بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
در نظرسنجی بورس نیوز عنوان شد:

علل شکل گیری وضعیت فعلی در بازار سرمایه

ادامه روند فرسایشی و شدت یافتن آن در طی هفته های اخیر سبب ایجاد موجی از نارضایتی و بی اعتمادی در بازار سرمایه گردیده است.
کد خبر : ۱۲۷۰۱۵
نویسنده :
رهنما
ادامه روند فرسایشی و شدت یافتن آن در طی هفته های اخیر سبب ایجاد موجی از نارضایتی و بی اعتمادی در بازار سرمایه گردیده است.

به گزارش بورس نیوز، در شرایط حال حاضر بازار سرمایه فعالان بازار عوامل مختلفی را در خصوص علل شکل گیری وضعیت فعلی مطرح می کنند بنابراین سایت خبری تحلیلی بورس نیوز طی یک نظرسنجی که با مشارکت 9034 نفر از فعالان بازار برگزار نمود بر آن شد که مشخص کند بیشترین تأثیر در شکل گیری روند فعلی در بازار سرمایه از چه ناحیه ای بوده است.

براساس این گزارش، در خصوص علت های ذکر شده پیرامون حال و روز این روزهای بازار سرمایه مسئله تأثیرگذاری سیاست های دولتی یا رفتار سهامداران حقوقی و یا رفتار سهامداران خرد و آنلاین ها و حتی اصلاح سیکل بازدهی بورس مورد نظرسنجی قرار گرفت که نتایج زیر را در برداشت:

در خصوص سیاست های دولت و نحوه اجرای آنها صحبت های زیادی شده است و تمرکز آن روی مسئله تورم اجرای سیاست های انقباضی برای جذب نقدینگی از سطح جامعه را مسبب ایجاد رکود در اکثر بازارها و صنایع می دانند لذا این مورد با حدود 40 درصد آراء شرکت کنندگان بیشترین وزن را به تأثیر سیاست های اقتصادی دولت در وضعیت فعلی بازار سرمایه اختصاص داده است.

به گزارش بورس نیوز، حدود 37 درصد شرکت کنندگان اعتقاد دارند که جمیع موارد عنوان شده علت این وضعیت بوده است وعده ای هم عملکرد حقوقی ها را با حدود 13.3 درصد عامل ادامه روند نزولی و عدم حمایت آنها از سهام شرکت های زیرمجموعه دانسته اند و تعدادی هم اصلاح سیکل بازدهی با 4.68 درصد آراء و رفتار سهامداران خرد و آنلاینی ها را با 4.68 درصد آراء به عنوان تأثیرگذارترین عوامل عنوان نمودند.

در خاتمه این گزارش می افزاید، به نظر می رسد طولانی شدن روند اصلاحی و خسته سازی سهامداران به نقاط حساسی رسیده است که سبب می شود رفتاهای مختلفی از جانب سرمایه گذاران مشاهده شود بنابراین می بایست در این شرایط بازار سرمایه بنا به توصیه بسیاری از کارشناسان و فعالان با تجربه در این حوزه کمی صبورتر باشیم و افق های زمانی خود را بلند مدت تر قرار دهیم و سهامداری کنیم چراکه در این شرایط پرهیز از رفتار هیجانی بهترین استراتژی خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر