بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر : ۱۲۷۵۴۸

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در گردهمایی مسئولان نظام، گفت: بعد از حمایت قاطع رهبری، دولت در جلسه امروز عزم قوی خود را برای پیگیری رهنمودهای ایشان به ویژه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برخورداری از ظرفیت‌های داخلی برای خروج از رکود اعلام کرد.

وی اظهار داشت: فعال شدن صنایع کوچک در کشور برای 81 هزار واحد تولیدی با پیشنهاد 10 هزار میلیارد تسهیلات مطرح شد.

سخنگوی دولت به خروج از رکود اشاره کرد و در خصوص پیامی که می‌تواند داشته باشد، گفت: پیام آن به کشور‌های مذاکره کننده است تا بدانند ایران می‌تواند با توانایی‌های داخلی خود همچون گذشته مسیر پیشرفت را طی کند.

نوبخت در خصوص اعلام قیمت‌های جدید خودرو که از سوی شورای رقابت اعلام شده است، توضیح داد: دولت با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است. البته با توجه به اینکه صنعت خودرو از تحریم خارج شده و ارز مبادله‌ای به خودروسازان تعلق گرفته ما انتظار شنیدن خبر افزایش کیفیت خودروها و نه افزایش قیمت را داشتیم.

وی با بیان اینکه خودروسازان معتقدند که بازار قیمت را تامین می‌کند، افزود: پس بگذارند ما هم خودروهای ارزان قیمت و با کیفیت را وارد کنیم و بگذاریم بازار قیمت‌ها را تعیین کند. البته این قیمت‌ها برای دولت پذیرفتنی نیست و قرار شد قیمت‌ خودروها مجددا بررسی شود.

*ابوطالبی همچنان نماینده معرفی شده از سوی دولت برای حضور در سازمان ملل است

نوبخت در پاسخ به سوالی پیرامون انتخاب نماینده جدید از سوی دولت برای سازمان ملل متحد و اینکه قرار است حمید ابوطالبی تغییر کند، پاسخ داد: ابوطالبی همچنان نماینده معرفی شده از سوی دولت برای حضور در سازمان ملل است و ما امیدواریم پیگیری‌های دولت در زمینه اقدام‌های غیرمنطقی و غیرحقوقی دولت آمریکا اثربخش باشد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس و نحوه عملکرد وی در این وزارتخانه، گفت: انتظار ما این است که نمایندگان نظارت قانونی خود را انجام دهند و وزیر محترم علوم آنچه تشخیص می‌دهد برای کشور لازم است، انجام خواهد داد.

سخنگوی دولت به موضوع هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: کار شناسایی افراد نیازمند به یارانه‌ها با استفاده از 40 پایگاه اطلاعاتی آغاز شده و تعدادی از افراد نیازمند شناخته شده‌اند.

نوبخت بار دیگر در خصوص افزایش قیمت خودروها و دیدگاه رئیس‌جمهور در این باره، گفت: رئیس‌جمهور از این افزایش قیمت مکدر است. بنابراین بحث بازبینی قیمت‌ها مطرح شد و افزایش قیمت خودرو هم پذیرفتنی نیست.

وی درباره اینکه حذف یارانه افراد پردرآمد چگونه انجام می‌شود؟ افزود: حذف یارانه این افراد طبق قانون انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص اقدامات تروریستی گروهک داعش در عراق، تاکید کرد: دولت رسما مواضع خود را مبنی بر محکومیت داعش در عراق و رژیم‌صهیونیستی در غزه اعلام کرده و ما از طریق دیپلماسی فعال و و رایزنی با همسایگان اقدامات لازم را در همین زمینه انجام می‌دهیم.

نوبخت در خصوص مذاکرات جدید ایران با گروه 1+5 گفت: امیدوار هستیم فرزندان ملت بتوانند حقوق واقعی ملت را استیفا و از تحریم‌های تحمیل شده اقتصاد را نجات دهند.

وی در خصوص اقدامات دولت برای خروج از رکود، گفت: در اولین اقدام در هیئت‌امنای صندوق توسعه ملی که به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد مصوباتی در این راستا برای خروج از رکود با تاکید بر ظرفیت‌ها تصمیم‌گیری شد.

سخنگوی دولت به تبیین این مصوبات پرداخت و افزود: مقرر شد 4 میلیارد دلار به طرح‌های پارس‌جنوبی اختصاص پیدا کند. 4 میلیارد دلار برای احداث نیروگاه‌ها استفاده شود، 3 میلیارد دلار برای صنایع بالادستی نفت، 2 میلیارد برای فعال کردن چرخه تولید فولاد، 2 میلیارد دلار برای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی، و یک میلیارد دلار برای حمل و نقل اختصاص داده شود و برای سایر صنایع هم یک میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص پیدا کرد و امیدواریم با این سرمایه‌گذاری که توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد بتوانیم از رکود خارج شویم.

نوبخت اعلام کرد: در جلسه هیئت وزیران تصویب شد 210 میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از عدم کشت کشاورزان زاینده‌رود و 150 میلیارد تومان برای تامین آب شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان و برای مقابله با خشکسالی در لرستان 70 میلیارد تومان و برای آسفالت راه‌های مرزی آذربایجان غربی 10 میلیارد تومان و جهت اقدامات پیشگیرانه و عدم تکرار سیل در گلستان 80 میلیارد تومان و برای اقدامات وقوع سیل در مازندران 72 میلیارد تومان و برای خرید هواپیماهای مجهز 54 میلیارد تومان اختصاص پیدا کند
اشتراک گذاری :
ارسال نظر