بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری و بررسی های اقتصادی شرکت خودروسازی سایپا عنوان شد:

افزایش سرمایه، فروش دارایی ها، تولید محصول مشترک

در حال حاضر گزارش توجیهی افزایش سرمایه به تأیید بازرس قانونی رسیده و مدارک مربوطه برای دریافت مجوزهای لازم به سازمان بورس ارایه شده، اما با توجه به درخواست برای ارسال اطلاعات تکمیلی از سوی این سازمان، به نظر می رسد پس از ارایه اطلاعات مذکور مجوز افزایش سرمایه "خساپا" بزودی صادر شود.
کد خبر : ۱۲۵۵۰۹
نویسنده :
کیوان فر
افزایش سرمایه 68 درصدی شرکت خودروسازی سایپا در انتظار دریافت مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار است.

مدیر سرمایه گذاری و بررسی های اقتصادی شرکت خودروسازی سایپا ضمن اعلام این خبر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بورس نیوز در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه اظهار داشت: در حال حاضر گزارش توجیهی افزایش سرمایه به تأیید بازرس قانونی رسیده و مدارک مربوطه برای دریافت مجوزهای لازم به سازمان بورس ارایه شده، اما با توجه به درخواست برای ارسال اطلاعات تکمیلی از سوی این سازمان، به نظر می رسد پس از ارایه اطلاعات مذکور مجوز افزایش سرمایه "خساپا" بزودی صادر شود.

افزایش سرمایه، فروش دارایی ها، تولید محصول مشترک

سوری افزود: این برنامه که از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اجرایی خواهد شد، در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت در نظر گرفته شده است.

افزایش سرمایه زیرمجموعه های "خساپا"

وی از افزایش سرمایه زیرمجموعه های بورسی و غیر بورسی شرکت خودروسازی سایپا خبر داد و گفت: اخیراً سرمایه شرکت سازه گستر از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش یافته و برنامه ای مشابه نیز برای شرکت مگاموتور در نظر گرفته شده است که پس از نهایی شدن اجرایی خواهد شد. در راستای اصلاح ساختار مالی سایر شرکت های زیرمجموعه، "خپارس" نیز سرمایه خود را به میزان 240 درصد افزایش داد که اجرای این برنامه کمک قابل توجهی در بهبود وضع ساختار مالی این شرکت بورسی داشته است.

فروش دارایی های مازاد و واگذاری سهام

مدیر سرمایه گذاری و بررسی های اقتصادی شرکت خودروسازی سایپا از برنامه فروش و واگذاری سهام موجود در پرتفوی سرمایه گذاری ها و بخشی از دارایی های مازاد و غیر مولد طی سال 93 سخن گفت و افزود: این برنامه که از سال گذشته آغاز شده، امسال نیز ادامه می یابد تا علاوه بر بهبود منابع نقدینگی مورد نیاز، بخشی از زیان انباشته شرکت نیز از این مسیر کاهش پیدا کند.در این راستا برنامه واگذاری سهام تعدادی از شرکت های زیرمجموعه در نظر گرفته شده که با سرمایه گذاران و خریداران بالقوه رایزنی های اولیه انجام پذیرفته که پس از حصول نتیجه قطعی اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

تولید محصولات جدید برنامه آتی سایپا

سوری پیرامون مشارکت با خودروسازان خارجی و تولید پلت فرم های جدید، گفت: تولید محصولات جدیدی در گروه خودرسازی سایپا، سایپا کاشان و پارس خودرو تعریف شده که برخی از آنها با برند سایپا و برخی با مشارکت خودروسازان خارجی تولید خواهند شد.

افزایش سرمایه، فروش دارایی ها، تولید محصول مشترک

بهبود آمار تولید و فروش

وی در خصوص خروج سایپا و زیرمجموعه ها از زیان انباشته عنوان کرد: وضع صنعت با توجه به کاهش فشارهای ناشی از تحریم ها نسبت به قبل رو به بهبود گذاشته و آمار تولید و فروش با رشد همراه بوده است. اما خروج از زیان انباشته نیاز به گذشت زمان بیشتری دارد.

فروش بلوک 17 درصدی سایپا عاملی مثبت در قیمت سهم

سوری با اشاره به فروش بلوک 17 درصدی سهام سایپا توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پیرامون روند قیمتی این سهم گفت: سازمان خصوصی سازی این بلوک را به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد واگذار کرد. اما با توجه به اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای حفظ یک عضو هیأت مدیره در "خساپا" قاعدتاً عرضه دیگری نخواهد داشت، فروش این بلوک می تواند عامل مثبتی در قیمت سهم باشد.

افزایش سرمایه، فروش دارایی ها، تولید محصول مشترک

سیر مثبت قیمت سهم با رفع ابهامات

وی در خاتمه ارزیابی خود را پیرامون روند آتی قیمت سهام سایپا چنین بیان کرد: مهمترین عامل در قیمت سهم وضعیت واقعی شرکت ها و سودآوری آنها می باشد. با توجه به بروز نشانه های مثبت در وضعیت تولید و فروش محصولات، احتمال کاهش فشارهای ناشی از تحریم های بین المللی و رفع ابهامات پیرامون افزایش نرخ های فروش، قیمت سهم می تواند مسیر روشن تری را در پیش گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر