بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر : ۱۲۹۴۸۹
به گزارشخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارانعلی عسکری در دومین نشست خبری خود در سال 93 با منحصربه فرد شمردن دریافت مالیات در تیرماه سال جاری نسبت به 5 سال گذشته اظهار داشت: از 5 میلیون و 200 هزار مؤدی مالیاتی در تیرماه 300 هزار اظهارنامه جدید به صورت کاملاً الکترونیکی و در مجموع 2 میلیون و 900 هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت شد.

وی ادامه داد: 98 درصد پیش‌بینی‌‌های ما برای دریافت مالیات با رقم 8 هزار و 120 هزار میلیارد تومان محقق شد که 18 هزار میلیارد تومان آن مالیات بر درآمد بود و در مورد مالیات‌های مستقیم 34 درصد رشد و مالیات بر ارزش افزوده 83 درصد نسبت به سال قبل رشد داشت.

رییس سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: رشد 49 درصدی مجموع درآمدهای مالیاتی نشان دهنده ظرفیت عظیم درآمدهای مالیاتی در اقتصاد کشور با توجه به شرایط رکودی حاکم می‌باشد.

**تمام قراردادهای ورزشکاران به نظام مالیاتی ارسال می‌شود

عسکری در رابطه با مالیات ورزشکاران تصریح کرد: از رقم قرارداد کی‌روش خبر ندارم و آن را تأیید و تکذیب نمی‌کنم اما فدراسیون با توافقات حاصل شده نسبت به پرداخت مالیات ورزشکاران و باشگاه‌ها بسیار حساس شده است.

وی اضافه کرد: مبهم و غیرواقعی بودن قراردادها موجب شد تا با هماهنگی فدراسیون تمام قراردادها به نظام مدیریت ارسال شود و با وجود فضای مناسب و تسهیلات فراهم شده مالیات ورزشکاران دریافت می‌شود.

**مالیات سکه در مبادی ورودی دریافت می‌شود

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: مالیات ارزش افزوده سکه یکبار و در مبادی ورودی دریافت می‌شود اما در مورد مالیات طلافروشان کماکان مشکل باقی است.

عسکری گفت: طلافروشان در فرآیند خود اختیاری مالیات را در بعضی موارد دریافت می‌کنند و در بعضی موارد دریافت نمی‌کنند ضمن آنکه به میزان دریافت مالیات آن را به نظام مالیاتی ابراز نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: با هماهنگی‌هایی که از طرف نظام مالیاتی با اتحادیه طلافروشان انجام شد و دلیل اصلی آن تفاوت فاحش بین متوسط پرداخت مالیات ارزش افزوده در استان‌های محروم نسبت به کلان‌شهرها بود این امر از طرف اتحادیه در حال پیگیری می‌باشد.

**اساس نامه جامعه مشاوران مالیاتی تصویب شد

عسکری تصریح کرد: اساسنامه جامعه مشاوران مالیاتی تصویب شده شورا و هیئت نظارت و مکان استقرار آن تعیین شده تا از ظرفیت بازنشستگان نظام مالیاتی بهترین استفاده را ببریم.

**کشف مجموعه بزرگ فاکتورفروشی در اصفهان

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به شناسایی ابر مالیات دهندگان گفت: دریافت چک 220 میلیارد تومانی از یک شرکت برای پرداخت مالیات صحت دارد ضمن آنکه ما تا 500 میلیارد تومان هم چک برای پرداخت مالیات دریافت کردیم.

وی ادامه داد: 1300 پرونده مالیاتی در کشور داریم که شامل شرکت‌های بزرگ نفتی، گازی و خودروسازی می‌باشد اما با وجود چارچوب کاری منظم آنها در مورد مالیات مشکلی نداریم.

وی به شناسایی شرکت بزرگ کدفروشی و فاکتورفروشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: این مجموعه 15 تا 16 میلیارد تومان برای یک شرکت فاکتورفروشی کرد که شناسایی و به دادگاه معرفی شد.

*جریمه‌ی دیر کرد مالیات برای پیمانکاران طلبکار از دولت حذف شد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پیمانکارانی که برای دولت کار کردند و طلبکارند بنا بر چهارچوب قانونی مالیاتشان تقسیط کردیم تا در بازه‌ی زمانی یک ساله تا دو ساله و متناسب با قراردادشان انجام شد ضمن آن که جریمه دیرکرد پرداخت مالیات برای آنها حذف شد.

عسکری گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی از مالیات معاف است.

وی در رابطه با طرح جامع مالیاتی گفت: با همان رویکرد قبل این طرح درحال انجام است بطوری که تا پایان سال 7 استان دیگر از جمله فارس، آذرباجان شرقی، خراسان رضوی، قم، قزوین، کرمان و خوزستان در طرح جامع قرار می‌گیرند اما لازمه‌ی پیشرفت سریع‌تر آن تخصیص اعتبار است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر