بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
کد خبر : ۱۲۵۱۴۶


برخی حقایق کمتر اعتراف شده در جامعه آمریکا آن چیزی است که کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا در کتاب جدید خود از آن پرده برداشته و واقعیت های دیگری از بحران خشونت جنسی برضد زنان و دختران در جامعه آمریکا را فاش کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جیمی کارتر در کتاب فراخوانی برای اقدام؛ زنان، مذهب، خشونت و قدرت؛ تبعیض و سوء رفتار جنسی نسبت به زنان و دختران را جدی‌ترین چالش جهانی عصر جدید معرفی و به ابعاد جهانی این بحران و برخی حقایق کمتر اعتراف شده در جامعه آمریکا اشاره می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا برآورد کرده است که سالانه حدود 800 هزار نفر از مرزهای بین المللی قاچاق می‌شوند که 80 درصد این قربانیان زنان و دختران هستند و بیشتر از سه چهارم آنها در عرصه تجارت جنسی فروخته می‌شوند.

جیمی کارتر در این کتاب، با اشاره به اینکه دانشگاه ها و ارتش به طور خاص دو نهادی هستند که بیشترین خشونت جنسی در آنجا اتفاق می افتد، به مشکلات قضایی و حقوقی جنایات جنسی در آمریکا اشاره می‌کند که باعث می‌شود، امکان پیگیری قضایی و احقاق حق زنان سلب شود.

کتاب جیمی کارتر

وی در این کتاب به گزارشی از وزارت دادگستری آمریکا اشاره می‌کند که طبق آن بیش از 95 درصد دانشجویان که مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرند، شکایتی نمی‌کنند و روسای دانشگاه ها نیز به دلیل حفظ اعتبار دانشگاه از پیگیری آن ممانعت می کنند.

طبق گزارش رادیو همگانی آمریکا در سال 2010 میلادی، بررسی انجام شده برروی کهنه‌سربازان زن نشان می‌دهد که 30 درصد آنها گفته‌اند در ارتش مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

تجاوز به دختران امریکایی در ارتش

رئیس جمهور اسبق آمریکا به آمار جدیدی از وزارت دفاع این کشور اشاره می‌کند که در سال 2012 میلادی بیش از 26000 ارتباط جنسی تحمیلی در ارتش آمریکا رخ داده است که طبق برآورد پنتاگون فقط 3200 از این تعرض‌ها گزارش شده و از این تعداد فقط 300 مورد آن پیگیری قانونی شده و مجازات برای حدود 1.2 درصد پرونده‌ها صادر شده است.

مطابق با گزارش وزارت دادگستری آمریکا، در سال 2006 میلادی بیش از 191 هزار 610 پرونده تعرض جنسی و تجاوز در آمریکا وجود داشته است که 91 درصد قربانیان زنان و دختران بوده‌اند که این یعنی روزانه بیش از 475 زن در آمریکا مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرند و تنها 16 درصد این پرونده‌ها گزارش می‌شوند و این رقم در محیط‌های دانشگاهی به کمتر از 5 درصد کاهش می‌یابد.

تجاوز خشن به دختران دانشجو و ارتش امریکا

اما این سخنان یک چهره قدیمی آمریکا نیست بلکه حاکمان کنونی این کشور نیز به گستردگی فساد جنسی اعتراف دارند. جو بایدن چندی قبل در سخنرانی خود در مراسم نمادین رونمائی از لایحه اقدام برضد علائم خشونت موجود برضد زنان گفت: ما با جمعیت بزرگی از کودکان بی خانمان در خیابان های آمریکا روبرو هستیم چون مادران آنها مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

نمایندگی انگلیس در سازمان ملل نیز، اخیراً حرکتی را با حضور بان کی مون کلید زد که موضوع آن اقدام علیه خشنونت جنسی ضد زنان در درگیری های نظامی است.

تجاوز به دختران در ارتش امریکا


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
اونایی که میگن امریکا فساد کمتره اینو که خودشون گفتن بازم سرتونو کردین تو برف؟!