بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر : ۱۲۷۰۲۵
پراکنده و گاهی متعارض در بخش اقتصادی می تواند به بازار سرمایه لطمه بزند و برگزاری این نشست و همگرایی تصمیم ها و یکپارچه شدن آن به طور قطع به بازار سرمایه کمک می کند تا از وضع فعلی خارج شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امیرهامونی
درباره ضرورت نشست مشترک مدیران بورسی با 4 وزیر اقتصادی کابینه و اینکه این نشست‌ها چه تاثیری در جلوگیری از افت شاخص بورس دارد، ‌گفت: همگرایی دستگاههای مرتبط با بازار سرمایه در دولت و همچنین همکاری بخش اقتصادی دولت و مجلس می تواند دربهبود وضعیت بازار سرمایه موثر باشد.
وی دراین باره که آیا نرخ خوراک پتروشیمی در افت فعلی بازار موثر بوده است یا خیر؟ افزود: بعضا تصمیم هایی در حوزه قیمت گذاری و نرخ خوراک و بقیه صنایع می تواند عدم اطمینان در ارزش گذاری دارایی های سرمایه ای که در بورس است ، ایجاد کند.
هامونی ضرر بیش از50 هزار میلیارد تومانی سهامداران از اسفند ماه سال گذشته تاکنون را تایید کرد و گفت: نگرانی زمانی است که ریسک های مترتب بر بازار چه ریسک‌های سیستماتیک و چه غیر سیستماتیک تبدیل به ابهام شود چرا که این ابهام برای بازار مضر است و بازار را دچار سردرگمی می کند.
وی با بیان اینکه نهادهای نظارتی بازار سرمایه هم معتقدند باید در رفع ابهامات بازار تلاش کنیم، در این باره که رفع تحریم ها چقدر دربازار تاثیر گذار است، افزود: معمولا متغیرهای اقتصادی با وقفه های چند ماهی یا چند سطحی بر هم اثر گذارند و این طور نیست که دفعتا اثر گذار باشد.
هامونی با بیان اینکه این تحلیل را به هیچ وجه قبول ندارم که بازار حبابی بوده و علت نزول کنونی به دلیل ترکیدن حباب ها است، گفت: شرایط آن موقع ایجاب می کرد قیمت‌ها رو به بالا صعود کند ، طبیعی است.
مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه ‌تعیین نرخ خوراک هم به عنوان عامل برون زا توانست بازار را متاثر کند،‌ افزود: بازار را متناسب با شرایط روز و ابهامات در بازار و ریسک های موجود آن باید تحلیل کرد چرا که نمی توان روند شاخص را دید و گفت حباب دارد یا نه.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر