بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
سهامدار عمده شرکت نفت سپاهان عنوان کرد:

چشم انداز روشن "شسپا" حتی پس از آتش سوزی

سانحه آتش سوزی بحث جدی نمی باشد و خللی برای شرکت نفت سپاهان ایجاد نکرده است.
کد خبر : ۱۲۵۱۷۸
نویسنده :
اعتماد
خوشبختانه مقوله آتش سوزی در شرکت نفت سپاهان هیچگونه خللی در روند "شسپا" ایجاد نکرده است بطوریکه حتی در روز سانحه آتش سوزی یک دقیقه وقفه نیز در روند تولید و بارگیری ایجاد نشده است و هم اکنون وضعیت شرک نفت سپاهان مطلوب می باشد.

در همین راستا، امیدقائمی، مدیر عامل گروه آیندگان و سهامدار عمده نفت سپاهان با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: سانحه آتش سوزی بحث جدی نمی باشد و خللی برای شرکت نفت سپاهان ایجاد نکرده است. همچنین با توجه به اینکه موجودی انبار کارخانه شرکت نفت سپاهان تحت پوشش بیمه می باشد و همچنین خود کارخانه شرکت نفت سپاهان نیز تحت پوشش بیمه دیگری می باشد، لذا از 2 محل می توانیم پیگیری خسارت وارد شده در روز سانحه آتش سوزی باشیم.

امیدقائمی در ارتباط با دریافت خسارت آتش سوزی شرکت نفت سپاهان از بیمه عنوان کرد: همواره شرکت های بیمه ای خسارت های مربوط به آتش سوزی را پرداخت کرده اند شایان ذکر است که تا این لحظه بحث عدم پرداخت خسارت آتش سوزی توسط بیمه مربوطه مطرح نبوده است همچنین به نظر می رسد با توجه به شرایط پیشرو، بیمه مربوطه از پرداخت خسارت آتش سوزی اجتناب نکند.

مدیر عامل گروه آیندگان عنوان کرد: شایان ذکر است که تنها بسته بندی فروش محصولات داخلی کارخانه آتش گرفته است. در نتیجه با توجه به اینکه 80 درصد محصولات شرکت نفت سپاهان مربوط به محصولات صادراتی است و تنها 20 درصدی که مربوط به تولید داخلی می باشد در این کارگاه بسته بندی می شده است لذا در ارتباط با 80 درصد محصولات صادراتی هیچ خللی ایجاد نشده است و همچنین در ارتباط با 20 درصد مربوط به تولید داخلی، شایان ذکر است که تا زمانیکه سالن بازسازی شود محصولات این کارگاه در سالن های کارخانجات دیگری که ماشین آلات مشابه دارند در حال بسته بندی می باشد و لذا هیچگونه مشکلی در فرآیند تولید شرکت نفت سپاهان ایجاد نشده است بطوریکه حتی در روز حادثه آن مقداری که باید برای تولید و بارگیری انجام می شد، صورت گرفته و حتی یک دقیقه توقف در انجام این فرآیند ایجاد نشده است.

امیدقائمی اظهار داشت: شرکت نفت سپاهان پتانسیل بسیار بالایی جهت رشد دارد بطوریکه تولید و فروش "شسپا" برای سال 93 مطلوب می باشد و وضعیت مالی شرکت در شرایط مطلوبی قرار دارد. همچنین با توجه به عملکرد 2 ماهه "شسپا" می توان روند تولید و فروش محصولات شرکت نفت سپاهان را مطلوب ارزیابی کرد بطوریکه انتظار می رود میزان تولید و فروش با ادامه این روند بیشتر از وضعیت پیش بینی شده در بودجه شرکت باشد.

وی در خاتمه افزود: بنده چشم انداز "شسپا" را مثبت ارزیابی می کنم همچنین به نظر بنده سرمایه گذاری در سهام شرکت نفت سپاهان مطمئن و بدون ریسک، توأم با بازدهی مطلوبی خواهد بود. شایان ذکر است ذخایر مطالبات مشکوک الوصولی که در بودجه شرکت نفت سپاهان آورده شده، در دست پیگیری است و امیدواریم که قسمتی از این مطالبات را بتوانیم دریافت کنیم. همچنین با توجه به صادراتی بودن "شسپا"، رفع تحریم ها می تواند تأثیر مثبتی بر وضعیت شرکت نفت سپاهان بگذارد. علاوه بر این شرکت، طرح های توسعه متعددی در برنامه خود دارد که در مجمع عادی "شسپا" که در اوایل تیر می باشد به اطلاع عموم خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر