بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
مدیر مالی شرکت شیمی دارویی دارو پخش عنوان کرد:

تمرکز بر روی تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر

در سال جاری استراتژی شرکت تمرکز بر روی تولید محصولات جدید با حاشیه سود بالاتر خواهد بود لذا تصمیم به کاهش و یا توقف تولید محصولاتی که از حاشیه سود پایین و تقاضای کمتری برخوردار بودند گرفته شده است.
کد خبر : ۱۲۵۱۷۵
نویسنده :
آقای رهنما
شرکت شیمی دارویی دارو پخش با سرمایه 8 میلیارد و 500 میلیون تومان سود به ازای هر سهم خود را برای سال مالی 93 مبلغ 1191 ریال پیش بینی کرده است که نسبت به سال مالی گذشته افزایشی حدود 10 درصدی را داشته است.

مدیر مالی شرکت شیمی دارویی دارو پخش در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: مهمترین علت افزایش بودجه برآوردی سال 93 تولید و فروش محصولات جدید بوده است.

آشنه در، افزود: در سال جاری استراتژی شرکت تمرکز بر روی تولید محصولات جدید با حاشیه سود بالاتر خواهد بود لذا تصمیم به کاهش و یا توقف تولید محصولاتی که از حاشیه سود پایین و تقاضای کمتری برخوردار بودند گرفته شده است.

این مقام مسئول در خصوص زمان بهره برداری و عرضه محصولات جدید نیز ابراز داشت: طرح اولیه این پروژه در سال 91 کلید خورده است و در سال 92 تولید آزمایشی تعدادی از محصولات آغاز شد و پیش بینی می شود در نیمه دوم سال 93 پس از طی مراحل لازم در خصوص بازاریابی محصول و تولید انبوه این پروژه به بهره برداری کامل و عرضه برسد.

مدیر مالی شرکت "دشیمی" تصریح کرد: برای سال 93 پیش بینی تولید 13 نوع محصول جدید را داریم که در راستای افزایش سهم شرکت از بازار این نوع محصولات که اغلب از نوع محصولات پلت می باشند در دست انجام است و پیش بینی می شود در صورت کسب مجوز لازم برای عرضه و فروش تمامی محصولات سهم خود را از بازار در سال 94 با افزایش رو به رو کنیم.

آشنه در، پیرامون نرخ فروش محصولات در سال 93 ابراز داشت: تا این لحظه هچگونه برنامه ای برای افزایش قیمت محصولات نداریم بنابراین کمیته قیمت گذاری شرکت با بررسی و ضعیت بازار و هزینه های مرتبط با تولید محصول اقدام به قیمت گذاری خواهند نمود.

بنابراین برای سال 93 سعی کردیم با افزایش حجم تولید محصولات هزینه ها را سرشکن کنیم و در راستای حفظ سودآوری و کنترل هزینه ها حرکت نماییم.

این مقام مسئول در شرکت شیمی دارویی داروپخش خاطر نشان کرد: استراتژی شرکت برای حفظ سهم خود در بازار این است که با ارایه تخفیف کالایی و ثبات قیمتی در سال 93 حرکت کند.

هاشم آشنه در، با اشاره به تأمین مواد اولیه شرکت اظهار داشت: مشکل خاصی از طرف تأمین کننده خارجی وجود ندارد و فقط مسئله بروکراسی های داخلی برای اختصاص ارز مبادله ای به شرکت های دارویی است که باعث زمان بر شدن دسترسی شرکت ها به ارز مورد نیاز شده است.

وی افزود: بالغ بر 90 درصد مواد اولیه شرکت از منابع خارجی تأمین می شود که با نرخ ارز مبادله ای و از طریق حواله ای برای شرکت های تأمین کننده انجام می شود.

مدیر مالی شرکت "دشیمی" در مورد پیش بینی افزایش هزینه مالی 47 درصدی شرکت در سال 93 ابراز داشت: با توجه به اینکه برای سال 93 شرکت افزایش 23 درصدی فروش را پیش بینی کرده است و از آنجایی که فروش شرکت غالباً به صورت اعتباری و برمبنای مشتری مداری صورت می گیرد و یا اینکه مقداری از نقدینگی شرکت در بانک ها برای خرید مواد اولیه بلوکه می شود لذا ناگریز هستیم برای تأمین نقدینگی مورد نیاز خود تسهیلات بانکی دریافت کنیم که در پیش بینی ها لحاظ شده است.

آشنه در پیرامون صادرات محصولات گفت: شرکت تمایل زیادی به کشف و توسعه بازارهای خارجی جدید دارد لذا در اواخر سال 92 به طور آزمایشی به کشور هند صادرات داشتیم و در حال حاضر مذاکراتی با یک تاجر مالزیایی و هندی صورت داده ایم که امیدواریم در سال 93 شاهد افزایش صادرات محصولات به این کشورها باشیم.

مدیر مالی شرکت شیمی دارویی دارو پخش در خصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت اظهار داشت: افزایش سرمایه شرکت به مبلغ 65 هزار میلیون ریال را در دست پیگیری دارد که در حال حاضر موافقت هیأت مدیره برای انجام این افزایش سرمایه از محل مطالبات اخذ شده ولی گزارش ها به سازمان بورس برای کسب مجوز ارسال نشده است که لذا پس از گذشت مراحل لازم و کسب مجوز از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

در خاتمه این مقام مسئول در شرکت "دشیمی" در مورد چشم انداز شرکت در سال 93 اظهار داشت: مسائلی همچون نرخ ارز و نرخ سود تسهیلات در افزایش هزینه های مالی شرکت بیشترین وزن را به خود اختصاص می دهند و با توجه به پیش بینی افزایش فروش و صادرات و تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر و افزایش سهم از بازار محصولات در سال 93 به نظر می رسد روند سودآوری رو به رشدی را داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
با سلام از مسئولين محترم سايت وزين بورس نيوز خواهش دارم اين مصاحبه را پيگيري فرماييد طبق گفته مسئولين شركت نيمه دوم 93 بايد 12 محصول جديد رونمايي ميشد كه تاكنون سكوت اختيار كرده اند