بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر : ۱۲۵۲۲۹
قائم مقام وزیر خارجه کشورمان رویکرد ایران برای رفع نگرانی ها در مذاکرات هسته ای را اصولی دانست و تاکید کرد: طرف های مقابل جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات نباید اشتباه سالهای گذشته را در تحمیل مسائلی خارج از چارچوب مقررات بین المللی تکرار کنند.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه، نوبوئو کیشی معاون ارشد پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن که در راس هیاتی به تهران سفر کرده ظهر امروز دوشنبه با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

سرمدی در این دیدار با اشاره به مشاهده فضای جدیدی در روند روابط خارجی ایران در شروع به کار دولت دکتر روحانی ، سفرهای متقابل مقامات ایرانی و ژاپنی به تهران و توکیو را نشانگر اراده دو طرف برای توسعه بیش از پیش روابط دانست.

وی ادامه داد: این دیدارها و گفت و گوها میان مقامات ایرانی و ژاپنی در پیشبرد روابط مهم و موثر خواهد بود.

قائم مقام وزارت امور خارجه همچنین بر ضرورت برنامه ریزی برای توسعه و ارتقای سطح مبادلات و همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور و اهتمام جدی همراه با حسن نیت برای تکمیل برخی طرح های در دست اجرا تاکید کرد.

سرمدی با اشاره به رویکرد اصولی ایران برای رفع برخی نگرانیهای موجود در روند مذاکرات هسته ای در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و تلاش همراه با حسن نیت کشورمان برای عمل به تمامی تعهدات خود در این راستا ، خاطر نشان کرد : طرف مقابل نباید اشتباه سالهای گذشته در تحمیل مسائلی خارج از چارچوب مذاکرات و حقوق و مقررات تصریح شده در مقررات بین المللی را تکرارکند.

وی اضافه کرد: در این زمینه نقش کشورهایی مثل ژاپن برای حمایت از مسیر صحیح مذاکرات و توافقات حائز اهمیت است.

قائم مقام دستگاه دیپلماسی همچنین اظهار داشت: تلاش ایران برای استفاده از نقش و نفوذ سازنده خود در راستای تثبیت صلح و امنیت در منطقه و حمایت از مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق حائز اهمیت است.

سرمدی تصریح کرد: کشورهای مختلف جهان باید با پرهیز از رویکرد دوگانه و اهتمام جدی به افراط گرایی و تروریسم ، از کشورهای خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم حمایت کنند.

**امیدواریم مذاکرات به توافق نهایی منجر شود

معاون وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از نخستین سفرش به تهران ، بر اهتمام جدی دولت کشورش برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت در روند مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 و تاکید بر استقبال و حمایت دولت ژاپن از این مذاکرات و نقش سازنده ایران، ابراز امیدواری کرد که با حل و فصل کامل برخی مسائل موجود بین طرفین، این مذاکرات به توافق نهایی منجر گردد .

کیسشی همچنین بر موضع ژاپن در حمایت از رویکرد مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

وی افزود : دولت ژاپن برای ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه اهمیت زیادی قائل است و در این زمینه از همه ظرفیت خود برای حمایت از کشورهای منطقه استفاده می کند و از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در این راستا قدردانی و حمایت می کند.

معاون ارشد پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن با تشریح بهبود اوضاع اقتصادی و ظرفیت سرمایه گذاری خارجی کشورش در دولت جدید این کشور ، بر ظرفیت ها و جذابیت بسیار خوب و گسترده اقتصادی و تجاری ایران و همچنین تمایل فراوان شرکتهای ژاپنی برای حضور فعال در بازار وسیع ایران و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف تاکید کرد.

کیسشی ابراز امیدواری کرد با رفع برخی موانع موجود و هموار شدن مسیر مبادلات بازرگانی و تجاری فیمابین ، شاهد حضور و سرمایه گذاری بلندمدت شرکت های ژاپنی در ایران باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات و توافقات خوب صورت گرفته در خلال سفر اخیر دکتر ظریف به توکیو برای رفع برخی موانع موجود در روابط ، از برنامه ریزی برای برگزاری سمینار و نمایشگاه اقتصادی و سرمایه گذاری به منظور حضور فعال تر بخشهای خصوصی ژاپن در بازار ایران خبر داد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر