{mosimage}افزایش قیمت جهانی متانول و آمونیاک که با شروع سال جدید نیز ادامه یافته است باعث ایجاد یک نوع بلاتکلیفی در شرکت شده است از سوی دیگر سیاستهای اعمال شده نامناسب توسط دولت نیز در کاهش این سود نیز موثر بوده است.

"> کاهش سود "شسینا" ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۸

{mosimage}افزایش قیمت جهانی متانول و آمونیاک که با شروع سال جدید نیز ادامه یافته است باعث ایجاد یک نوع بلاتکلیفی در شرکت شده است از سوی دیگر سیاستهای اعمال شده نامناسب توسط دولت نیز در کاهش این سود نیز موثر بوده است.

کد خبر : ۱۲۶۱۵

کاهش سود "شسینا" ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه

برخلاف روال چند سال گذشته شرکت شیمیایی سینا در گزارش جدید خود به سازمان بورس علی رغم افزایش تولید به میزان 2 برابر در مقایسه با سال مالی 1386 کاهش سود را برای سال مالی 1387 خود پیش بینی کرده است.

شایان ذکر است بازدهی این نوع صنایع در بورس هر چند از رقم چشمگیری برخوردار نمی باشد اما با رشد پیوسته در چند سال گذشته بخصوص از سال 1382 تا بحال مواجه بوده است.

همچنین سهامداران عمده این شرکت نیز علاقه ای به تعامل بیشتر با بورس و ایجاد فرصتهای جدید از خود نشان نمی دهند و این نکته در معاملات شرکت مشهود است.

در همین راستا آقای اشکوری مدیرمالی شرکت صنایع شیمیایی سینا در گفتگوی خود با خبرنگار بورس نیوز با اشاره به نوسانات قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارخانه افزود: کاهش سودی که در گزارش این شرکت برای سال مالی 1387 مشاهده می شود ناشی از همین امر می باشد.

افزایش قیمت جهانی متانول و آمونیاک که با شروع سال جدید نیز ادامه یافته است باعث ایجاد یک نوع بلاتکلیفی در شرکت شده است از سوی دیگر سیاستهای اعمال شده نامناسب توسط دولت نیز در کاهش این سود نیز موثر بوده است.

وی در ادامه به خبرنگار بورس نیوز گفت: این نوسانات قیمت و افزایش قیمت مواد اولیه موجب افزایش قیمت محصولات شرکت در بازار گردید که به تبع آن موجب کاهش میزان فروش نیز خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که تلاشهای فراوانی از سوی مسئولین شرکت در جهت حفظ عملکرد و بهبود آن صورت گرفته است افزود: موانع پیش روی شرکت مشکلاتی مالی مانند دریافت اعتبار اسنادی در خارج کشور می باشد که مسئولین شرکت با وجود این مشکلات تمام توان خود را برای بهبود وضعیت موجود بکار گرفته اند اما توفیقی بیش از این حاصل نشده است.

اشکوری در پایان با اشاره به صادرات محصولات این شرکت به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی گفت شرکت ازلحاظ صادرات محصولات خود از عملکرد مطلوبی برخوردار می باشد.
همچنین وی زمان بهره برداری از طرح واحد تولید پارمافرمالدئید را اوایل تیرماه سال جاری اعلام کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر