بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر : ۱۲۹۴۴۴
رئیس انجمن صنفی جایگاه های سی ان جی از ارائه سه پیشنهاد به ششمین همایش بین المللی سی ان جی خبرداد وگ فت: باید به سمت تولید کمپرسورهای ملی در صنعت سی ان جی باشیم.

اردشیر دادرس در نشست خبری ششمین همایش خودرو، سی ان جی و سوخت های جایگزین گفت: تنها در سال گذشته نزدیک به ۷۰ سال صنعت گاز کشور پیشرفت کرد که از جمله این پیشرفت‌ها می توان به کشف ۱.۵ تا ۲ درصد ذخایر جدید گاز اشاره کرد که ایران را به اولین کشور دارنده ذخایر گاز جهان رساند.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی ادامه داد: براساس آمارهای شرکت ملی گاز ایران ضریب نفوذ گاز شهری به ۹۰ درصد و روستایی به ۶۸ درصد رسیده است و از سوی دیگر ۴ درصد از گاز کشور به سی ان جی اختصاص یافته اما ۲۷ درصد از درآمد شرکت ملی گاز از طریق سی ان جی به دست می آید.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: سی ان جی سوخت جایگزین بنزین است به طوری که هم اکنون قیمت بنزین در بازارهای جهانی ۷۵ تا ۸۰ سنت و گازوئیل ۸۵ تا ۹۰ سنت است که سی ان جی به میزان ۵۵ سنت صرفه جویی برای دولت دارد.

وی با اشاره به اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها گفت: هم اکنون حدود ۲۱ میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در کشور مصرف می شود که می تواند میزان مصرف به ۲۵ میلیون متر مکعب نیز برسد.

دادرس با اشاره به تعداد جایگاه های سی ان جی در کشور خاطرنشان کرد: در هر ۱۳ کیلومتر یک جایگاه سی ان جی در ایران وجود دارد اما نرم جهانی جایگاه های سی ان جی ۲.۵ تا ۳ کیلومتر است و این درحالی است که در کشورهای منطقه نیز هر ۶ کیلومتر یک جایگاه وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی با اشاره به اینکه ۳ پیشنهاد برای این همایش از سوی انجمن ارائه شده است،خاطرنشان کرد: اول آنکه باید به فکر کمپرسور ملی بود تا بتوانیم ایران را بیش از گذشته در صنعت سی ان جی جهان معرفی کنیم و این کمپرسور را به بازهارهای هدف نیز صادر کرد اما پیشنهاد دوم این است که تا ۱۶ سال اینده حدود ۱۱ هزار جایگاه سی ان جی در کشور لازم است که به نظر می رسد باید سند استراتژی تدوین شود و به ال ان جی نیز بیش از گذشته توجه کرد زیرا از ال ان جی می توان به راحتی سی ان جی تولید کرد.

اما پیشنهاد سوم واگذاری مالکیت و مدیریت جایگاه های سی ان جی است که باید تماما در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز تصریح کرد:

پروژه‌های صنعت گاز و تاثیر استفاده از کالای ایرانی

معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز تصریح کرد:

پروژه‌های صنعت گاز و تاثیر استفاده از کالای ایرانی

ارسال نظر