{mosimage}مجمع فوق العاده رایان سایپا در سالن اجتماعات رمضان واقع در شرکت پارس خودرو یکی از زیرمجموعه های سایپا در تاریخ 18/2/87 با حضور سهامداران آن برگزار گردید و هیات مدیره این شرکت با تصویب مجمع 50 درصدافزایش سرمایه داد.

"> "ولساپا" ؛ تداوم رشد قیمت سهام با افزایش دارایی سهامداران

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۳

{mosimage}مجمع فوق العاده رایان سایپا در سالن اجتماعات رمضان واقع در شرکت پارس خودرو یکی از زیرمجموعه های سایپا در تاریخ 18/2/87 با حضور سهامداران آن برگزار گردید و هیات مدیره این شرکت با تصویب مجمع 50 درصدافزایش سرمایه داد.

کد خبر : ۱۲۹۰۱

"ولساپا" ؛ تداوم رشد قیمت سهام با افزایش دارایی سهامداران

مجمع فوق العاده رایان سایپا در سالن اجتماعات رمضان واقع در شرکت پارس خودرو یکی از زیرمجموعه های سایپا در تاریخ 18/2/87 با حضور سهامداران آن برگزار گردید و هیات مدیره این شرکت با تصویب مجمع 50 درصدافزایش سرمایه داد.

دستور جلسه این شرکت ارایه خلاصه گزارش هیات مدیره به مجمع و تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه بود.

مراحل افزايش سرمايه شرکت از ابتدا تا کنون :

سرمايه اوليه شركت مبلغ 000/000/1 ريال بوده كه به شرح زير افزايش يافته است:

از 1 ميليون ريال به 70 ميليارد ريال طبق مصوبه مجمع عمومي فوق العاده 20/8/81

از 70 ميليارد ريال به 150 ميليارد ريال طبق مصوبه مجمع عمومي فوق العاده 12/2/84

از 150 ميليارد ريال به 300 ميليارد ريال طبق مصوبه مجمع عمومي فوق العاده مورخ 26/9/84

هيأت مديره طرح افزايش سرمايه از 300 ميليارد ريال به 600 ميليارد ريال را طي دو مرحله در دستور كار خود قرار دارد که مرحله اول آن یعنی افزایش سرمایه از 300 میلیارد ریال به 450 میلیارد ریال دستور جلسه مجمع فوق العاده است.

{mosimage}

همچنین در این مجمع دکتر جمشیدی رییس هیات مدیره رایان سایپا، آقایان سوری و حسین پناه به عنوان ناظرین جلسه، زارعی مدیره مالی و بناب مدیرعامل این شرکت حضور داشتند.

در ادامه بناب مدیرعامل این شرکت در تشریح عملکرد رایان سایپا در سال 86 و برنامه آتی این شرکت برای سال مالی 87 در خصوص تصمیم افزایش سرمایه گفت: با تصویب این افزایش سرمایه قدرت شرکت برای اعطای تسهیلات افزایش قابل توجهی می یابد که این امر برای شرکت بسیار موثر می باشد و اثرات این افزایش سرمایه از مهرماه در درآمدهای این شرکت نمایان می شود. وی فاکتور های زیر را اهداف این افزایش سرمایه عنوان کرد:

1.اصلاح ساختار مالي شركت (به منظور تامين قمستي از سبد نقد ينگي)

2.افزايش سود آوري شركت (تاثير افزايش سرمايه شركت در سود آوري در بخش محاسبه بازگشت سرمايه در قسمت توجيه اقتصادي افزايش سرمايه مورد بررسي قرار گرفته است)

3.ايجاد شرايط لازم براي دريافت تسهيلات ريالي و ارزي(كفايت سرمايه شركت ها همواره يكي از شاخصهاي با اهميت براي تامين اعتبار محسوب مي شود كه بانكها و منابع تامين كننده اعتبار همواره به آن توجه مي كنند)

برنامه های آتی شرکت

-پيگيري و تاسيس موسسه مالي و اعتباري گروه سايپا

-پيگيري و اجراي روشهاي ارزان قيمت تامين منابع مالي با تكيه بر منابع مالي مردمي و ارزي.

-توسعه انتقال فعاليت هاي ليزينگ به نمايندگان در سراسر كشور

-توسعه و ايجاد تنوع در ليزينگ

-افزايش سبد بيمه اي گروه از طريق توسعه فعاليت هاي شركت خدمات بيمه اي رايان سايپا و شركت خدمات بيمه اي سايان

-توسعه فعاليت هاي سايان كارت از طريق پيوند با بانك صنعت و معدن و ساير بانكهاي خصوصي و توسعه انواع كارت خودرو، بن كارت و پرسنلي

-توسعه كيفي نيروي انساني از طريق آموزش مستمر و مداوم .

وی ادامه داد: این شرکت در سال جاری نیز روند صعودی خود را حفظ می کند و به سهامداران خود نوید داد با گذشت 2 ماه از سال جاری به طور کامل پیش بینی های خود را محقق کرده ایم.

بناب با اشاره کاهش شاخص کل بورس و کاهش نرخ سود بانکی در کشور گفت: با اقداماتی که در شرکت صورت گرفته است توانسته ایم علی رغم وضعیت نامناسب در بورس شاخص خود را حفظ کنیم و همچنین شاهد روند صعودی شرکت در اعلام EPS نیز هستیم.

{mosimage}

در ادامه این جلسه بناب در پاسخ سوالی پیرامون تاثیر این افزایش سرمایه به قیمت سهام این شرکت در بورس گفت: این افزایش سرمایه تاثیر چندانی بر روی قمیت سهام این شرکت نخواهد داشت لذا هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

در پایان این جلسه سهامداران شرکت با تصمیم هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه موافقت نمودند . همچنین تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت نیز دهه اول خرداد ماه عنوان شد.

نمودار قیمت طی شش ماهه گذشته

{mosimage}

نمودار ارزش روز طی شش ماهه گذشته

{mosimage}


نمودار ارزش شرکت در صنعت

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر