{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه لیزینگ خودرو غدیر صبح روز چهارشنبه 28/1/87 با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت در محل سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار شد و این شرکت مبلغ 275 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامدارن تقسیم نمود.همجنين بازرس قانوني شركت موسسه حسابرسي و خدمات مديريت رهبين عضو جامعه حسابداران رسمي كشور به عنوان بازرس به مدت يكسال تعيين گرديد.

"> بازدهی 30 درصدی " ولغدر" نسبت به اصل سرمایه

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۷

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه لیزینگ خودرو غدیر صبح روز چهارشنبه 28/1/87 با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت در محل سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار شد و این شرکت مبلغ 275 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامدارن تقسیم نمود.همجنين بازرس قانوني شركت موسسه حسابرسي و خدمات مديريت رهبين عضو جامعه حسابداران رسمي كشور به عنوان بازرس به مدت يكسال تعيين گرديد.

کد خبر : ۱۲۵۷۰

بازدهی 30 درصدی " ولغدر" نسبت به اصل سرمایه

مجمع عمومی عادی سالیانه لیزینگ خودرو غدیر صبح روز چهارشنبه 28/1/87 با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت در محل سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار شد و این شرکت مبلغ 275 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامدارن تقسیم نمود.همجنين بازرس قانوني شركت موسسه حسابرسي و خدمات مديريت رهبين عضو جامعه حسابداران رسمي كشور به عنوان بازرس به مدت يكسال تعيين گرديد.

بنابر گزارش خبرنگار بورس نیوز در این جلسه که ریاست آن را داوود بنایی برعهده داشت . ناظرین را دکتر ثقفی نماینده شرکت ایران خودرو دیزل و بهشتیان نماینده سرمایه گذاری غدیر تشکیل می دادند . همچنین ستاورز مدیر مالی شرکت به عنوان منشی و دکتر کریمانی به عنوان مدیر عامل هیات رییسه این مجمع را تشکیل داده بودند .

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه کریمانی مدیرعامل شرکت گزارش فعالیت و عملکرد هیات مدیره این شرکت را برای سهامداران قرائت کرد و اظهار داشت : شرکت با توجه به موضوع فعالیت خود که اجاره دادن یا فروش اقساطی یا خرید اعتباری ونیز کلیه معاملات مجاز صنعتی ، تولیدی و بازرگانی اعم از داخلی و خارجی ، واردات و صادرات در تمامی زمینه ها می باشد قصد دارد تا به بهترین نحو ممکن به جهت کسب سودآوری و سود سازی در شرکت به این فعالیت ها بپردازد و در این راه نیز برای دسترسی به اهداف فوق می تواند اقدام به استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک ها و موسسات اعم از داخلی و یا خارج از کشور از طریق افتتاح حساب ها و سپرده های داخلی و خارجی و همچنین فروش اقساطی وسائط نقلیه سواری و سنگین به متقاضیان و یا اجاره دادن آنها و یا انتشار و خرید و فروش اوراق مشارکت ، خرید و فروش و انتشار هر گونه ابزار مشتقه مالی نماید .

وی افزود : شرکت لیزینگ خودرو غدیر به منظور معرفی توانایی ها و توانمندی های خود در اکثر نمایشگاه های داخلی و خارجی حضور دارد و نیز در کلیه مناقصات و مزایده های بخشهای دولتی و خصوصی اعم از داخلی یا خارجی شرکت می نماید.

کریمانی با اشاره به برخی از مشکلات و موانع موجود بر سر راه لیزینگ خودرو غدیر طی دوره مالی مذکور ( 30/9/86 ) خاطرنشان کرد : شرکت طی فعالیت های خود در دوره مالی منتهی به 30/9/86 برخی مشکلات و چالشهایی را پیش روی خود می دید اما نکته حائز اهمیت دراستمرار عملکرد شرکت طی دوره مذکور توجهات و حمایت های ویژه شرکت ایران خودرو دیزل با تخصیص حد اعتباری Credit Line به مبلغ 500 میلیارد ریال درابتدا و افزایش آن تا 1500 میلیارد ریال بمنظور فروش به روش لیزینگ عمده محصولات شرکت ، بود و این موضوع در مقطعی که بانک ها محدودیت فراوان در تخصیص منابع به لیزینگ ها داشتند ، که ناشی از مصوبات شورای عالی پول و اعتبار در کاهش نرخ سود ایجاد شده بود ، چرخه فعالیت های شرکت را تا حد مطلوبی استمرار بخشید .

مدیرعامل شرکت لیزینگ خودرو غدیر نتیجه اقدامات و فعالیت های هیات مدیره و حمایتهای سهامدارن عمده شرکت را پوشش 100 درصدی EPS 294 ریالی شرکت و تعدیل این رقم به 297 ریال اعلام نمود .

ایشان در پایان سخنان خود در این جلسه ورود "ولغدر" به حوزه مسکن به جهت پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری را از برنامه های مدیریت این شرکت در سال جاری عنوان کرد و افزود : از آنجایی که ریسک سرمایه گذاری در بخش مسکن در حد صفر می باشد شرکت قصد دارد تا در سال جاری بخشی از سرمایه گذاری های خود را معطوف ملک و مسکن نماید و در این راه نیز اقداماتی در حال انجام است .

مقدمه و تارخچه

شرکت لیزینگ خودرو غدیر د رتاریخ 9/11/81 به شماره 198639 در اداره ثبت شرکت های تهران به ثبت رسیده است .

سرمایه اولیه شرکت در ابتدا بالغ بر 100 میلیارد ریال بود . مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در مورخ 29/6/83 افزایش سرمایه شرکت را از مبلغ 100 به 400 میلیارد ریال مجاز و اختیار آن را به صورت مرحله ای در اختیار هیئت مدیره قرار داد که تا کنون افزایش سرمایه تا مبلغ 300 میلیارد ریال به ثبت رسیده است .

نام شرکت در تاریخ 4/4/84 در ردیف 429 شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار بر تابلوی اتاق شیشه ای درج گردید ، این افتخار که در مدت 3 سال شرکتی به عضویت بورس اوراق بهادار پذیرفته شود از نکات برجسته عملکرد می باشد .

آخرین ترکیب سهامدارن شرکت در پایان سال مالی منتهی به 30/9/86 و تغییرات میزان سرمایه طی چهار سال گذشته به شرح ذیل می باشد :

{mosimage}

شرکت در 30/9/83 در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرش شده و نام آن در تاریخ 4/4/84 در تابلوی فرعی معاملات درج گردید. لیکن اولین معامله مربوط به سهام لیزینگ خودرو غدیر مربوط به تاریخ 6/6/84 می باشد .

در اواخر مهر ماه 1385 ، در واحد آپارتمان اداری از شرکت تولیدی قطعات خاور خریداری و به فضای اداری شرکت افزوده شد عملیات بازسازی و استفاده از آپارتمانهای مذکور انجام و واحدهای امور مجامع و سهام و اداره حقوقی درآنها استقرار یافته اند.

موضوع فعالیت شرکت :

اجاره دادن یا فروش اقساطی اعتباری و کلیه معاملات و عملیات مجاز صنعتی ، تولیدی ، بازرگانی اعم از داخلی و خارجی ، واردات و صادرات ، خرید و فروش کلیه کالاهای اجاری ( از جمله وسائط نقلیه موتوری ، لوازم خانگی ،‌ماشین آلات ، وسایل و ابزارکار ) و ساختمان ( با کاربری اداری ، آموزشی ، تجاری ، مسکونی ) به اشخاص حقیقی و حقوقی .

شرکت جهت دسترسی به اهداف فوق می تواند به عملیات ذیل مبادرت ورزد :

الف – فروش اقساطی وسائط نقلیه سواری و سنگین به متقاضیان و یا اجاره دادن آنها یا بدون شرط خرید با اخذ هرگونه تضامین معتبر بنابر صلاحدید .

ب – استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک ها و موسسات اعتباری اعم از داخلی و یا خارج از کشور از طزیق افتتاح حساب ها و سپرده های داخلی و خارجی .

ج – انتشار و خریدو فروش اوراق مشارکت ،‌خرید و فروش و انتشار هر گونه ابزار مشتقه مالی .

د – ایجاد و تاسیس و اداره و راهبری شرکت های سرمایه پذیر و یا سرمایه گذاری در سهام یا سهم الشرکه شرکتهای موجود .

و- شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی به منظور معرفی عملیات شرکت .

ز- شرکت در کلیه مناقصات و مزایده های بخش دولتی و خصوصی ، داخلی و خارجی .

حمایت ویژه سهامدار عمده

نکته حائز اهمیت در استمرار عملکرد شرکت طی دوره مالی منتهی به 30/9/8 را می توان ناشی از توجهات و حمایت های ویژه شرکت ایران خودرو دیزل با تخصیص حد اعتباری Credit Line بمبلغ 500 میلیارد ریال در ابتدا و افزایش آن تا 1500 میلیارد ریال بمنظور فروش بروش لیزینگ عمده محصولات آن شرکت ، عنوان نمود .

این موضوع در مقطعی که بانکها محدودیت فراوان در تخصیص منابع به لیزینگ ها داشتند ، که ناشی از مصوبات شورای عالی پول و اعتبار در کاهش نرخ سود ایجاد شده بود ، چرخه فعالیت های شرکت را درحد مطلوبی استمرار است.

از آنجائی که شرکت EPS سال 1386 را مبلغ 294 ریال پیش بینی نموده بود عملا موفق شد تا در سایه حمایتهای عمده ترین سهامدار خود با پوشش 001درصدی سود پیش بینی شده برای هر سهم ، از پیش بینی اولیه خود فراتر رفته تا EPS خود را به مبلغ 297 ریال تعدیل نماید .

خلاصه وضعیت مالی شرکت

خلاصه وضعیت مالی شرکت در 30/9/86 بشرح ذیل می باشد :

ترازنامه شرکت لیزینگ خودرو غدیر در تاریخ 30/09/86

{mosimage}

بنابراین 1/90 ٪ دارائیهای شرکت در عملیات اجرایی و سودآور مورد استفاده قرا گرفته اند ضمناً سود خالص پس از کسر مالیات شرکت مبلغ 89 میلیارد ریال شده که نشان دهنده ، بازدهی بالغ بر 30٪ نسبت به اصل سرمایه است .

مقایسه بودجه مصوب با عملکرد واقعی شرکت در سال مالی منتهی به 30/09/1386

{mosimage}

عمده تغییرات ، ناشی از استفاده از خدمات شرکتهای حقوقی در وصول اقساط معوقه مستاجران در طی سال مالی منتهی به 30/09/86 نسبت به بودجه پیش بینی شده می باشد.

خلاصه اهداف بلند مدت شرکت

هدف کلی شرکت ، انجام فعالیت های کارآمد ، معتبر و سودمند در زمینه لیزینگ به منظور تاثیرگذاری بر افزایش GNP و نهایتاً ایفای نقش موثر و فعال در توسعه یافتگی کشور است .

ما خود را در 4 زمینه متعهد می دانیم :

الف ) در قبال سهامداران

حمایت از سرمایه گذاری سهامداران و تامین بازده معقول برای آن .

ب ) در قبال مشتریان

جلب و حفظ مشتریان و با ارئه خدمات مناسب از لحاظ قیمت ، کیفیت وسرعت�برای آنان .

ج ) در قبال کارکنان

احترام به حقوق انسانی کارکنان ، تامین شرایط کاری خوب و ایمن برای آنها ، ارائه خدمات تحت شرایط مطلوب ، ارتقاء ، توسعه و استفاده بهینه از استعدادهای فردی و تامین فرصتهای شغلی برابر ، تشویق کارکنان در برنامه ریزی و جهت دادن به کارها و پایبندی به اصول کاری شرکت.

د ) در قبال جامعه

با هدایت تجارت در قالب یک شخصیت حقوقی معتبر و رعایت قوانین و مقررات و حمایت از حقوق اساسی بشر و افزایش حجم فعالیت های اقتصادی و ایجاد بازار کار مطمئن.

به نظر ما این 4 مقوله از یکدیگر قابل تفکیک نیستند ، بنابراین وظیفه مدیریت شرکت را ارزیابی پیوسته الویت ها می دانیم تا بدینوسیله به بهترین وجه ممکن به مسئولیت های خود عمل نماییم .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر