بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر : ۱۲۷۸۹۸

فینال جام جهانی 2014 برزیل به نوعی رقابت دوزن قدرتمند نیز است؛ آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و کریستینا فرناندز کرشنر رئیس جمهور آرژانتین .

به گزارش جام جم ورزشی،به همین بهانه به مقایسه دو مقام ارشد فینالیست های جام بیستم که اتفاقا هردو زن هستند می پردازیم.

قدرت

آنگلا مرکل . وی به گزارش فوربس قدرتمندترین زن جهان است که توانسته بحران یورو را مدیریت کند و دربحران اوکراین میان مسکو و غرب میانجیگری کند.

کریستینا کرشنر. وی رئیس دولت کشوری است که از جهان تاثیرپذیری ندارد و در رده بندی فوربس رتبه ۱۹ قدرتمندترین زنان را کسب کرده است.

هیجان فوتبال
آنگلا مرکل. وی در سال 1974 زمانی که دانشجو بود در ورزشگاه لایپزیگ بازی تیم کشورش مقابل انگلیس را به تماشا نشست . از سال 2006 وی یکی از طرفداران پروپاقرص تیم ملی کشورش است وی با همه بازیکنان تیم آشناست و قرار است قبل بازی دررختکن با آنها دیدار کند.
کریستینا کرشنر. رئیس جمهور آرژانتین از فوتبال برای بالابردن محبوبیت و افزایش قدرت سیاسی اش نهایت بهره را می برد . وی به لیگ فوتبال کشورش 110 میلیون پول تزریق کرده است اگرچه به ندرت در ورزشگاه حاضر می شود در بازی فینال نیز او به دلیل بیماری غایب است.


پول
آنگلا مرکل. او ماهانه 21 هزار و 252 یورو درامد دارد اما به دور از تجملات زندگی می کند و خانه او در ویلائی قدیمی در برلین است.
کریستینا کرشنر. دارای خانم رئیس جمهور 13 میلیون یوروو است که ویلا، شرکت و هتل ها و زمین های کشاورزی از جمله آنهاست. درامد وی اما تاکنون فاش نشده سرگرمی او نیز خرید از مراکز لوکس خارج از کشور است.

وضع ظاهری
آنگلا مرکل. او اغلب کت و شلوار با کفش هایی راحت می پوشد و چندان به لباس پوشیدن خوداهمیت نمی دهد.
کریستینا کرشنر. رئیس جمهور آرژانتین اهل پوشیدن لباس های شیک و برند است کفش های او اغلب رسمی است او عاشق لوازم گرانبهاست و تاکنون چندین عمل جراحی روی صورت خود انجام داده است.


اقتصاد
آنگلا مرکل. رئیس دولت چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا با عملکرد اقتصادی 2500 میلیارد یوروئی صدها شرکت آلمانی درحال حاضر غولهای برتر جهان هستن و آمار بیکاری در این کشور بسیار اندک است.
کریستینا کرشنر. آرژانتین کشوری همواره در بحران است پس از سقوط دولت در سال 2001 حالا دوباره بدهی ها دولت را در آستانه ورشکستگی قرار داده است عملکرد اقتصادی این کشور 351 میلیارد یورو بدون رشد است و از هر 5 جوان آرژانتینی یک نفر شغل ندارد.

محبوبیت
آنگلا مرکل. "موتی" با 71 درصد محبوب ترین سیاستمدار آلمان است وی در هنگامیکه درمیان مردم ظاهر می شود به سختی می تواند از گرفتن عکس های یادگاری به آنها خود را نجات دهد
کریستینا کرشنر. معمولا در بوینس آیرس علیه کرشند تظاهراتی انجام می شود بسیاری از مردم این کشور از جرم و جنایت، بحران و فساد مالی خانواده وی ناراضی هستند.

زندگی شخصی
آنگلا مرکل. وی که در رشته فیزیک مدارک دکترا دارد دوبار ازدواج کرده به آشپزی علاقه فراوان دارد و در تعطیلاتش به باغبانی،‌کوهنوردی و پیاده روی می پردازد.
کریستینا کرشنر. وی در رشته حقوق تحصیل کرده و در حین تحصیل با همسرش که قبلا رئیس جمهور آرژانتین بود از دنیا رفته آشنا شده است. وی دو فرزند دارد و پسرش از مهم ترین مشاوران اوست.(صد خبر)


اشتراک گذاری :
ارسال نظر