بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر : ۱۲۷۰۱۷

در ادامه روند انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام در بورس اوراق بهادار، اطلاعیه عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام پاکشو منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در راستای پوشش ریسک و حمایت از سرمایه گذاران، از امروز چهارشنبه، یازدهم تیرماه، عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت پاکشو در بورس اوراق بهادار آغاز می شود.

نماد معاملاتی این اوراق، هکشو 307، قیمت اعمال 9300 ریال و تاریخ اعمال دوازدهم مهرماه 93 است. بر اساس این اطلاعیه دوره معاملاتی از یازدهم تیرماه تا نهم مهرماه ماه است و سقف خرید هم 50 هزار اختیار فروش برای هر کد معاملاتی اعلام شده است. این در حالی است که در صورت خرید بیش از این تعداد، مازاد آن در تعهد عرضه کننده نیست.

در این اطلاعیه، حداقل حجم عرضه روزانه یک میلیون اختیار فروش تا زمان اتمام کل حجم عرضه اعلام شده است. کل حجم عرضه هم 20 میلیون اختیار فروش است.

شرکت گروه صنعتی گلرنگ، عرضه کننده این اوراق و کارگزاری تدبیرگر سرمایه، کارگزار عرضه کننده آن است.

شرایط تسویه تعهدات در تاریخ اعمال، به صورتپرداخت مابه التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم پایه به دارنده اختیار فروش تبعی به صورت نقدی یا به صورت غیرنقدی از طریق انتقال سهم پایه از سوی عرضه کننده به دارنده اوراق یا انتقال سهم با قیمت اعمال از دارنده اختیار فروش تبعی به عرضه کننده بر حسب اعلام فروشنده است.

یادآور می شود، این اوراق، معاملات ثانویه نداشته و خریداران حق فروش مجدد این اوراق را ندارند. ساعت معاملات هم 9 الی 13 بوده و فقط عرضه کننده مجاز به فروش است. به علاوه، کارمزد کارگزاران خریدار و فروشنده هر کدام 0.4 درصد است و از حق نظارت سازمان و سایر هزینه های معاملات معاف است. به علاوه، خریدار نمی تواند بیش از تعداد سهام پایه ای که در اختیار دارد، این اوراق را خریداری کند، بنابراین، تعداد اوراق اختیار فروش تبعی معتبر در پایان هر روز معاملاتی حداکثر می تواند معادل دارایی سهام دار در سهم پایه باشد. در صورتی که تعداد اوراق اختیار فروش تبعی تحت مالکیت سهام دار از تعداد سهم پایه تحت مالکیت وی در پایان روز بیشتر شود، عرضه کننده اوراق تعدی در قبال آن نخواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر