بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
تقسیم 50 درصدی سود نقدی به سهامداران مپنا

خبرهای خوشی در راه است

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مپنا (سهامی عام) رأس ساعت 9:00 روز دوشنبه مورخ 1383.4.30 درمحل هتل المپیک با حضور بیش از 86 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۲۸۶۱۹

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مپنا (سهامی عام) رأس ساعت 9:00 روز دوشنبه مورخ 1383.4.30 درمحل هتل المپیک با حضور بیش از 86 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای علی آبادی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دکتر منظور و سلیمی و به دبیری آقای میرزایی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط علی آبادی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

خبرهای خوشی در راه است

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1392.12.29

2- تقسیم 283 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس به عنوان حسابرس قانونی و رهبین به عنوان حسابرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

اعضاء هیأت مدیره

مجمع مپنا

حاشیه مجمع

براساس گزارش خبرنگار بورس نیوز مدیر عامل شرکت مپنا در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه جهت تصویب صورت های مالی عملکرد سال منتهی به 29 اسفند 92 از بازدید مقام معظم رهبری از گروه مپنا اشاره کرد و گفت: مپنا با پیشتازی در عرصه علم و فناوری مسیر توسعه خود را طی میکند و مفتخر است که در اول سال جاری در بازدید مقام معظم رهبری کارنامه درخشان خود را به تأیید این مقام معظم رساند.

وی ادامه داد: مپنا بعد از جنرال الکتریک آمریکا و زیمنس آلمان و شرکت فرانسوی و ایتالیایی و میتسوبیشی ژاپن به عنوان ششمین شرکت سازنده توربین و نیروگاه در دنیا است و بیش از یک سوم نیروگاههای گازی و ترکیبی کشور ساخت مپنا می باشد.

علی آبادی در خصوص برقی شدن خط آهن مسیر تهران مشهد گفت: به جز بهینه شدن زمان مسافرت ریلی مسیر تهران-مشهد در مصرف سوخت نیز صرفه جویی بهینه ای صورت می گیرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: به جز برقی کردن خط آهن تهران-مشهد، برق خط 3 مترو تهران نیز مپنا تأمین می کند.

مدیر عامل گروه مپنا در خصوص قراردادهای در حال انعقاد گفت: در آستانه بستن یک قرارداد 1.5 میلیارد یورویی با عراق هستیم که پروژه بسیار ارزشمندی برای مپنا است و احداث نیروگاه 3000 مگاواتی را داریم.

علی آبادی با اشاره به رویکرد مپنا در سال 92 و سال پیش گفت: اساساً مپنا در سال مالی که گذشت درون زا بود و امیدواریم که نتیجه پتانسیل های ایجاد شده در سال جاری بیش از پیش زمینه برون گرایی و به محصول رسیدن را پیدا کند.

این مقام مسئول در خصوص افزایش سرمایه شرکت اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه افزایش سرمایه قابل توجهی را در حال بررسی و آماده سازی گزارش توجیهی آن می باشد که به محض آماده سازی برای دریافت مجوز افزایش سرمایه از سازمان اقدام خواهد شد.

در خاتمه گفتنی است سهامداران حقیقی با تقدیر از عملکرد مثبت مدیریت شرکت نسبت به کاهش بند حسابرس در مقایسه با گذشته، ابراز امیدواری کردند با ادامه این روند و با توجه به حضور مقام معظم رهبری در گروه مپنا که نشان دهنده حمایت ملی است طی سال های آتی این شرکت به سمت رونق اقتصادی بیشتر و سودآوری مطلوب برای سهامداران، حرکت خواهد کرد.

پیام هیأت مدیره

گروه مپنا با پيشتازي در عرصه علم و فنآوري و صنعت همچنان مسير رشد و توسعه خود را طي مي كند و مفتخر است كه در اول سالجاري در بازديد مقام معظم رهبري كارنامه درخشان خود را به تاييد معظم له رساند. هيئت مديره گروه مپنا با اين افتخار خلاصه اي از گزارش فعاليتهاي بيستمين سال تأسيس گروه(1392) را به سهامداران و ذينفعان حامي و محترم خود ارائه مي نمايد.

در اولين سال فعاليتهاي دولت محترم يازدهم و عليرغم تلاشهاي بسيار و نتايج خوب بدست آمده در عرصه بين الملل، اما همچنان كمابيش تحريم ها بر سر فعاليتهاي صنعتي و اقتصادي كشور سايه انداخته است و اگر چه روند بسيار مخربي كه در سالهاي قبل در حوزه اقتصاد كشور ايجاد شده بود متوقف شده و در زمينه هايي بهبود يافته است اما به قضاوت بسياري از بزرگان اقتصادي و مديريتي كشور، فضاي كسب و كار هنوز به جايگاه شايسته خود بازنگشته است. گروه مپنا نيز عليرغم اقدامات بسيار زياد خود هنوز فضاي خالي و توانمندي بيشتري را براي رشد و توسعه سريعتر خصوصا در عرصه كسب و كارهاي جديد و كسب و كار در حوزه بين الملل حس نموده و خود را براي بسط و گسترش فعاليتهاي مختلف آماده نگه داشته است.

سال 1392 سال رشد و توسعه درون زا در گروه مپنا بود و اميدوار هستيم كه نتيجه پتانسيلهاي ايجاد شده در سال 1393 بيش از پيش زمينه برون گرايي و به محصول رسيدن را پيدا نمايند. با نگاهي به سند اقتصاد مقاومتي در مي يابيم كه گروه مپنا در سال 1392 توفيقات زيادي را در تحقق بندهايي از اين سند داشته است و با آمادگي ايجاد شده در صورت تمركز نهادهاي كشور براي اجراي اين سند، گروه مپنا مي تواند به عنوان بازوي اصلي براي اجراي بسياري از بندها خصوصا صادرات هدفمند در خدمت نظام و ارائه ارزشهاي دروني خود به ذينفعان و سهامداران باشد. ورود مپنا به عرصه نفت و گاز و توسعه ميادين با هدف توليد برق و صادرات آن به خوبي مي تواند ضمن ارائه بهترين يافته ها به سهامداران، اقدام اساسي در تحقق اين بند از سند قلمداد شود. هيئت مديره گروه مپنا سال 1392 را به عنوان سال گذر از شرايط قبلي به شرايط اميدوار كننده جديد تلقي نموده و ضمن تدارك موضوعات مختلف خود را براي ارتقاء سطح و حجم فعاليتها در سال 1393 و آتي آماده نگاه داشته و اميدوار است سال خوبي را براي گروه رقم بزند.

سرمايه و تركيب سهامداران

سرمايه شركت در بدو تاسيس (سال 1372) مبلغ 20 ميليون ريال (شامل تعداد 100 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 000 ر 200 ریال) بوده كه طي چند مرحله به شرح زير به مبلغ 000 ر 10 ميليارد ريال (شامل تعداد 10 ميليارد سهم ، به ارزش اسمي هر سهم 1000 ریال) در تاریخ 1393.03.12 افزایش یافته است.

مجمع مپنا

بر اساس مصوبه مجمع عمومي فوق العاده مورخ 1392.08.25 و مجوز شماره 241585/121 مورخ 1392.08.05 سازمان بورس و اوراق بهادار ، مقرر گرديد سرماية شركت با سلب حق تقد م خريد سها م از سهامدارا ن فعلي و صدور سها م جديد ، از مبلغ 9.975.103.763.000 ریال به مبلغ 10.000 میلیارد ریال، منقسم به 10.000.000.000 سهم 1.000 ریالی افزایش يابد كه در تاریخ 1393.03.12 به موجب صورتجلسه هيأت مديره مورخ 93.02.16 و مجوز شماره 266712/121 مورخ 93.02.16 سرمایه شرکت از مبلغ 9.975.103.763 هزار ریال به مبلغ 10.000 میلیارد ریال منقسم به 10 میلیارد سهم هزار ریالی با نام تماماً پرداخت شده از محل آورده نقدی تأمین گردیده افزایش یافت.

همچنين سهامداران داراي مالكيت بيش از 1 درصد سهام شركت در پايان سال مالي منتهي به 1392.12.29 و تاريخ تاييد گزارش به شرح جدول زير است:

مجمع مپنا

گزارش بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای گروه مپنا

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در آستانه ولادت با سعادت امام محمد باقر (ع) و روز کارگر، در جمع پرشور مدیران، طراحان، برنامه ریزان و کارگران گروه مپنا حضور یافتند. در جریان این بازدید، ایشان به مدت یک و نیم ساعت از نمایشگاه توانمندی های مپنا در بخش های مختلف بازدید کردند. در این نمایشگاه، توانمندی های متخصصان و کارشناسان مپنا در خصوص ساخت و نصب توربین ها و نیروگاه های بادی، ساخت انواع بویلرهای صنعتی، ساخت و تعمیر توربین ها و ژنراتورها، ساخت کمپرسورهای صنعتی، ساخت سیستم های کنترل، ساخت قطعات چاه های نفت و پمپ های آنها، ساخت دکل های دریایی، طراحی تولید آب شیرین از آب دریا، طراحی و ساخت لکوموتیو و احداث و توسعه و تعمیرات ریلی و روند تحقیق و توسعه در مپنا، به نمایش گذاشته شده بود.

ایشان پس از بازدیدی از نمایشگاه دستاوردهای این مجموعه «تولیدی،صنعتی و اقتصادی» در جمع صمیمی حدود هزاران نفر از کارگران و دیگر فعالان عرصه کار و تلاش، حضور در جمع کارگران را دیداری همیشه جذاب و خرسند کننده خواندند و افزودند: این خرسندی، امروز با بازدید از پیشرفت های مجموعه مپنا، مضاعف شد.

فرازهایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازدید از دستاوردهای گروه مپنا؛ اردیبهشت ماه 1393

* حضور در جمع کارگران همیشه جذاب و خرسند کننده است و این خرسندی، با بازدید از پیشرفت های مجموعه مپنا، مضاعف شد.

* این حقیقت زیبا که جلوه هایی از آن را در بازدید از مپنا مشاهده کردیم نشان می دهد که عزم ملی و مدیریت جهادی، نه فقط شعار امسال بلکه شعاری همیشگی و رمز هویت و حیثیت و آینده درخشان کشور ماست.

* یکی از جلوه های زیبای مجموعه کاری مپنا (که) می شود دید، حقیقت کارآمدی، کارآمدی ناشی از دانش و هوش و پشتکار و ابتکار و عزم راسخ است که خوشبختانه ما این را در این مجموعه مشاهده می کنیم، این نگاه ما به کل حرکت کشور است.

* دستیابی ایران به رتبه ششم سازندگان نیروگاه های گازی، یک مثال کوچک از توانایی عظیم نیروهای انسانی کشور است که در دوران جنگ و تحریم های دشوار جوانه زد و اکنون در عرصه های فراوان به بار نشسته است.

* دستاوردهای مجموعه مپنا هم برای کشور و هم برای شاغلان و فعالان این مجموعه، باعث مباهات است و بخش های مختلف دولتی باید اینگونه مجموعه ها را پشتیبانی کنند.

* شکل گیری شرکت مپنا و دستیابی آن به توانمندی های قابل توجه، نتیجه سه عنصر "علم، عزم راسخ و هنر" است و باید این سه عنصر حفظ و تقویت شوند.

* این مناسب (روز کارگر) همراه شد با دیدار از این مرکز فعال و پیشرو و مجموعه "مپنا" به بحمدالله خصوصیات متعددی را از جلوه های مطلوب کار در کشور با یکدیگر همراه کرده است.

* مجموعه مپنا مایه مباهات صنعت کشور است و در آن تلاش و مدیریت جهادی و عزم و علم و ابتکار و اعتماد به نفس موج می زند، بی شک کمک و هدایت خداوند دستگیر شما مدیران و طراحان و کارگران بوده است و خواهد بود.

شركت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعيت معاملات و قيمت سهام

شركت در تاريخ 1383.12.19 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه صنعت خدمات فني و مهندسي با نماد "رمپنا " درج شده و سهام آن براي اولين بار در تاريخ 1386.06.04 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعيت سهام شركت طي 3 سال اخير به شرح زير بوده است:

مجمع مپنا

وضعيت نقد شوندگي سهام و كيفيت افشاء اطلاعات شركت

نقد شوندگي سهام

وضعيت سهام شركت از لحاظ نقد شوندگي در سال مالي منتهي به 1392.12.29 بر اساس ارزيابي سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زير بوده است:

مجمع مپنا

اطلاعات مقايسه اي پيش بيني درآمد هر سهم و عملكرد واقعي

اطلاعات مربوط به پيش بيني هاي درآمد هر سهم شركت براي سال مالي منتهي به 139212.29 و عملكرد واقعي آن به شرح زير بوده است:

مجمع مپنا

اقدامات هيئت مديره شركت در خصوص احقاق حقوق دارندگان حق تقدم هاي استفاده نشده به ميزان 24.896.237 سهم

با توجه به پيگيريهاي شركت به شرح ذيل، مراتب احقاق حقوق دارندگان حق تقدم هاي استفاده نشده به ميزان 24.896.237 سهم از طريق افزايش سرمايه به روش سلب حق تقدم توسط شركت صورت پذيرفته است .

- برگزاري جلسات متعدد مسئولين شركت با سازمان بورس و اوراق بهادار

- تهيه گزارش توجيهي افزايش سرمايه از طريق سلب حق تقدم از سهامداران به نفع دارندگان حق تقدم استفاده نشده و با روش عرضه خصوصي توسط هيأت مديره محترم و اخذ گزارش بازرس قانوني .

- صدور مجوز شماره 223103/121 مورخ 1392.03.06 توسط سازمان بورس با روش عرضه عمومي و تخصيص صرف سهام حاصل از افزايش سرمايه به كليه سهامداران .

با عنايت به توضيحات فوق شركت طي مكاتبه مجدد با عضو محترم هيأت مديره و معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار و رياست محترم سازمان بورس و اوراق بهادار و رياست محترم اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمايه اي سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار موافقت با پيشنهاد شركت مبني بر افزايش سرمايه از طريق سلب حق تقدم سهامداران به نفع دارندگان حق تقدم استفاده نشده افزايش سرمايه اخير و با روش عرضه خصوصي و تخصيص سهام جديد به دارندگان حق تقدم هاي استفاده نشده به ارزش اسمي سهام و يا تخصيص منابع صرف سهام حاصل از افزايش سرمايه اين شركت گرديده است.

اطلاعات طرح هاي توسعه شركت (عملكرد شركت در سال 92)

حوزه مالی

- اقدامات در خصوص تامين مالي

- پيگيري وصول مطالبات از كارفرمايان

- مذاكره با بانكها كه منجر به كاهش كارمزد صدور ضمانتها از يك طرف و افزايش ظرفيت اخذ ضمانت نامه نزد بانكها از طرف ديگر شده است

- مذاكره با بانكها جهت افزايش ظرفيت اخذ تسهيلات بانكي و همچنين دريافت تسهيلات مذكور با كمترين نرخ بهره ممكن

- اخذ ضمانت نامه از طريق سپرده گذاري 10 درصد آن و اخذ سود از بابت منابع سپرده گذاري شده آن

- برنامه ريزي براي استفاده از مشوقها و صرفه هاي مالياتي با توجه به قوانين و مقررات

- پيگيريهاي ادعاهاي سازمان تامين اجتماعي در خصوص بيمه قراردادها و استفاده حداكثري از ظرفيتهاي قانوني در راستاي استيفاي حقوق سازمان

- بررسي و تحليل اقتصادي و مالي پيشنهادهاي ايجاد، تاسيس و خريد شركتهاي جديد با در نظر گرفتن صرفه و صلاح گروه

- برنامه ريزي و پرداخت سود سهام سال 1391 به سهامداران

- برنامه ريزي براي پايش رتبه سنجي (Credit Rating) مپنا

- پيگيري انجام تكاليف مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان محترم سهام مربوط به عملكرد سال 1391

- انتشار اوراق صكوك اجاره به مبلغ 1970 ميليارد ريال

- عرضه سهم شركت توليد برق عسلويه در فرابورس

- بررسي فراهم آوردن مقدمات عرضه سهام شركت توليد برق گناوه در فرابورس

- تلاش براي ايجاد هولدينگ نيروگاهي و عرضه سهام آن در بورس

- تهيه پيشنهاد افزايش سرمايه شركت از محل صرف سهام

- برنامه ريزي براي انتشار اوراق صكوك قابل تبديل به سهم به مبلغ 3 هزار ميليارد ريال براي نيروگاه فارس

حوزه بازار، بازاريابي و جامعه

- توسعه نظاممند ارتباطات درون و برون سازماني و همچنين توسعه ارتباطات بين المللي در بازار هاي هدف

- توسعه و گسترش ارتباطات با ذينفعان گروه مپنا

- باز تعريف جايگاه برند مپنا با ديدگاه راهبردي و طراحي كمپين جايگاه سازي برند مپنا نزد جامعه و حاكميت و تجزيه و تحليل دروني و بيروني برند و شروع پروژه تدوين راهبرد برند گروه مپنا

- توسعه رويكردهاي مشتري مداري و استقرار نظام مديريت ارتباط با مشتريان و استقرار نظام رضايتمندي مشتريان

- بررسي بازارهاي استراتژيك هدف

- ايجاد، ارتقاء و توسعه ارتباط گروه مپنا با برخي سفراي كشورهاي مورد نظر در ايران و سفراي ايران در كشورهاي مورد نظر

- مشاركت فعال در اجلاس كميسيون هاي مشترك ايران با كشورهاي مختلف و تعامل با سازمان هاي متولي

- برنامه ريزي جهت بازديد مقام معظم رهبري در سال 1393

حوزه بازرگاني

- شناسايي و ارزيابي تامين كنندگان جديد و ارزيابي عملكرد تأمين كنندگان

- افزايش تعرفه ورودي توربين بخار و ژنراتور

- مذاكره و عقد قرارداد خريدهاي عمده مورد نياز گروه

- مذاكره ونهائي كردن قرارداد خريد و انتقال دانش فني در حوزه هاي مورد نظر

حوزه برنامه ريزي راهبردي

- بازنگري استراتژيهاي گروه مپنا و كسب و كارها با بهره گيري از تجارب و دانش شركت بين المللي پالاديوم

- تسري و جاري سازي استراتژيها در سطح شركتهاي زيرمجموعه

- بهره گيري از تجارب شركتهاي داخلي در زمينه برنامه ريزي استراتژيك

- توسعه سيستم نرم افزاري در راستاي افزايش اثربخشي اقدامات

حوزه بازرگاني بين الملل

- راهبري اعتبارات اسنادي پروژه ها و كارخانجات

- تامين مالي براي پروژه ها، خريد كارخانجات و مپنا

- سرمايه گذاري در زمينه هاي مورد نظر

واحدهاي بهره برداري شده نيروگاهي و آب شيرين كن در سال 1392

مجمع مپنا

مجمع مپنا

پروژههاي جديد در سال 1392

- نيروگاه بادي كهك قزوين

- نيروگاه گل گهر سيرجان

- نيروگاه غرب كارون

- نيروگاه خرم آباد EP

فعاليتهاي بخش توليد

مجمع مپنا
مجمع مپنا
مجمع مپنا

فعاليتهاي بخش پروژه هاي سرمايه گذاري

پروژه هاي در حال بهره برداري

نيروگاه جنوب اصفهان (BOT)

- نهايي شدن مذاكرات الحاقيه ارتقا ظرفيت نيروگاه

- تولید 3277666 مگاوات ساعت انرژي برق و ارسال صورتحساب فروش برق به مبلغ 80.967.281 یورو و 225.049 میلیون ریال

نيروگاه عسلويه (BOO)

- اورهال واحد 5 و 6 نيروگاه

- امضاي قرارداد بيع متقابل احداث بخش بخار نيروگاه با شركت توانير براساس بند 19 قانون بودجه

- تمديد پروانه بهره برداري نيروگاه عسلويه به مدت 5 سال

- عرضه سهام شركت توليد برق عسلويه مپنا (سهامي عام) در بازار فرابورس ايران به عنوان نخستين نيروگاه در بازار سرمايه كشور

نيروگاه توس (BOO)

- تمديد قرارداد خريد تضميني توس به مدت پنج سال

- امضاي قرارداد بيع متقابل به منظور توسعه بخش بخار نيروگاه ( بند 19 قانون بودجه )

- تولید 2912072 مگاوات ساعت انرژي برق و ارسال صورتحساب فروش برق به مبلغ 2.673.290 ميليون ريال

نيروگاه سيكل تركيبي پره سر(BOT)

- آغاز سال دوم بهره برداري تجاري زودهنگام (دو واحد از چهار واحد گازي)

- PAC واحد چهارم گازي و سنكرون بلوك اول بخار و سنكرون بلوك دوم بخار

- تولید 990413 مگاوات ساعت انرژي برق و ارسال صورت حساب فروش به مبلغ 35.731.947 یورو و 53.151 میلیون ریال

نيروگاه فارس (B.O.T)

- تحويل دائم واحدهاي اول و دوم نيروگاه

- تحويل موقت كليه جزاير نيروگاه

- تولید 2950908 مگاوات ساعت انرژي برق و ارسال صورتحساب فروش به مبلغ 105.400.709 یورو و 88.412 میلیون ریال

نيروگاه سيكل تركيبي گناوه (BOO)

افتتاح واحدهاي گازي نيروگاه سيكل تركيبي گناوه (توسط معاون اول رياست جمهوري)

تحويل موقت مشتركات اصلي واحدهاي گازي

توليد 1127339 مگاوات انرژي برق و ارسال صورتحساب فروش به مبلغ 998،955 ميليون ريال

نيروگاه پرند

امضاي قرارداد بيع متقابل به منظور توسعه بخش بخار نيروگاه ( بند 19 قانون بودجه )

توليد 3185230 مگاوات ساعت انرژي برق و ارسال صورتحساب فروش به مبلغ 1.994.816 ميليون ريال

نيروگاه سيكل تركيبي سنندج

توليد 5554613 مگاوات ساعت انرژي برق و ارسال صورتحساب به مبلغ 1.768.936 ميليون ريال

پروژه هاي در حال احداث

نيروگاههاي بادي

الف : كهك

- خريداري زمين

- سنكرون اولين و دومين توربين بادي

ب: ساير مزارع بادي (سراب، كوهين، جرندق، قزوين و ...)

- امضاء قرارداد بيع متقابل پروژه هاي كهك، خواف و سراب

نيروگاه توليد همزمان برق و آب قشم (BOO)

- سنكرون واحد گازي اول و دوم

- راه اندازي و توليد آب شيرين 1-1 MED

- عقد قرارداد جهت مطالعه طرح بسته بندي آب شيرين و فروش آب بطري

- تاييد سازمان منطقه آزاد قشم مبني بر اجراي پروژه توليد همزمان برق و آب قشم 2

نيروگاه 1000 مگاواتي سيكل تركيبي بهبهان (BOO)

- ابلاغ قرارداد خريد تضميني برق نيروگاه بهبهان از سوي سازمان توسعه برق ايران

- همكاري با شركت سرمايه گذراي غدير جهت تامين آورده نقدي پروژه و عقد قرارداد مشاركت مدني

- مبادله قرارداد مشاركت مدني با بانك صنعت و معدن بمنظور اخذ تسهيلات ارزي

پروژه هاي در حال توسعه، مذاكره يا آماده سازي براي اجرا

توسعه نيروگاه هاي پرند، عسلويه و توس در قالب ماده 19 قانون بودجه

- پيگيري قراردادهاي بيع متقابل

- اخذ تاييديه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري در خصوص قرارداد بيع متقابل توسعه نيروگاه عسلويه به سيكل تركيبي

احداث نيروگاه با كارفرماي بخش نفت و گاز (غرب كارون) به ظرفيت 488 مگاوات

- مبادله قرارداد ECA و EPC

- تحويل زمين به پيمانكار EPC

نيروگاه 25 مگاواتي بنين

پيگيري قرارداد EPC و قرارداد خريد و فروش برق

فعاليتهاي بخش حمل و نقل ريلي

پروژه هاي اجرايي

پروژه لكوموتيو زيمنس

تحويل 25 دستگاه لكوموتيو ساخت داخل به راه آهن

برنامه ريزي براي ساخت 34 دستگاه لكوموتيو در سال 1393

پروژه مونوريل قم

پيشرفت اولويت اول در بخش تجهيزات 63 درصد و پيشرفت كل بخش سيويل 72 درصد

آماده سازي دو واگن و تامين كليه تجهيزات كليدي جهت راه اندازي اوليه اولويت اول

پروژه متروي اصفهان

- پيشرفت بخش مهندسي 77 درصد بخش تامين تجهيزات 51 درصد و بخش اجرا 11 درصد

- تامين بخش عمده و اصلي تجهيزات هر دو فاز به استثناي سيستم سيگنالينگ و راه اندازي 5 كيلومتر از فاز اول پس از تحويل اولين ست ناوگان توسط كارفرما

اجراي E&M خط 2 متروي كرج

- پيشرفت كلي پروژه حدود 8 درصد

- تهيه كليه مطالعات پايه و الزامات تكنيكال توسط مپنا و پيشرفت معادل 75 درصد با احتساب تاييدات كارفرما

قرارداد طراحي و ساخت 2 دستگاه لكوموتيو مانوري پروتوتايپ

- انتقال دانش فني و مهندسي طراحي لكوموتيو مانوري براي اولين بار در ايران

- انعقاد قرارداد انتقال تكنولوژي طراحي و ساخت با شركتي آلماني

- ادامه اجراي فاز دوم پروژه انتقال دانش طراحي

قرارداد ساخت 10 دستگاه لكوموتيو باري GT26

- انعقاد قرارداد

- شروع فاز مهندسي و انعقاد قراردادها با تامين كنند گان داخلي

- قرارداد نگهداري و تعميرات لكوموتيو زيمنس

- امضاي قرارداد نگهداري وتعميرات لكوموتيوهاي زيمنس با راه آهن

- آماده به كار نگهداشتن لكوموتيوها بالاتر از شاخص تعيين شده توسط راه آهن

- تكميل ابزارها و قطعات مورد نياز سرويس پيشگيرانه

برنامه ها

- امضاي موافقتنامه اجراي ترامواي شهر اصفهان ، تهيه پيشنهاد فني و انجام مذاكرات بازرگاني و قراردادي

- بازاريابي براي فروش لكوموتيوهاي تونلي به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء و لكوموتيو GT26 و لكوموتيو مانوري به بخش خصوصي

- شركت در پيش ارزيابي تدارك 6 دستگاه لكوموتيو مانوري مورد نياز شركت ذوب آهن اصفهان

- بازاريابي براي اجراي پروژه تراموا در شهر رشت و جزيره كيش

- انجام مذاكرات فني ، بازرگاني و قراردادي اجراي پروژه برقي كردن راه آهن تهران مشهد و اصفهان-اهواز

- مطالعات بهره برداري از قطار مسافري و ارائه خدمات حمل مسافر در مسير تهران -شيراز

- بازاريابي خارج از كشور

- حوزه مديريت پروژه، سيستمي و مهندسي و تحقيقاتي

· لکوموتیو تونلی

· لکوموتیوهای باری جدید

· واگن تراموای ملی

دستاوردها

- عملياتي شدن پروژه طراحي و ساخت و انتقال دانش فني طراحي لكوموتيو مانوري با همكاري شركت شركتي آلماني

- ساخت و ورود دو دستگاه واگن مونوريل قم

- امضاء تفاهم نامه با شهرداري اصفهان جهت اجراي پروژه تراموا شهري

- ورود بخش عمده محمولات لكوموتيو هاي زيمنس و دست يابي به ركورد ساخت و تحويل 4 دستگاه لكوموتيو در ماه

- اخذ سفارش ساخت فوري 10 دستگاه لكوموتيو باري جديد MAP24 از راه آهن

- طراحي و ساخت لكوموتيو تونلي

- ورود به زمينه كسب و كار جديد بهره برداري ناوگان مسافري

فعاليتهاي بخش نفت و گاز

پروژه هاي اجرايي

- پروژه حفاري مناطق نفت خيز جنوب

· ادامه اجراي پروژه توسعه و توليد نفت از يال جنوبي مخزن آسماري و تامين ظرفيت مجاز واحد بهره برداري شماره 3 (قطاع 6-) میدان مارون

· ادامه حفاري در منطقه مارون و آغاز عمليات حفاري خشكي با دكل نور 2 طبق قرارداد با كارفرما

· حفاري در ميدان كوپال

- ادامه روند ساخت داخل توربوكمپرسور، بهره برداري از تست بنچ توربين 25 مگاواتي ساخت مپنا، تست اولين توربين 25 مگاواتي گروه مپنا، ترخيص تجهيزات وارداتي از گمرك، سوپروايزري نصب و راه اندازي تجهيزات تحويلي به كارفرما، راه اندازي اولين توربوكمپرسور مپنا در ايستگاه آباده در پروژه يكصد دستگاه توربوكمپرسور

- تكميل مهندسي پروژه و ادامه فعاليت هاي ساختماني و اجراي عمليات (AG/UG) Piping، ساخت و نصب Suction Drum & GPRS تحويل 4 واحد توربوكمپرسور و آماده به حمل بودن دو واحد ديگر، تحويل دهي 6 واحد توربين به سايت و آماده حمل و بازرسي بودن دو توربين باقيمانده در پروژه واحد106 فاز 19

- ادامه طراحي پايه و تكميل آن، سفارش گذاري تجهيزات در پروژه سويديه سوريه (بخش Gas Treatment Package: G.T.P)

- ادامه اجراي خدمات مهندسي، خريد، كارهاي ساختماني، نصب و راه اندازي واحدها در پروژه فاز 13 پارس جنوبي

- ادامه اجراي خدمات مهندسي، خريد، كارهاي ساختماني، نصب و راه اندازي در پروژه فاز 14 پارس جنوبي

- تحويل يك دستگاه توربين در پروژه تامين توربوكمپرسورهاي فازهاي 13 پارس جنوبي

- تحويل دو دستگاه توربين در پروژه تامين توربوكمپرسورهاي فازهاي 22-24 پارس جنوبی

- ادامه فعاليتهاي مربوط به تامين سرمايه، ارايه خدمات، تامين ماشين آلات و تجهيزات با آخرين تكنولوژي، ابزار و تجهيزات لازم به منظور توسعه ميدان گازي فروز B در پروژه توسعه ميدان گازي فروز B

پيش بيني برنامه ها در سال 1393

برنامه هاي بخش برق

پيش بيني نتايج شاخص سال 1393

· سنكرون 21 واحد نيروگاهي در 11 پروژه با ظرفيت كل 2403 مگاوات

· راه اندازي 3 واحد آب شيرين كن در 1 پروژه با ظرفيت 13500 مترمكعب در روز

· تحويل موقت 34 واحد نيروگاهي در 16 پروژه با ظرفيت كل 3906 مگاوات

· تحويل موقت 4 واحد آب شيرين كن در 1 پروژه با ظرفيت 18000 مترمكعب در روز

· تحويل دائم 58 واحد نيروگاهي در 24 پروژه با ظرفيت كل 9005 مگاوات

برنامه هاي بخش پروژه هاي سرمايه گذاري

پروژه هاي در حال بهره برداري

نيروگاه جنوب اصفهان(BOT)

- مبادله الحاقيه ارتقاء ظرفيت واحدهاي 3و 6 نيروگاه با شركت توانير

- تعميرات اساسي واحدهاي 1 و 2

- پيش بيني توليد 5.701.348.000 مگاوات ساعت انرژي(سال هشتم بهره برداري)

نيروگاه عسلويه(BOO)

- توسعه بخش بخار نيروگاه در قالب بند 19 قانون بودجه

- الحاقيه آپگريد واحدهاي 1و 2و 4

- بازپرداخت اقساط وام صندوق توسعه ملي

نيروگاه توس(BOO)

- پيش بيني توليد 2428777 مگاوات ساعت انرژي

- اورهال واحدهاي 1 و 5 نيروگاه توس ( فردوسي)

- شروع احداث بخش بخار نيروگاه در چارچوب تبصره بند 19 قانون بودجه سال 93

نيروگاه سيكل تركيبي پره سر(BOT)

- پيش بيني توليد 4.975.959 مگاوات ساعت انرژي برق

- تحويل دايم واحدهاي گازي نيروگاه

- شروع پرداخت اقساط بانكي پروژه

نيروگاه فارس(B.O.T)

- تحويل دائم واحد هاي سه تا شش و كليه جزاير نيروگاه

- تكميل عمليات احداث تا 100 درصدپيشرفت و رفع كليه نواقص باقي مانده

- آغاز سال سوم بهره برداري تجاري نيروگاه

- تامين مالي از طريق انتشار اوراق اجاره (صكوك)

نيروگاه سيكل تركيبي گناوه (BOO)

- اخذ تسهيلات بانكي به مبلغ 220 ميليون يورو

- سنكرون و بهره برداري تجاري واحد بخار به ظرفيت 160 مگاوات

- تحويل موقت واحد بخار و تجهيزات كمكي آن

- تحويل دائم واحدهاي گازي/ پست 230 كيلوولت و مشتركات بخش گاز

نيروگاه سيكل تركيبي سنندج

- مكاتبه و پيگيري در جهت انتقال 60 درصد سهام شركت بهره بردار نيروگاه سنندج به شركت مپنا

- صادرات انرژي توليد شده نيروگاه سنندج در صورت مهيا بودن شرايط صادرات

- اورهال واحد 1و 2 و 3 گازي نيروگاه

نيروگاه پرند

- شروع احداث بخش بخار نيروگاه در چارچوب تبصره بند 19 قانون بودجه سال 93

- پيش بيني توليد 3416994 مگاوات ساعت انرژي

پروژه هاي در حال احداث

نيروگاه 1000 مگاواتي سيكل تركيبي بهبهان (BOO)

- پيگيري گشايش L/C و دريافت پيش پرداخت قراردادي

- پيگيري عمليات احداث جهت تحقق سنكرون واحدها در سال 94

نيروگاههاي بادي

الف: نيروگاه بادي كهك

- مبادله قرارداد بيع متقابل/ خريد تضميني برق با توانير

- خريداري تعدادي از زمينهاي مربوط به سايت كهك جهت اجراي فاز دوم

- شروع فروش برق

- اتمام نصب و راه اندازي توربين هاي 3 تا 8

ب: ساير مزارع بادي

- اجاره زمين جهت نصب دكل هاي بادسنجي در سايتهاي خراسان

- تملك زمين از منابع طبيعي جهت سايتهاي خواف و سراب

- مبادله قرارداد بيع متقابل/ خريد تضميني برق با توانير (سايت هاي خواف و سراب)

- آغاز عمليات اجرايي در سايت سراب يا خواف

- مذاكرات براي اجراي نيروگاه بادي ايتاليا با توربين هاي 3 مگاوواتي Direct Drive

ج: نيروگاههاي خورشيدي

- انتخاب محل 2 نيروگاه خورشيدي هر يك به ظرفيت 0.5 مگاوات

نيروگاه توليد همزمان برق و آب قشم(BOO)

- عقد قرارداد فروش آب و فروش برق

- راه اندازي ماژولهاي باقيمانده آب

پروژه هاي در حال توسعه

نيروگاه غرب كارون

- تعيين تاريخ قطعيت، پيش پرداخت قرارداد و نهايي شدن نرخ فروش

پروژه هاي در حال مذاكره يا آماده سازي براي اجرا

پروژه بنين

- ادامه مذاكرات قراردادي جهت نهايي نمودن مدارك فني و قراردادي

توسعه نيروگاه پرند به سيكل تركيبي

- پيگيري تاييد قرارداد بيع متقابل توسعه بخش سيكل تركيبي نيروگاه توسط معاونت راهبردي رياست جمهوري

- امضا قرارداد EPC و شروع عمليات احداث

توسعه نيروگاه عسلويه به سيكل تركيبي

- پيگيري ابلاغ قرارداد بيع متقابل توسعه بخش سيكل تركيبي نيروگاه از توانير با توجه به تاييد آن توسط معاونت راهبردي رياست جمهوري

- امضا قرارداد EPC و شروع عمليات احداث

توسعه نيروگاه توس به سيكل تركيبي

- پيگيري تاييد قرارداد بيع متقابل توسعه بخش سيكل تركيبي نيروگاه توسط معاونت راهبردي رياست جمهوري

- امضا قرارداد EPC و شروع عمليات احداث

ديگر برنامه ها

- ايجاد صندوق پروژه در جهت تامين مالي پروژه هاي سرمايه گذاري

- توسعه كسب و كارهاي جديد

· توليد همزمان آب و برق

· توسعه نيروگاههاي بادي

- بررسي و مطالعات زمينه هاي نوين (خورشيدي، اپراتور چهارم و...)

برنامه هاي بخش حمل و نقل ريلي

- برقي سازي خط راه آهن تهران - مشهد

- تحويل 34 دستگاه لكوموتيو از قرارداد 150 دستگاه لكوموتيو مسافري زيمنس

- تكميل فاز اول پروژه اجراي مونوريل قم

- راه اندازي فاز يك و نهايي شدن قرارداد سيگنالينگ اجراي خط 1 متروي اصفهان

- مهندسي و تامين تجهيزات و شروع ساخت پروژه لكوموتيو باري GT 26

- تكميل فاز مهندسي و ادامه تامين تجهيزات و شروع اجراي پروژه خط 2 متروي كرج

- انجام فاز مذاكرات قراردادي سيستم تراموا

- انجام فاز مهندسي و انتقال تكنولوژي مهندسي و ساخت لكوموتيو مانوري پروتوتايپ

برنامه هاي بخش نفت و گاز

- پيگيري مناقصه گازهاي همراه هفت شهيدان از شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب

- پيگيري و نهايي سازي طرح استفاده از توربو اكسپندر بر روي چاه شماره 3 لاوان براي شركت نفت فلات قاره ايران

- پيگيري مناقصه ذخيره سازي گاز در ساختار يورتشا - ورامين

- پيگيري ذخيره سازي گاز در ميدان البرز

- مذاكره در خصوص جمع اوري و تزريق گاز هاي توليدي در نيروگاههاي مپنا جهت تزريق در ميادين نفتي به منظور ازدياد برداشت نفت

- مذاكره و پيگيري در خصوص نفت سنگين و سرمايه گذاري

- پروژه حفاري مناطق نفت خيز جنوب

· ادامه اجراي پروژه توسعه و توليد نفت از يال جنوبي مخزن آسماري و تامين ظرفيت مجاز واحد بهره برداري شماره 3 (قطاع- 6) ميدان مارون

· ادامه حفاري در منطقه مارون و آغاز عمليات حفاري خشكي با دكل جديد خريداري شده

· حفاري در ميدان كوپال

- ادامه روند ساخت داخل توربوكمپرسور، بهره برداري از تست بنچ كمپرسور ساخت مپنا، تست اولين كمپرسور گروه مپنا، سوپروايزري نصب و راه اندازي تجهيزات تحويلي به كارفرما،. ادامه راه اندازي توربو كمپرسورهاي مپنا در پروژه يكصد دستگاه توربوكمپرسور

- تحويل كامل توربو كمپرسورها، اتمام نصب Piping، اتمام نصب و راه اندازي و تحويل واحد (106) در پروژه واحد 106 فاز 19

- ادامه طراحي پايه و تفصيلي مدارك مهندسي، سفارش گذاري تجهيزات، آغاز فعاليت هاي اجرايي در پروژه سويديه سوريه (بخشGas Treatment Package: G.T.P)

- ادامه اجراي خدمات مهندسي، خريد، كارهاي ساختماني، نصب و راه اندازي واحدها در پروژه فاز 13 پارس جنوبي

- ادامه اجراي خدمات مهندسي، خريد، كارهاي ساختماني، نصب و راه اندازي در پروژه فاز 14 پارس جنوبي

- ادامه فعاليتهاي مربوط به تامين سرمايه، ارايه خدمات، تامين ماشين آلات و تجهيزات نو و با آخرين تكنولوژي و تامين ابزار و تجهيزات لازم به منظور توسعه ميدان گازي فروز B و همچنين ارايه خدمات پشتيباني فني به كارفرما در خلال توليد ميدان گازي فروز B در پروژه توسعه ميدان گازي فروز B

- تحويل، نظارت بر نصب و راه اندازي كامل توربو كمپرسورها در پروژه تامين توربوكمپرسورهاي فازهاي 13 پارس جنوبی

- تحويل، نظارت بر نصب و راه اندازي كامل توربو كمپرسورها در پروژه تامين توربوكمپرسورهاي فازهاي 24-22 پارس جنوبی

- ادامه پيگيري و نهايي سازي قرارداد و آغاز اجراي پروژه (در صورت عقد قرارداد و پرداخت پيش پرداخت) در پروژه تجهيز مبادي تحويل و تحول صنعت نفت به سيستم هاي اندازه گيري دقيق خودكار و انتقال اطلاعات و مانيتورينگ

- ادامه پيگيري و نهايي سازي قرارداد فاز يك و 2 و اجراي آن در پروژه بسته C پالايشگاه اصفهان

- ادامه پيگيري مذاكرات جهت نهايي سازي موضوع شروع مجدد پروژه در پروژه برق و بخار و بسته آب ايران ال.ان.جی

· سيستمي و مهندسي و تحقيقاتي

- تكميل و دستيابي كامل به دانش طراحي و مهندسي توربوكمپرسورهاي موردنياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي

- ادامه برنامه طراحي و مهندسي PUMP هاي نفت (API PUMP + ESP)

- انجام پروژه هاي مطالعاتي و تحقيقاتي مورد نياز

اشتراک گذاری :
ارسال نظر