بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر : ۱۲۹۴۸۳
جدیدترین اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن نشان از همکاری گسترده نهادهای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره کشورهای خاورمیانه بالاخص ایران و مصر دارد.

به گزارش تسنیم به نقل از هاآرتص؛ گرین گرین‌والد، همکار ادوارد اسنودن در افشای اسرار آژانس امنیت ملی آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) اسنادی جدید منتشر کرد که بر اساس آن آمریکا و اسرائیل همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه جاسوسی از کشورهای خاورمیانه بالاخص ایران و مصر داشتند.

پس از اینکه محمد مرسی در ژوئن ۲۰۱۲ با حمایت اخوان‌المسلمین به قدرت رسید، سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و اسرائیل همکاری‌های مشترک را افزایش دادند تا تحولات این کشور را زیر نظر بگیرند.

مؤلف سند فاش شده توسط اسنودن - افسر میز مربوطه در مدیریت امور خارجی آژانس امنیت ملی آمریکا - با غرور درباره "گزارش‌های موفقیت‌آمیز" سخن می‌گوید. اولین مورد از این گزارش‌ها "برنامه هسته‌ای ایران، [است] و در پی آن تلاش‌های هسته‌ای سوریه، نیات و برنامه‌های حزب‌الله لبنان، تروریسم فلسطینی، جهاد جهانی [قرار دارند].

در این سند به همکاری برنامه‌های مشترک آژانس امنیت ملی آمریکا، سیا و چندین سازمان جاسوسی اسرائیل برای جمع آوری اطلاعات درباره مقامات رده بالای ایران و نیز برنامه هسته‌ای کشورمان اشاره شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر