بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر : ۱۲۵۵۴۵
ایرنا نوشت:

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران دستورالعمل جدید قیمت خودرو را مغایر اصول بازار ارزیابی کرد و گفت: در هیچ جای دنیا دولت به مقوله قیمت گذاری خودرو ورود نمی کند.

محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه با دخالت دولت در موضوع قیمت گذاری خودرو موافق نیست، گفت: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت به طور کلی یک صورت مسئله غلط به شمار می آید که مورد توافق خودروسازان نیست.

او با بیان اینکه دستورالعمل جدید قیمت خودرو یکسری نکات را مورد توجه قرار نداده است، گفت: این دستورالعمل به طور قطع نمی تواند جوابگوی موضوع قیمت گذاری در صنعت خودرو باشد ضمن آنکه برای مصرف کننده نیز هیچگونه سودی ندارد.

نجفی منش سپس با اشاره به الزام آور بودن اجرای دستورالعمل جدید قیمت خودرو، گفت: الزام قانونی برای اجرای دستورالعمل های شورای رقابت تاکنون باعث شده که خودروسازان 6 هزار میلیارد تومان زیان داشته باشند.

این عضو انجمن قطعه سازان در ادامه به دولت پیشنهاد داد برای رفع مشکلات صنعت خودروی کشور از دخالت در بحث قیمت گذاری خودرو خارج شود و این موضوع را به عهده بازار بگذارد.

یادآور می شود، شورای رقابت چهارشنبه هفته گذشته دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو را تصویب کرد که براساس آن قیمت خودرو بین 3.7 تا 6.9 درصد افزایش یافت.

در دستورالعمل قیمت خودرو که در شورای رقابت نهایی شد، تورم بخشی خودرو با ارز مبادله ای محاسبه شد و در مورد کیفیت خودروها نیز نمره بین منفی 2.5 تا مثبت 2.5 در نظر گرفته شد و علاوه بر این نمره بهره وری نیز با علامت منفی در فرمول قیمت گذاری خودرو مدنظر قرار گرفته است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر