بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر : ۱۲۷۹۶۷

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس، علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته راهی مجلس شورای اسلامی شد، تا پاسخگوی سوال نمایندگان در جلسه غیر علنی مجلس باشد.

پس از ارائه مباحث مربوط به دلایل ریزش بازار طی 8 ماه گذشته، برخی نمایندگان مجلس پیشنهادهایی در رابطه با تدوین بسته‌های حمایتی در قالب تصویب قوانین بلند مدت و همچنین تزریق منابع جدید به صندوق توسعه بازار سرمایه از صندوق توسعه ملی ارائه کردند.

در این باره محمودرضا خواجه‌نصیری، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در گفت‌وگو با خبرنگار بورسخبرگزاری فارسبا اشاره به تشکیل کارگروه ویژه حمایت از بازار سرمایه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد تزریق منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق توسعه بازار چگونه امکان اجرایی پیدا می‌کند اظهار داشت: این پیشنهاد در مراحل ارزیابی قرار گرفته و در صورت جمع‌بندی نهایی، مباحث اجرایی و نحوه عملیاتی کردن آن تدوین خواهد شد.

وی افزود: همچنان منابع وعده شده توسط حقوقی‌ها به صندوق توسعه بازار سرمایه تزریق می‌شود و سازمان بورس هم برای تکمیل تعهدات در حال رایزنی است بنابر این حضور صندوق بازار سرمایه امری مستمر خواهد بود و بازار از این ظرفیت‌ها و دیگر مواردی که منجر به ورود نقدینگی جدید باشد پیگیری خواهد کرد.

* بازار نیازمند افزایش حجم معاملات و طی دوره‌ای برای ثبات است

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به اینکه نوسانات بازار منطقی‌تر شده است، گفت: با توجه به اینکه بازار روند طولانی‌مدت کاهشی داشته اکنون نیازمند تعادل و معامله در سطح و حجم بالا است، تا تثبیت شود.

وی ادامه داد: با افزایش عمق تحلیل‌ها در سطح بازار سرمایه‌گذاران با تحلیل اقدام به خرید و فروش می‌کنند، بنابر این روندهای شدیدی شکل نمی‌گیرد که این نکته جای خوشحالی دارد.

خواجه‌نصیری همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای، گفت: اکنون بازار نیم‌نگاهی هم به مذاکرات هسته‌ای دارد و تا زمان حصول نتیجه حرکت‌های تندی نخواهیم داشت.

وی افزود: بسته‌های کامل سیاستیدر مورد اقدامات حمایتی هم تنظیم خواهد شد، به طوری که نحوه تعامل دولت با صنایع در خصوص خوراک، پرداخت مطالبات پیمانکاران و تعیین قیمت‌ها در بازار آزاد بدون محدودیت تغییر کند.

خواجه‌نصیری گفت: در این پیشنهادات برخی قوانین از بودجه سالانه خارج و در مقررات چندین ساله به تصویب خواهد رسید، به طوری که دیگر در پایان هر سال شرکت‌ها نگران تغییرات قانونی نباشند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان اینکه بازار سرمایه به عنوان پیشروترین نهاد حمایت از بخش خصوصی است، گفت: در این خصوص پیگیری‌هایی مبنی بر قیمت‌گذاری و کاهش محدودیت در صنایع و شرکت‌ها انجام خواهد شد و قطعا ساز و کار بازار آزاد، شفافیت‌هایی در روابط میان دولت و بخش خصوصی و رقابتی شدن بازار کمک خواهد کرد و در این صورت خواهد بود که بازار مسیر خودش را هدایت کرده و نقدینگی جذب می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر