بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
در گفتگو با مدیر برنامه ریزی حمل و امور شعب عنوان شد:

رشد آمار عملکردی "حفارس" نسبت به مدت مشابه سال گذشته

شرکت شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس سود به ازای هر سهم خود برای سال 93 را در اولین پیش بینی حسابرسی نشده مبلغ 17 ریال اعلام کرده است.
کد خبر : ۱۲۶۷۲۰
نویسنده :
رهنما
شرکت شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس سود به ازای هر سهم خود برای سال 93 را در اولین پیش بینی حسابرسی نشده مبلغ 17 ریال اعلام کرده است.

مدیر برنامه ریزی حمل و امور شعب شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: عمده ترین عوامل تأثیرگذار بر روی بودجه بندی شرکت در سال 93 مربوط به هزینه های ناشی از هدفمندی و سوخت و هزینه تأمین قطعات و بیمه ناوگان شرکت افزایش حجم حمل و نقل نسبت به سال گذشته بوده است.

محمدی پیرامون وضعیت عملکردی شرکت طی 2 ماهه ابتدایی سال ابراز داشت: بخش عمده قراردادهای شرکت با شرکت بازرگانی دولتی می باشد که آمار و عملکرد مقایسه ای در خصوص حمل آرد و گندم و سایر کالاهای سراسری از رشد متوسط 54 درصدی حمل در دو ماهه اول سال 93 در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته دارد.

مدیر برنامه ریزی حمل شرکت "حفارس" افزود: بارنامه های صادره نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است بنابراین در گزارش های آتی آثار دقیق این عملکرد بر روی سودآوری اندازه گیری و از طریق سامانه کدال انتشار خواهد یافت.

با گشایشات و مذاکراتی که در حوزه بین المللی توسط دولت پیگیری می شود می توان به آینده خوشبین بود کما اینکه شرکت حمل و نقل خلیج فارس با مجموع حمل نزدیک به 2 میلیون و 230 هزار تن کالای حمل شده از ابتدای سال جاری توسط 186 هزار و 991 دستگاه کامیون و کشنده حدود 770 هزار تن افزایش حمل را نسبت به فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته داشته است که رشدی بالغ بر 54 درصدی را در این دو ماه تجربه کرده است.

محمدی در مورد پیش بینی کاهش حمل پسماند برای سال 93 اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه مصرف لاستیک و روغن و اینکه توجیه اقتصادی حمل پسماند کاهش یافته است تصمیم بر کاهش حمل آن برای سال جاری لحاظ شده است.

این کارشناس در حوزه حمل و نقل در خصوص برنامه های شرکت برای توسعه ناوگان حمل و نقلی ابراز داشت: با توجه به اینکه برنامه شرکت در راستای استقلال درآمدی و هزینه ای برای شب خود قرار دارد لذا تصمیم هایی برای پیشبرد این هدف در حال انجام است تا شعب زیرمجموعه بتوانند با درآمدزایی خود در جهت پوشش هزینه ها و توسعه ناوگان منطقه ای گام بردارند که این سیاست از یک ماه گذشته اجرایی شده است.

این مقام مسئول در "حفارس" اظهار داشت: با توجه به بازار مناسبی که در حوزه حمل سیالات وجود دارد شرکت تصمیم به حضور در این حوزه گرفته است بطوریکه از سال جاری با تجهیز شرکت به 18 دستگاه کشنده و یدک کش در جهت افزایش سهم شرکت در این بازار حرکت شده است که می تواند روند سودآوری شرکت آثار مثبتی داشته باشد.

وی در ادمه با اشاره به رشد حمل آرد و گندم ابراز داشت: ناوگان حمل و نقلی شرکت حمل 508 هزار و 238 تن آرد را در ابتدای سال بر عهده گرفته است که با افزایش 353 و 319 تنی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد 228 درصدی حمل را در پی داشته است و با حمل 483 هزار و 680 تن گندم 21 درصد رشد را تجربه داشتیم.

ابوالفضل محمدی خاطر نشان کرد: در حمل سایر کالاهای سراسری کامیون های شرکت موفق به حمل 76 هزار و 136 تن کالا شدند و همچنین 475 هزار و 991 تن سایر کالاها را به مقاصد تعیین شده حمل نمودند.

محمدی در خاتمه با اشاره به تأثیر کاهش تحریم های بین المللی بر کلیت اقتصاد کشور اظهار داشت: با گشایشات و مذاکراتی که در حوزه بین المللی توسط دولت پیگیری می شود می توان به آینده خوشبین بود کما اینکه شرکت حمل و نقل خلیج فارس با مجموع حمل نزدیک به 2 میلیون و 230 هزار تن کالای حمل شده از ابتدای سال جاری توسط 186 هزار و 991 دستگاه کامیون و کشنده حدود 770 هزار تن افزایش حمل را نسبت به فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته داشته است که رشدی بالغ بر 54 درصدی را در این دو ماه تجربه کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر