بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر : ۱۲۶۲۶

دوره‌های آموزشی آشنایی با بورس و قوانین معاملات بورسی برگزار می‌شود

مدیر تالار بورس اراک گفت: به علت نهادینه نشدن فرهنگ بورس و سرمایه گذاری در آن و نقش آن در بازارهای اقتصادی برای مردم اراک و استان مرکزی، میزان آشنایی مردم این استان با بورس ناکافی است که به منظور رفع این مشکل وآشنا ساختن مردم با این سازمان، بورس اراک در اقدامی نوآورانه نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان برای سرمایه گذاران وعلاقمندان به این موضوع اقدام می کند.

علی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: در هر کلاس آموزشی30 تن از علاقمندان، سرمایه گذاران و فعالان عرصه بورس با استفاده از تجربیات کارشناسان بازار نسبت به فراگیری روش‌های مختلف سرمایه گذاری در بورس آشنا خواهند شد.

وی گفت: برای استفاده افراد ازاین کلاسها محدودیتی وجود ندارد و افراد می توانند با مراجعه به سازمان بورس اراک برای حضور در این کلاس‌ها اقدام کنند.

مدیر تالار بورس اراک درادامه با بیان اینکه هم اینک 11 شرکت از استان مرکزی در نماد معاملاتی بورس حضور دارند تصریح کرد: متاسفانه به دلیل ضعف در اطلاع رسانی، حمایت نکردن دستگاههای ذی ربط از بورس و نیز ناآشنایی مردم در خصوص بورس، اغلب مراجعان به بورس اراک را افراد مبتدی وغیرحرفه‌ای تشکیل می دهند که علاقمند هستند که سهام شرکت‌هایی را که در استان وجود دارند خریداری کنند که این موضوع نشان از غیرحرفه‌ای بودن آنان دارد.

وی افزود: دراستان مرکزی وشهر اراک، بورس باز حرفه‌ای و خبره وجود ندارد که این موضوع سبب رونق نگرفتن این تالار شده است که تلاش می شود با اجرای برنامه‌های مختلف و اتخاذ تدابیر مناسب نسبت به افزایش سطح معاملات در آن اقدام شود.

محمودی به افراد مبتدی حاضر در بورس اراک توصیه کرد: به منظور حفظ سرمایه خود در بازار بورس اراک ، سهام شرکتهایی را مورد خرید و فروش قرار دهند که نسبت سود آنها به نسبت قیمت سهم خود کم باشد تا بتوانند در صورت نیاز بدون مشکل اقدام به فروش سهام خود در بازار کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر