بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر : ۱۲۵۸۹۵

یک کارشناس بازار سرمایه گفت که روند کاهشی تورم در کشور باعث افت سودآوری برخی شرکت‌ها شده که این موضوع باعث شده است شرکت‌ها در انتشار صورت‌های مالی خود با احتیاط بیشتری عمل کنند و این اتفاق بر افت بازار سهام و شاخص بورس اثرگذار بوده است.
علی حیدری در گفت‌وگو با تسنیم گفت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم بیشتر انرژی و تمرکز این دولت صرف بررسی و رفع تحریم‌ها و نیز موانع موجود سیاسی شده و شرایط کمتری برای تمرکز در زمینه اقتصاد چه در حالت کلان یا خرد برای دولت وجود داشته است. این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: از سوی دیگر توقف رشد تورم، یکی از اهداف اصلی اقتصادی دولت است و همین موضوع یکی از عوامل کاهش سودآوری برخی شرکت‌ها شده است. وی افزود: بر این اساس شرکت‌ها در انتشار صورت‌های مالی خود با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند و این اتفاق بر افت بازار سهام و شاخص بورس اثرگذار بوده است که البته این موضوع موقتی و گذراست.
همچنین بزرگان بازار در شرایط کنونی در حالت انتظار به‌سر می‌برند و فروش را به خرید ترجیح می‌دهند. این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه فعالان خرد بورس باید با دید سرمایه‌گذاری در بازار سهام فعالیت کنند و از نوسان‌گیری بپرهیزند گفت: سهامداران باید سهام شرکت‌هایی را که دارای اصالت و بنیه قوی هستند برای خرید انتخاب کنند. حیدری اضافه کرد: به‌کارگیری اصول تکنیکال و روانشناسی خرید و فروش سهام، اصول فاندامنتال و حتی رانت خبری به تنهایی برای کسب سود از بورس کافی نیست و باید واقعیت‌های بازار را باید دید چراکه بورس کشور ویژگی‌های خاص خود را دارد.
وی ادامه داد: سازوکار سرمایه‌گذاری این‌گونه است که نباید در هر زمان و در هر بازاری معامله کرد بلکه باید منتظر فرصت‌های مناسب بود و همواره و مدام معامله کردن، به معنای کسب سود نیست.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: یک معامله‌گر باید مانند یک شکارچی قوی باشد و هر شخص باید از بازار به اندازه علم و آگاهی و میزان سرمایه خود انتظار داشته باشد و نباید عملکرد خود را با دیگر سرمایه‌گذاران مقایسه کند. حیدری اضافه کرد: در بازار سرمایه باید تحلیل هر سهم را جداگانه در نظر داشت و باید این موضوع ساده را در معامله سهام پذیرفت که خرید هر سهم از هر شرکت به معنای شریک شدن در آن شرکت و پذیرفتن تمام مسوولیت‌های شرکت به میزان سهام خریداری شده است.
وی تاکید کرد: همواره قبل از خریدن سهم یک شرکت به این موضوع توجه کرد که شرایط آن شرکت در آینده چه خواهد شد یا به قول تکنیکال‌ها به چه خطی خواهد رسید و نکته مهم اینکه این شرکت الان دارای چه ویژگی خاصی است و همین امر شرکت را به چه سمتی خواهد برد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر