بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
قائم مقام انجمن صنایع شوینده بهداشتی ایران عنوان کرد:

افزایش نرخ محصولات پس از پایان ماه مبارک رمضان

قائم مقام انجمن صنایع شوینده بهداشتی ایران با اشاره به دریافت مجوز افزایش نرخ حدود 10 درصدی طی سال گذشته، در خصوص سال جاری ابراز داشت: تمام سعی این مجموعه بر اعمال افزایش نرخ با مساعدت سازمان های نظارتی بوده، به گونه ای که قیمت ها به گونه ای افزایش یابند تا مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منتفع شوند
کد خبر : ۱۲۷۸۱۷
نویسنده :
جمشیدی
محصولات تولیدی واحدهای پتروشیمی در حالی از هفته گذشته با ارز آزاد در بورس کالا عرضه می شوند که اجرای این مصوبه برخلاف اعمال تأثیر مثبت آن بر وضعیت سودآوری مجموعه های پتروشیمی، می تواند آثار منفی بر بهای تمام شده محصولات تولیدی در صنایع پایین دستی و وابسته به این واحدها همچون صنعت شوینده بهداشتی در پی داشته باشد.

برهمین اساس، به نظر می رسد در شرایطی که اغلب صنایع پیگیر دریافت مجوز افزایش نرخ فروش محصولات از نهادهای ذیربط هستند، رشد هزینه های تحمیلی بر صنعت مذکور بهانه ای باشد تا تولیدکنندگان انواع شوینده نیز به جرگه متقاضیان دریافت مجوز افزایش قیمت فروش محصولات بپیوندند.

افزایش 20 درصدی هزینه ها

در همین راستا، قائم مقام انجمن صنایع شوینده بهداشتی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: عرضه محصولات پتروشیمی با ارز آزاد در بورس کالا موجب افزایش حدود 20 درصدی هزینه های تحمیلی بر تولیدکنندگان انواع شوینده و در پی آن بهای تمام شده محصولات خواهد شد. از این رو، افزایش قیمت فروش محصولات تولیدی این صنعت لازم به نظر می رسد.

سلیمی نژاد بر همکاری و مساعدت انجمن با سازمان های نظارتی اشاره کرد و گفت: همواره رویه کلی انجمن بر این اساس پیش رفته، به گونه ای که مجوز رشد نرخ فروش محصولات براساس رایزنی با کارشناسان سازمان های حمایتی دریافت می شود تا در صورت تأیید این نهاد قیمت محصولات نیز رشد یابند. برهمین اساس می توان گفت قیمت هیچ یک از تولیدات این صنعت از ابتدای سال جاری تاکنون افزایش نیافته است و این امر تنها با دستور سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می پذیرد.

قیمت ها تا پایان ماه رمضان افزایش نمی یابد

وی افزود: این انجمن از ابتدای سال جاری تاکنون پیگیر دریافت مجوز بوده، اما این امر براساس درخواست سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی دو مرحله یعنی در فروردین و سپس خرداد ماه سال جاری به تعویض افتاد. به گونه ای که در نهایت انجمن و سازمان مذکور در خصوص عدم افزایش نرخ محصولات تا پایان ماه مبارک رمضان به توافق رسیدند.

این مقام مسئول به فراهم آوردن تمام مستندات و مدارک لازم توسط انجمن جهت دریافت مجوز افزایش نرخ فروش محصولات اشاره کرد و ابراز داشت: پس از سپری شدن ماه رمضان کمیسیونی تشکیل می شود تا طی آن تصمیم گیری های لازم در این خصوص توسط سازمان حمایت گرفته شود. این در حالی است که در صورت کاهش تورم یا تثبیت قیمت فروش محصولات پتروشیمی به طور قطع افزایش قیمت فروش انواع شوینده به گونه دیگری خواهد بود.

در نظر گرفتن منافع مصرف کنندگان در افزایش قیمت ها

قائم مقام انجمن صنایع شوینده بهداشتی ایران با اشاره به دریافت مجوز افزایش نرخ حدود 10 درصدی طی سال گذشته، در خصوص سال جاری ابراز داشت: تمام سعی این مجموعه بر اعمال افزایش نرخ با مساعدت سازمان های نظارتی بوده، به گونه ای که قیمت ها به گونه ای افزایش یابند تا مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منتفع شوند؛ چراکه محصولات تولیدی این صنعت به گونه ای است که همواره در بازار فروش با تقاضای فراوانی مواجه است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
لطفا چگونه می توان نمایندگی فروروش در شهرستان را گرفت