بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
بازار سرمایه طی یک ماه اخیر با روند نزولی همراه بوده بطوریکه شاخص کل از 77931 واحد در تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال جاری به میزان 74836 واحد در تاریخ 20 خرداد ماه سال جاری رسیده است.
کد خبر : ۱۲۵۳۷۱
نویسنده :
اعتماد
بازار سرمایه طی یک ماه اخیر با روند نزولی همراه بوده بطوریکه شاخص کل از 77931 واحد در تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال جاری به میزان 74836 واحد در تاریخ 20 خرداد ماه سال جاری رسیده است و بازدهی شاخص کل طی این مدت 3.97 درصد نزولی بوده است.

متأسفانه طی این مدت صندوق توسعه بازار نیز عملکرد مؤثری نتوانسته بر وضعیت بازار سرمایه بگذارد.

شایان ذکر است عملکرد صندوق توسعه بازار تنها با حمایت از چند سهم خاص در برخی روزها به صورت تصنعی توانست شاخص کل بورس را مثبت نگه دارد. اما واقعیت این است که بازار سرمایه نیاز به حمایت جدی و صحیح مسئولین دارد.این در حالی است که عملکرد بازار سرمایه حتی با وجود آغاز نمایشگاه بازار سرمایه طی هفته جاری مطلوب نبوده بطوریکه انتظاری که از عملکرد بازار حداقل طی این هفته می رفت، برآورده نشده است و شاخص کل بورس در روز گذشته به کانال 74 هزار واحدی سقوط کرد.

براساس گزارش بورس نیوز روند بازدهی صندوق ها طی یک ماه اخیر با در نظر گرفتن عمره 150 روز برای صندوق ها، از مجموع 69 صندوق مورد بررسی، 62 صندوق با بازده نزولی و7 صندوق با بازده مثبت قرار دارند.

همچنین صندوق بورس بیمه با بهترین عملکرد نسبت به سایر صندوق ها با بازدهی 3.7 درصدی همراه بوده و نسبت به سایر صندوق ها بیشترین فاصله با عملکرد شاخص را داشته و در مقابل صندوق آپادانا با افت 12.2 درصدی بیشترین میزان ابطال واحدهای صندوق را داشته است.

در این گزارش که برمبنای عمر بیش از 150 روز صندوق و روند یک ماه اخیر می باشد سه صندوق برتر به ترتیب بورس بیمه، کارآفرینان برتر آینده و فیروزه هستند که بازدهی صندوق های مذکور به ترتیب 3.7، 2.6 و 2 درصد می باشد. همچنین پایین ترین بازده صندوق ها طی مدت مذکور مربوط به سه صندوق آپادانا، صبا و دماسنج می باشد که بازدهی صندوق های مذکور نیز با افت 12.2، 8.2 و 6.9 همراه بودند.

شایان ذکر است با توجه به افت شاخص بورس، شاهد افت بازدهی اکثر صندوق های سرمایه گذاری هستیم بطوریکه بازدهی صندوق ها تابعی از بازدهی شاخص می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر