{mosimage}عصاری مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری شاهد سود هر سهم شاهد را در سال مالی منتهی به 31/3/88 معادل 90 تومان پیش بینی کرد و گفت: این سود علاوه بر اینکه رضایت هر چه بیشتر سهامداران را فراهم می کند به توسعه شرکت های تابعه نیز کمک شایان توجهی خواهد کرد.

"> سود 90 تومانی هر سهم شاهد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۱

{mosimage}عصاری مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری شاهد سود هر سهم شاهد را در سال مالی منتهی به 31/3/88 معادل 90 تومان پیش بینی کرد و گفت: این سود علاوه بر اینکه رضایت هر چه بیشتر سهامداران را فراهم می کند به توسعه شرکت های تابعه نیز کمک شایان توجهی خواهد کرد.

کد خبر : ۱۲۸۶۷

سود 90 تومانی هر سهم شاهد

{mosimage}مدیرعامل شرکت شاهد از افزایش ارزش NAV هر سهم این شرکت بورسی تا حدود 600 تومان خبرداد.

عزیزا... عصاری با بیان این مطلب افزود: ارزش NAV «شاهد» از رقم 500 تومان در سال گذشته اکنون به حدود 600 تومان رسیده که بخش عمده ای از آن به دلیل ارزش افزوده اقتصادی املاک و مستغلات تحت تملک شرکت است.

وی با اشاره به قیمت سهام شاهد در بازار گفت: در شرایطی سهام شاهد با قیمت 284 تومان در بازار معامله می شود که با توجه به NAV حدود 600 تومانی، فاصله قیمت سهام تا ارزش ذاتی آن قابل توجه است.

عضو هیات مدیره شرکت شاهد ارزش املاک و مستغلات این شرکت را بالای 450 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: شاهد در کلیه زمینه ها خصوصاً در زمینه املاک و مستغلات که فعالیت اصلی شرکت است برنامه افزایش سرمایه گذاری ها را به طور جدی دنبال می کند و پیش بینی می شود در آینده با توجه به شرایط بازار ارزش این املاک نیز افزایش یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که شاهد از فروش بخشی از زمین ملارد چه هدفی را دنبال می کرد، گفت: فروش زمین های باغ بزرگ ملارد که در دو فاز انجام شده در واقع یک طرح جایگزینی است و با فروش بخشی از زمین ملارد ، «شاهد» نقدینگی لازم را برای سرمایه گذاری در نقاط دارای مزیت نسبی بالاتر به دست آورد. به طوری می توان گفت اراضی که در اطراف تهران و استان های جنوبی و مرکزی کشور قصد خرید آنها را داریم. چندین برابر زمین های ملارد مزایای بالقوه اقتصادی را دارا هستند. که در یک برنامه میان مدت، به بالفعل خواهد شد.

او در پاسخ به پرسشی دیگر که سود از فروش پروژه ملارد چه میزان است، گفت: زمین باغ بزرگ ملارد حدود 120 میلیارد تومان فرخته شده در حالی که قیمت تمام شده آن بسیار پایین تر بوده است.

او با بیان اینکه «شاهد» در فروش زمین ها و املاک خود منافع سهامداران را مدنظر قرار می دهد، گفت: با فروش زمین ملارد هم سود سهام شکرت افزایش یافته و رضایت سهامداران به ویژه سهامداران جزء فراهم شده و هم اینکه شرکت توانست سرمایه گذاری های جدیدی داشته باشد، یعنی هم منافع کوتاه مدت و هم منافع بلندمدت صاحبان سهام شرکت در نظر گرفته شد.

وی در مورد سایر املاک شرکت «شاهد» که ارزش افزوده بالایی دارند، گفت: دو قطعه باغ ملارد به مساحت 54 هکتار با موقعیت مسکونی، زمین بهداشت واقع در حاشیه جنگل چمستان نور به مساحت 400 هکتار با موقعیت مسکونی، زمین البرز واقع در خیابان میرداماد به مساحت 5600 متر مربع دارای موقعیت تجاری و اداری و منحصر بفرد از نقطه نظر مکان و همچنین موقعیت ملک که سه بر است ( از جنوب، غرب و شمال به ترتیب مشرف به خیابان های میرداماد، البرز و قبادیان شرقی) 4 دستگاه پنت هاوس در برج آسمان فرمانیه به مساحت حدود 2000 متر مربع، املاک وردآورد به مساحت 90 هزار متر مربع با کاربری مسکونی، تجاری و مجوز ساخت 156 هزار مترمربع ، زمین مرغ محمدآباد اصفهان به مساحت 1232 هزار متر مربع روبه روی سپاهان شهر با موقعیت خدماتی، املاک پاداد اهواز به مساحت بیش از 50 هزار متر مربع با کاربری های مسکونی، تجاری، خدماتی و اداری ، املاک کوهستان پارک مشهد واقع در بلوار وکیل آباد به مساحت حدود 60 هکتار با کاربری توریستی ، تفریحی ، خدماتی، دو قطعه زمین در حاشیه بلوار وکیل آباد مشهد به مساحت 38 هزار متر مربع با موقعیت مسکونی و تجاری و همچنین قطعه زمین 86 هزار منر مربعی در خیابان خاوران از جمله املاک قابل ملاحظه شرکت هستد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری انجام شده از سوی «شاهد» در حوزه نفت و انرژی و بازرگانی گفت: در حوزه انرژی، «شاهد» سرمایه گذاری های خوبی داشته که با توجه به اهمیت نفت وافزایش قیمت آن به نظر می رسد این سرمایه گذاری ها آینده خوبی را برای شرکت بسازد، یکی از این سرمایه گذاری ها مربوط به «سوآپ» فرآورده های نفتی به کشور عراق است.

عصاری در رابطه با سرمایه گذاری «شاهد» در حوزه بازرگانی گفت: شرکت « بازرگانی شاهد» به عنوان یکی از بازوهای قوی شرکت است و از طریق قراردادهای قابل توجه با دولت ودیگر مراکز فعالیت مناسبی دارد و با توجه به چشم انداز فعالیت های بازرگانی در جهان پیش بینی می شود، شرکت آینده خوبی پیش رو داشته باشد.

مدیرعامل «شاهد» درمورد پیش بینی EPS سال جاری گفت: بودجه EPS سال جاری (منتهی به 31 /خرداد/87) معادل 325 ریال بود که طی نه ماهه اول آن مبلغ 734 ریال تحقق سافته وبا توجه به شناسایی سود سهام شرکت ها پس از برگزاری مجامع آنها به نظر می رسد با تعدیل مثبت مواجه شود.

وی در پایان از اعلام۹۰EPS تومانی برای سال مالی منتهی به خرداد 88 خبر داد و گفت: این سود علاوه بر اینکه رضایت هر چه بیشتر سهامداران را فراهم می کند به توسعه شرکت های تابعه نیز کمک شایان توجهی خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر