بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر : ۱۲۸۱۷۴
بمباران‌های متوالی در حال ویران کردن زیرساخت‌های شکننده‌ی آب‌رسانی در غزه هستند، در حالی که مرگ چندین متخصص آب شهرداری نیز مبین خطری‌ست که آنان در روند تعمیر و نگهداری با آن روبرو هستند

ژاک دومایو، رئیس نمایندگی کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی گفت: صدها هزار نفر از مردم غزه اکنون آب ندارند. ممکن است ظرف چند روز تمامی جمعیت نوار غزه با مشکل جدی کم‌آبی روبرو شوند. چراکه خدمات آب و برق نیز در نتیجه‌ خشونت‌های جاری صدمه دیده‌اند. اگر این روند متوقف نشود، آنگاه این مردم تحت محاصره به زودی با یک بحران جدی آب مواجه خواهند شد.

وی افزد: بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های پناهندگان، مدارس و خانه‌ها همگی برای فعال بودن به آب و برق نیاز دارند، اما حملات اخیر باعث از کار افتادن سیستم‌های آب و برق‌رسانی شده است. بدتر آنکه به دلیل شدت نبردها، تکنسین‌ها نمی‌توانند تعمیرات ضروری را انجام دهند. در پی مرگ چندین متخصص آب شهرداری در طول روزهای گذشته، سازمان آب‌ غزه تا زمانی که ایمنی کارکنانش تضمین شود تمامی عملات میدانی خود را به حالت تعلیق درآورده است. در نتیجه، برای صدها هزار نفر دیگر هم به زودی، وقتی شیر آب را باز کنند، آبی در کار نخواهد بود.

گیوم پیِراومبرت، کارشناس آب و بهداشت کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ نیز گفت: وضع سیستم آب‌رسانی غزه سال‌هاست که رو به زوال بوده است. حملات اخیر هم تیر خلاص را به آن زد. به همین دلیل، آب آشامیدنی پاک به شکل فزاینده‌ای در نوار غزه نایاب می‌شود، در حالیکه دمای هوا اوج می‌گیرد. آب در حال آلوده شدن است وسرریز فاضلاب، خطر جدی شیوع بیماری را برای ساکنان به دنبال دارد. در روزهای اخیر، تیم‌های کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در غزه به مقامات کمک کرده‌اند تا تعمیرات اضطراری و ضروری را بر روی زیرساخت‌های آب و فاضلاب اجرا نمایند، تا شرایط را برای بیش از ۹۰هزار نفر بهبود بخشند. با این حال، نیازی مبرم به انجام کارهای اساسی‌تر و جدی‌تر وجود دارد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر