بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر : ۱۲۷۱۱۹
وزیر نیرو با بیان اینکه تابستان امسال در هیچ کدام از شهرهای کشور جیره‌‌بندی آب اعمال نخواهد شد، گفت: اگر مردم تنها 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، مشکل کمبود آب وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حمید چیت‌چیان پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر یک روزه به شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ای برای جیره‌بندی و قطعی آب در تابستان در هیچ یک از شهرهای کشور نداریم، اما از مشترکین نیز درخواست داریم نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب اعمال داشته و از هدر دادن بیهوده آب جدا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکل کم آبی به دلیل عدم صرفه‌جویی آب از سوی مردم است، این در حالی است که اگر مردم تنها 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، مشکل کمبود آب وجود نخواهد داشت.

وزیر نیرو گفت: هر گونه قطعی مقطعی آب در برخی نقاط کشور به دلیل  ترکیدگی لوله و تعمیرات شبکه‌های آبرسانی بوده است که البته امیدواریم با همکاری مردم هیچ‌گونه قطعی به ویژه در 12 کلان‌شهر کشور نداشته باشیم.

چیت‌چیان بر لزوم مدیریت مصرف آب تاکید کرد و ادامه داد: امروز بحران کمبود آب مهم‌ترین بحران پیش‌روی جوامع است که تنها راه نجات از  این بحران مدیریت مصرف در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خانگی است.

وی همچنین با اشاره به نقش استفاده از روش‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی خاطر نشان ساخت: استفاده از روش‌های نوین آبیاری نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف آب دارد و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از آب در بخش کشاورزی به هدر می‌رود، دولت برنامه ویژه‌ای برای توسعه روش‌های نوین آبیاری دارد.

به گفته وی با استفاده از آبیاری نوین مصرف آب به یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد.

وزیر نیرو گفت: امید است با همکاری و همدلی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی سیاست توسعه استفاده از روش‌های نوین آبیاری بیش از پیش گسترش یابد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر