بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر : ۱۲۹۴۷۷
خبرگزاری کونا کویت نوشت: امارات متحده عربی از ایران به دلیل برافراشتن پرچم خود در جزیره ابوموسی به سازمان ملل شکایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در نامه سفیر امارات در سازمان ملل به بان کی مون آمده است: دولت امارات به شدت به این اقدام ایران که نقض اشکار تفاهم نامه 1971 بین دو کشور است اعتراض می کند.

در ادامه این نامه آمده است: براساس تفاهم نامه 1971 حاکمیت جزیره ابوموسی یا هر قسمت دیگری از آن به جمهوری اسلامی ایران منتقل نشده است. از سال 1980، ایران اقداماتی در جزیره ابوموسی انجام داده که تفاهم نامه را زیر پا گذشته و جزیره را در اختیار این کشور نشان می دهد. 

سفیر امارات متحده عربی در سازمان ملل نوشته است: بدین وسیله دولت امارات از جمهوری اسلامی ایران می خواهد که سریعا پرچم خود را برداشته و مطابق با  تفاهم نامه عمل کند.

در بخش دیگری از نامه نماینده امارات به بان کی مون آمده است: دولت ما هرساله از ایران خواسته است تا با ارجاع مسئله ی جزایر سه گانه خلیج ع ر ب ی به مجامع بین المللی موافقت کند تا به راه حلی در یک چارچوب زمانی برسیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
برین دوش آفتابتونو بگیرید که اگه یه روز یه ترقه تو امارات منفجر بشه بدبخت میشین.تمامی پولی که اومد امارات خارج میشه اونوقت از گشنگی نسل هرچی مارمولک رو میزنین.