بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
افزایش ذخایر نفتی ایران در خلیج فارس

راه‌اندازی پروژه جدید در قلب صنعت نفت

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از آغاز بهره‌برداری چهار میلیون بشکه ظرفیت جدید ذخیره سازی نفت خام در منطقه خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: ساخت 4 مخزن جدید در پایانه نفت خارک به پایان رسیده و مرداد ماه امسال رسما در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۲۸۸۲۰
سید پیروز موسوی در گفتگو با مهر درباره برنامه جدید ایران به منظور افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در خلیج فارس، گفت: ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام در پایانه خارک به عنوان شاهراه صادرات نفت کشور به پایان رسیده است.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون پیشرفت طراحی و ساخت این چهار مخزن جدید نفتی به مرز 100 درصد رسیده است، تصریح کرد: این مخازن جدید نفتی مرداد ماه سال جاری در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با بهره برداری از این مخازن ظرفیت ذخیره سازی نفت ایران در پایانه خارک به 28 میلیون بشکه افزایش می یابد، تبیین کرد: متوسط عمر این مخازن جدید دو برابر مخازن قدیمی ذخیره سازی نفت است.

موسوی با بیان اینکه در تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این مخازن جدید نفت از آخرین استانداردهای بین‌المللی استفاده است، تاکید کرد: همجنین تمامی مراحل ساخت و نصب این مخازن جدید نفتی توسط متخصصان داخلی و بدون حضور خارجی‌ها انجام شده است.

به گزارش مهر، در حال حاضر حدود 98 درصد صادرات نفت خام ایران از طریق پایانه نفتی خارگ انجام می‌شود که در این شاهراه اصلی صادرات نفت خام ایران بیش از 40 مخزن با ظرفیت ذخیره سازی حدود 22 میلیون بشکه نفت خام ایجاد شده است.
 
بر اساس سند چشم انداز 20 ساله باید با ساخت و توسعه مخازن جدید ذخیره سازی در مجموع ظرفیت ذخیره نفت خام در این پایانه به حدود 31 میلیون بشکه افزایش یابد.
 
با توجه به برنامه شرکت ملی نفت برای افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به بیش از پنج میلیون بشکه در روز تا پایان برنامه پنجم توسعه هم اکنون آخرین مراحل ساخت مخازن جدید نفت در پایانه جزیره خارگ در دستور کار قرار دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر