شرایط کشور از کجا به کجا رسیده و چرا به آینده امیدوار است.

حسن روحانی نیز در پایان و با جمع‌بندی اظهارات خود از نقدها و نظرات تشکر کرد و گفت: بسیار از حرف‌ها را قبول دارم اما فکر می‌کنم این جمع‌بندی درست باشد که کشور در راه درستی قرار دارد، ما می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

روحانی افزود: به عنوان مثال در حوزه اقتصاد بنده خودم دو جلسه چهار ساعته در هفته دارم که آقای نجفی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جریان جزئیات آنها هست و فکر می‌کنم امسال شاهد تحولات مثبتی در اقتصاد باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در نظام سلامت مسئله بیمه همگانی را پیگیری می‌کنیم یادآور شد: ما در عمران و توسعه پروژه‌های بزرگی را شروع می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما سال گذشته برای تأمین گاز مشکل داشتیم چون به ترکمنستان بدهکار بودیم البته پول داشتیم اما در نقل و انتقالات دچار مشکل بودیم که همه را حل کردیم.

روحانی خاطرنشان کرد: تولید نفت امسال حتی بیش از آنچه پیش‌بینی می‌کنیم خواهد بود و امیدواریم رشد اقتصادی که در سال‌های گذشته طبق آمار رسمی دولت قبل 8/5- رسیده بود، بهبود خوبی ببخشیم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ما در سیاست خارجی چشم‌انداز خوبی پیش رو داریم، یادآور شد: من سال گذشته که به نیویورک رفتم با هر یک از مسلمانان آنجا اعم از شیعه و سنی که دیدار کردم دریافتم که انتخابات سال 92 چه اثر خوبی بر مردم مسلمان آمریکا گذاشته است، آنها می‌گفتند ما هرشب در مساجد برای ایران دعا می‌کنیم چون حالا می‌توانیم سرمان را بلند کنیم.

وی افزود: در تجارت خارجی قدم‌های خوبی برداشتیم و من در داووس متوجه شدم چقدر شرکت‌ها مشتاق حضور در ایران هستند حتی شنیده‌ام که داووس می‌خواهد در ایران جلسه بگذارد.

روحانی به بحث سیاست داخلی پرداخت و گفت: من اهمیت سیاست داخلی را درک می‌کنم و معتقدم سیاست داخلی هم مهم و هم سخت است و ممکن است راه سخت‌تر هم بشود اما فکر می‌کنم ما راهی جز اتحاد نداریم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: من هم معتقدم همه جناح‌ها باید به نظام نزدیک شوند و من این خواسته شما را دنبال می‌کنم، نه رهبری باید تضعیف شود و نه افراد باید به انزوا کشیده شوند، عده‌ای نمی‌خواهند چتر نظام بالای سر همه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث هسته‌ای نان و آب عده‌ای به خطر افتاده و دلالان نفتی نگران شده‌اند گفت:‌ به امید خدا ما با حمایت مردم و رهبری از این شرایط سخت عبور می‌کنیم.

روحانی در پایان جلسه بر تداوم آن تأکید کرد و خود را مشتاق شنیدن همه نظرات دانست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر