بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
شرکت های پالایشی می بایست طبق برنامه ریزی های انجام شده نسبت به طرح های توسعه ای مجتمع های پالایشی خود اقدام نمایند که با توجه به مهلت داده شده می توانند از سود یا جریمه تعیین شده برخوردار شوند.
کد خبر : ۱۲۸۹۳۴
نویسنده :
محمدآموخته
با بازگشایی نماد شرکت های پالایشی و رفع تمامی ابهامات موجود در فرمول محاسبه نرخ نفت خام و همچنین فروش فرآورده های نفتی می توان به تأثیر صنعت پالایشی در روند بازار سرمایه اشاره کرد.

با توجه به حل اختلاف نظر در خصوص فرمول محاسبه نرخ نفت خام و همچنین فروش فرآورده های نفتی میان شرکت های پالایشی با شرکت ملی پالایش و پخش و اینکه از این پس شرکت های پالایشی می توانند بدون در نظر گفتن کیفی سازی اقدام به گزارش صورت مالی سال 92 خود نمایند در همین راستا مدیر سرمایه گذاری شرکت آیندگان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: شرکت های پالایشی می بایست طبق برنامه ریزی های انجام شده نسبت به طرح های توسعه ای مجتمع های پالایشی خود اقدام نمایند که با توجه به مهلت داده شده می توانند از سود یا جریمه تعیین شده برخوردار شوند.

بهرامی در ادامه افزود: پالایشگاه نفت تهران و همچنین پالایشگاه نفت اصفهان که از سال گذشته در توسعه طرح های خود برنامه ریزی های لازم را در دستورکار قرار داده اند، می توانند تا پایان سال 93 سودهی مناسبی را شناسایی نمایند و دیگر مجتمع های پالایشی نیز با توسعه طرح های پالایشی بنزین و بهینه سازی می توانند در نیمه اول سال 94 سوددهی خوبی را برای سهامداران خود به ارمغان آورند.

وی به فرمول محاسبه نرخ فروش فرآورده های شرکت های پالایشی اشاره کرد و گفت: در گذشته شرکت ملی پالایش و پخش با در نظر گرفتن یک نرخ ثابت اقدام به فروش فرآورده های نفتی مجتمع های پالایشی می کرد و شرکت هایی همچون شرکت پالایش نفت تهران که سطح کیفی بالاتری نسبت به شرکت نفت بندرعباس را شامل می شدند از شرایط موجود متضرر می گردیدند که با مصوبه جدید و لغو شرایط فوق، بازار سرمایه شاهد افزایش سودی در حدود 50 درصد از سوی پالایشگاه نفت تهران بود.

این مقام مسئول به تأثیر کوتاه مدت شرکت های پالایشی بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: با بازگشایی نماد شرکت های پالایشی به تبع رفع تمامی ابهامات موجود در فرمول محاسبه نفت خام و همچنین فروش فرآورده های نفتی این شرکت ها می تواند بر روند بازار سرمایه تأثیرگذار باشند.

بهرامی در ادامه خاطر نشان کرد: پس از بازگشایی نماد شرکت های پالایشی در ابتدا رشد قیمت سهام شرکت ها کوتاه مدت پیش بینی شده است ولی تا پایان سال جاری و همچنین در شش ماهه اول سال 94 مجتمع پالایشی می توانند از شرایط ایده آلی برخوردار گردد.

وی در پایان یادآوری کرد: مطابق جلسات برگزار شده قرار است مطالبات سال 91 و 92 شرکت های پالایشی به آنها پرداخت شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
از همه چی صحبت شده الا پیش بینی روند حرکتی پالایشی ها بعد از بازگشایی نماد
عبدالرسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
: پس از بازگشایی نماد شرکت های پالایشی در ابتدا رشد قیمت سهام شرکت ها کوتاه مدت پیش بینی شده است ولی تا پایان سال جاری و همچنین در شش ماهه اول سال 94 مجتمع پالایشی می توانند از شرایط ایده آلی برخوردار گردد.