بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر : ۱۲۷۸۸۹
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: آذرماه امسال مرحله اول رسیدگی به برنامه ششم توسعه کشور آغاز خواهد شد و بر اساس پیش بینی انجام شده تا پایان شهریور سال آینده برنامه ششم تصویب می شود.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خانه ملت درباره زمان بندی انجام شده برای ارایه و بررسی لایحه برنامه ششم در مجلس، گفت: سال 94 سال پایان برنامه پنج ساله پنجم است از این رو برنامه ششم باید تا آن موقع نهایی و آماده اجرا شود.

نماینده مردم مسجد سلیمان،‌لالی ، هفتکل و اندیکا درمجلس شورای اسلامی افزود: دولت و مجلس تصمیم دارند در سال جاری با تشکیل جلسات مشترک و کارگروهی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و دولت در تنظیم پیش نویس همکاری کنند.

وی با بیان اینکه درهفته گذشته معاونت نظارت راهبردی رییس جمهور فرایند اجرای کار را ارایه و زمانبندی و مراحل را اعلام کردند، گفت: امیدواریم هر مرحله ازبررسی برنامه ششم با هم اندیشی دولت و مجلس با سرعت پیش برود و در صحن به سرعت تصویب شود.

این عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه  فرایند بررسی برنامه درکارگروه تخصصی گام به گام پیش می رود، گفت: پس از آماده شدن سیاستهای برنامه ششم وارد فاز جمع آوری داده ها و تدوین خواهیم شد.

جلیلی افزود: آذر امسال مرحله اول رسیدگی به برنامه ششم آغاز خواهد شد و بر اساس پیش بینی انجام شده تا پایان شهریور سال آینده برنامه 6 تصویب می شود.

وی در باره نقاط ضعف برنامه پنجم، گفت: متناسب نبودن پیش بینی ها با واقعیت‌ها و اینکه احکامی که در قانون برنامه به مرحله اجرا نرسید و بسیاری از آیین نامه های آن نوشته نشد از جمله نقاط ضعف برنامه پنجم بود.

نماینده مردم مسجد سلیمان،‌لالی ، هفتکل و اندیکا درمجلس رویکرد برنامه ششم اقتصادی خواهد بود، افزود: برنامه ششم کلی تر خواهد بود و موادی که قابلیت دایمی شدن دارند از برنامه خارج می شود./
اشتراک گذاری :
ارسال نظر