بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
مدیر صندوق آسمان خاورمیانه عنوان کرد:

زیان سهامداران در پی بی ثباتی در تصمیم گیری ها

با توجه به اینکه سرمایه گذار براساس واقعیت های موجود اقدام به سرمایه گذاری می کند لذا با انتشار اخبار، تحلیل سرمایه گذار دچار تغییرات می گردد در نهایت این امر منجر به تفاوت در تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری می گردد.
کد خبر : ۱۲۹۲۶۸
نویسنده :
اعتماد
با توجه به اینکه سرمایه گذار براساس واقعیت های موجود اقدام به سرمایه گذاری می کند لذا با انتشار اخبار، تحلیل سرمایه گذار دچار تغییرات می گردد در نهایت این امر منجر به تفاوت در تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری می گردد در چنین شرایطی عدم ثبات مصوبات و تصمیم گیری های اقتصادی باعث ضربه شدید به سهامداران در بازار سرمایه خواهد شد.

در همین راستا، پورحسین، مدیر صندوق آسمان خاورمیانه با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: هرچه ابهامات در بازار سرمایه بیشتر باشد، عدم ثبات در تصمیم گیری ها افزایش می یابد و در نتیجه اتخاذ تصمیم گیری های ناصحیح بیشتر خواهد شد.

پورحسین تصریح کرد: به اعتقاد بنده عدم ثبات در مصوبات و تصمیمات تأثیر منفی بر روند بازار سرمایه خواهد گذاشت این در حالی است که پس از انتشار هر گونه اخبار، تحلیل سرمایه گذار با تغییر همراه می گردد. متأسفانه اخبار منتشره در خصوص صنایع مختلف مبنی بر شایعات نبوده بلکه تصمیمات و اظهار نظراتی است که از طرف مسئولان اتخاذ شده است. در نتیجه اخبار ضد و نقیض موجب متضرر شدن سهامداران خواهد شد و در نهایت منجر به سلب اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه می گردد.

مدیر صندوق آسمان خاورمیانه عنوان کرد: پیش بینی می گردد تأثیر مثبت دستیابی به توافقات هسته ای بر روند بازار سرمایه در بلندمدت مشخص گردد. شایان ذکر است تأثیر نتیجه مثبت در مذاکرات بر روند بازار سرمایه مستلزم گذر زمان می باشد اگرچه دستیابی به توافقات هسته ای در کوتاه مدت ضمن کاهش ریسک سیستماتیک بازار، اجرای طرح های توسعه شرکت ها را تسریع داد. اما از طرف دیگر، دستیابی به توافقات در کوتاه مدت منجر به کاهش نرخ دلار خواهد شد و در نتیجه روند شرکت های صادراتی را به واسطه کاهش نرخ دلار با تغییر مواجه خواهد کرد.

پورحسین بیان کرد: بطور کلی می توان اظهار کرد که روند بازار سرمایه به واسطه شرایط داخلی اقتصاد کشور متأثر می گردد تا حوزه خارجی.

شایان ذکر است که بسته حمایتی دولت در راستای خروج از رکود به شرطی که اجرایی گردد، می تواند بر روند بازار سرمایه تأثیرگذار باشد اگرچه تأثیر بسته مذکور بر اقتصاد کلان و بازار سرمایه زمانبر می باشد و بستگی به کیفیت اجرایی آن دارد.

مدیر صندوق آسمان خاورمیانه اظهار کرد: به نظر می رسد ارجح ترین بازار در سال جاری همچنان بازار سرمایه باشد. انتظار می رود روند بازار سرمایه طی سال جاری براساس عملکرد شرکت ها حرکت کند پیش بینی می گردد با توجه به افت قیمت سهام از دی ماه سال گذشته تا چندی پیش، سهامی که ارزش بنیادی قوی دارند بتوانند افت قیمتی را که طی مدت مذکور داشته اند، جبران نمایند.

وی در خاتمه افزود: توصیه بنده به سهامداران این است که در تصمیم گیری های خود از هیجانات پرهیز کنند و به دنبال سهامی با ارزش ذاتی بالا بروند همچنین روند بازار سرمایه طی سال 93 صعودی توأم با شیب ملایم خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر