بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر : ۱۲۶۸۹۳
 مدیرعامل پیشین شرکت نفتی نیکو از تزریق بیش از 100 میلیارد دلار پول صنعت نفت به بانک مرکزی طی چهارسال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا ، سیف الله جشن ساز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید شرکت نفتی نیکو که صبح امروز (9 تیرماه) برگزار شد با یادآوری این نکته که از سال 1987 میلادی از سوی کشور آمریکا، تحریم های بین المللی کالا و خدمات آغاز شد، گفت: در سال 2008 برای نخستین بار نام شرکت نیکو از سوی آمریکا در فهرست تحریم های بین المللی قرار گرفت و از آن زمان تاکنون افزون بر نام این شرکت، نام مدیران نیز به فهرست تحریم های بین المللی اضافه شده است.

وی تاکید کرد: در شرایط تحریم، شرکت نیکو توانست حدود 20 میلیارد دلار به پروژه ها پول برساند، همچنین این شرکت از سال 2010 تا 2014 توانست از روش های مختلف و با خلاقیت، از طریق صنعت نفت به بانک مرکزی بیش از 100 میلیارد دلار پول که مربوط به فروش نفت و فرآورده های آن بود برساند.

وی تحریم های بین المللی غرب علیه ایران را به دو بخش تقسیم کرد و افزود: بخش اول تحریم ها به منظور افزایش هزینه‌ها در کشور ایران اعمال و بخش دیگر تحریم ها با هدف فلج کردن اقتصاد ایران از سال 2010 آغاز شد.

جشن ساز تصریح کرد: طی مرحله تحریم های فلج کننده، شرکت نیکو با انجام فعالیت های خلاقانه و با اتخاذ تصمیمات فوری، توانست تا حدود زیادی بر تحریم ها غلبه کند.

مدیرعامل پیشین شرکت نیکو با اشاره به فعالیت های این شرکت در کشور سوییس گفت: این کشور در مقایسه با کشورهای دیکر اروپایی در دوران تحریم منصفانه تر عمل کرده است، به طوری که تا کنون بانک مرکزی و خرید و فروش فرآورده های نفتی ایران را تحریم نکرده است.

محسن پاکنژاد، مدیرعامل جدید شرکت نفتی نیکو نیز در مراسم معارفه خود گفت: امیدواریم با همدلی و مشارکت بتوانیم تاثیر محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بین المللی را کمرنگ کنیم.

وی توضیح داد: گرفتن تصمیمات درست در شرایط تحریم های بین المللی ریسک زیادی دارد و این مجموعه تلاش خواهد کرد که این ریسک ها را به حداقل ممکن کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید شرکت نفتی نیکو که صبح امروز (9 تیرماه) برگزار شد، گفت: ساختار سازمان ها و شرکت ها بنا بر ضرورت و دلایل مختلف از جمله ارتقا تغییر می کند.

رکن الدین جوادی اعلام کرد: با تصمیمات شرکت نیکو، صنعت نفت توانست همزمان با تحریم های بین المللی در تجارت بین الملل نقش جدی را ایفا کند.

وی با اعلام اینکه تولید گاز کشور هم اکنون افزون بر 650 میلیون مترمکعب در روز است، گفت: این میزان تا 2.5 سال آینده به بیش از یک میلیارد مترمکعب در روز می رسد.

معاون وزیر نفت افزود: وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به تولید و توزیع انرژی وابسته است و با توجه به افزایش جمعیت و تامین سوخت مورد نیاز کشور و تامین خوراک پالایشگاه ها، ماموریت شرکت نیکو حساس تر از گذشته است.

وی افزود: شاخص موفقیت هر موسسه مالی و تجاری، در گرو نگاه مدیریت و حقوقی است تا بتواند سازمان مشکلات خود را حل کند و راهکارهای جدید را جایگزین روش های قبلی کند.

جوادی ضمن تشریح اقدام های انجام شده از سوی شرکت نیکو طی 4 سال گذشته، تصریح کرد: به دلیل وجود تحریم های بین المللی علیه ایران، شرکت نیکو سال های پر تلاشی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش NIOC، شرکت ملی نفت ایران به منظور توسعه فعالیت های شبکه بازرگانی بین المللی و جذب بازارهای جدید بین المللی بالقوه نفتی، با نگرش به تجارب و عملکرد شرکت های بزرگ نفتی جهان و دیگر کشورهای صادر کننده نفت خام، پس از مطالعات و بررسی های لازم در تاریخ 8 خرداد ماه 1370 «شرکت بازرگانی نفت ایران» در جزیره جرسی (منطقه آزاد تجاری انگلستان به دلیل برخورداری از معافیت های مالیاتی) با اهداف کلی و ایجاد شرایط لازم به عنوان یک شرکت بین المللی تأسیس کرد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر