بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر : ۱۲۷۶۷۷

هدف واقعی اسرائیل از حمله به نوار غزه، تسلط بر منابع گازی کشف شده در سواحل این منطقه و مقابله با بحران انرژی در فلسطین اشغالی است. این روزنامه به سخنان قبلی موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل درباره تلاش برای بهره برداری از منابع گازی اشاره کرد که در سال 2000 نزدیک سواحل غزه کشف شده بود.حجم ذخایر گاز کشف شده در سواحل نوار غزه 1400 میلیارد فوت مکعب برآورد می شود که درآمد سالانه فروش آن به چهار میلیارد دلار می رسد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور آغاز عملیات نظامی زمینی در غزه را صادر کرد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از المیادین، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از شروع عملیات محدود نظامی زمینی در غزه خبر داد. درپی آغاز عملیات زمینی، نیروهای مقاومت فلسطینی تلاش یک گروه از کماندوهای اسرائیلی را که در بندر غزه قصد نفوذ به این شهررا داشتند ناکام گذاشتند.

گاردین: دستیابی به منابع گازی انگیزه اصلی رژیم صهیونیستی از حمله به غزه

روزنامه گاردین فاش کرد ؛ هدف واقعی اسرائیل از حمله به نوار غزه، تسلط بر منابع گازی کشف شده در سواحل این منطقه و مقابله با بحران انرژی در فلسطین اشغالی است. این روزنامه به سخنان قبلی موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل درباره تلاش برای بهره برداری از منابع گازی اشاره کرد که در سال 2000 نزدیک سواحل غزه کشف شده بود.حجم ذخایر گاز کشف شده در سواحل نوار غزه 1400 میلیارد فوت مکعب برآورد می شود که درآمد سالانه فروش آن به چهار میلیارد دلار می رسد.

رئيس جمهور آمريکا در پيامي به نتانياهو آمادگي خود را براي ميانجيگري اعلام کرد

المیادین گزارش داد: اوباما، رئیس جمهور آمریکا در پیامی به نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای میانجیگری در بازگشت آرامش به غزه اعلام کرد.

سفير آمريکا: ازحمله زميني اسرائيل به غزه حمايت مي‌کنيم

المیادین گزارش داد: سفیر آمریکا در تل آویو بر حمایت واشنگتن از عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه تاکید کرد.

مقاومت با ده هزار موشک به توانمندي خود اطمينان دارد

المیادین گزارش داد: گروه های مقاومت فلسطینی با داشتن دستکم ده هزار موشک از توانمندی خود برای مقابله با حملات ارتش اسرائیل اطمینان دارند.

این شبکه درباره ادامه شلیک موشک ها از نوار غزه به سوی فلسطین اشغالی گفت: با ادامه حملات اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه، مقاومت فلسطینی موشک هایی با برد بیشتر شلیک کرد. این موشک ها ایرانی، سوری و ساخت محلی هستند. برد موشک های مقاومت با رسیدن به منطقه الکرمل در شمال فلسطین اشغالی به صد و چهل کیلومتر رسید. مقاومت با پرتاب موشک «آر 160» تلاش برای هدف قرار دادن شهر حیفا در فاصله صد و شصت کیلومتری را از سر گرفت. شهر تل آویو و مناطق اطراف آن چند بار با موشک های فجر، ام 75 و براق 70 هدف قرار گرفت. موشک های سجیل 55 به رحفوت و بیت یام نزدیک تل آویو رسید. شهرک اوفکیم هم شاهد اصابت موشک های گراد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: فرودگاه نظامی رامون و شهر دیمونا در فاصله هفتاد کیلومتری از نوار غزه با موشک های ام 75 هدف قرار گرفت. شهرک های نزدیک به نوار غزه هم به طور مستمر در برد موشک های مقاومت قرار دارد. مقاومت درباره توانایی خود برای ادامه جنگ مطمئن به نظر می رسد و آتش بس را فقط با شرایط مورد نظر خود می پذیرد.

بدون شک شرایط جنگ کنونی در نوار غزه با دو جنگ قبلی متفاوت است. ایهود باراک وزیر سابق جنگ اسرائیل هدف از حمله سال 2012 به نوار غزه را ضربه زدن به قدرت نظامی گروه های فلسطینی و تضمین آتش بس طولانی مدت و توقف پرتاب موشک ها اعلام کرده بود. با وجود آنکه اسرائیل در آن زمان فهرستی از محل انبار شدن موشک ها در غزه در اختیار داشت، نتوانست به اهداف خود برسد. اسرائیل امروز اطلاعات کافی از این موشک ها در اختیار ندارد. برد و نوع موشک های پرتاب شده از نوار غزه، اسرائیل را سردرگم و وحشت زده کرده است.

برد موشک ها اکنون از تل آویو فراتر رفته و به مناطق نزدیک حیفا رسیده است. اسرائیل همچنین به شلیک موشک های ضدهوایی در نوار غزه اذعان کرد. در حالی که در جنگ قبلی مقاومت اقدامات غافلگیر کننده ای انجام نداد، اما این بار مقاومت عملیات تهاجمی انجام داد که شامل حمله نیروهای کماندویی به پایگاه نظامی اسرائیل نزدیک عسقلان و نیز منفجر کردن تونلی نزدیک گذرگاه کرم ابوسالم بود. اسرائیل در جنگ کنونی ابتکار عمل و اطلاعات جاسوسی در اختیار ندارد. به طور متوسط روزانه حدود دویست موشک از نوار غزه شلیک می شود، در حالی که در جنگ قبلی این میزان فقط پنجاه فروند موشک بود. این مسئله نشان می دهد مقاومت دستکم ده هزار موشک در اختیار دارد که در صد محل نگهداری می شود. پاکسازی نوار غزه از موشک ها با حمله زمینی به مشارکت هزاران نظامی اسرائیل نیاز دارد. ناظران پیش بینی می کنند در چند روز آینده شاهد تحولات غیرمنتظره بیشتری در منطقه خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر