بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر : ۱۲۵۸۲۹


علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمگفت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم بیشتر انرژی و تمرکز این دولت صرف بررسی و رفع تحریم‌ها و نیز موانع موجود سیاسی شده است و شرایط کمتری برای تمرکز در زمینه اقتصاد چه در حالت کلان و یا خرد برای دولت وجود داشته است.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: از سوی دیگر توقف رشد تورم، یکی از اهداف اصلی اقتصادی دولت است و همین موضوع یکی از عوامل کاهش سودآوری برخی شرکتها شده است.
وی افزود: بر این اساس شرکتها در انتشار صورتهای مالی خود با احتیاط بیشتری عمل می کنند و این اتفاق بر افت بازار سهام و شاخص بورس اثرگذار بوده است؛ که البته این موضوع موقتی و گذراست. همچنین بزرگان بازار در شرایط کنونی در حالت انتظار بسر می‌برند و فروش را به خرید ترجیح می دهند.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که فعالان خرد بورس باید با دید سرمایه گذاری در بازار سهام فعالیت کنند و از نوسان گیری بپرهیزند گفت: سهامداران باید سهام شرکتهایی را که دارای اصالت و بنیه قوی هستند برای خرید انتخاب کنند.
حیدری اضافه کرد: بکارگیری اصول تکنیکال و روانشناسی خرید و فروش سهام، اصول فاندامنتال و حتی رانت خبری به تنهایی برای کسب سود از بورس کافی نیست و باید واقعیتهای بازار را باید دید، چرا که بورس کشور ویژگی‌های خاص خودش را دارد.
وی ادامه داد: سازوکار سرمایه گذاری این گونه است که نباید در هر زمان و در هر بازاری معامله کرد بلکه باید منتظر فرصت‌های مناسب بود و همواره و مدام معامله کردن، به معنای کسب سود نیست.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: یک معامله‌گر باید مانند یک شکارچی قوی باشد و هر شخص باید از بازار به اندازه علم و آگاهی و میزان سرمایه خود انتظار داشته باشد و نباید عملکرد خویش را با دیگر سرمایه‌گذاران مقایسه کند.
حیدری اضافه کرد: در بازار سرمایه باید تحلیل هر سهم را جداگانه در نظر داشت و می‌بایست این موضوع ساده را در معامله سهام پذیرفت که خرید هر سهم از هر شرکت به معنای شریک شدن در آن شرکت و پذیرفتن تمام مسئولیتهای شرکت به میزان سهام خریداری شده است.
وی تاکید کرد: همواره قبل از خریدن سهم یک شرکت به این موضوع توجه کرد که شرایط آن شرکت در آینده چه خواهد شد و یا به قول تکنیکال ها به چه خطی خواهد رسید؛ و نکته مهم اینکه این شرکت الان دارای چه ویژگی خاصی است و همین امر شرکت را به چه سمتی خواهد برد.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در مجموع روند فعلی بازار سرمایه از نظر اقتصادی طبیعی و این شکل شاخص درست است و باید به دولت یازدهم به لحاظ عملکرد اقتصادی و بورسی نمره مثبت داد.
وی گفت: با توجه به نقدینگی بالا در جامعه از یک سو و نیز رکود و تورم زیاد از سوی دیگر، باید این موضوع را در نظر گرفت که مهار هر بخش از نقدینگی و رکود یا تورم، آسیب خاصی را به بخش دیگری در اقتصاد کلان می زند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر