بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
مستطيل شيشه اي تالار

در به در دنبال نوشدارو

شاخص بورس در معاملات روز جاری مجدداً روند نزولی در پیش گرفت، اگرچه این روند چندان محسوس نبود و منجر به افت اندک شاخص کل بورس شد.
کد خبر : ۱۲۹۵۱۷
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 93.05.14 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 50 واحد افت به رقم 55279 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 239 واحد رشد عدد 145378 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 11 واحد کاهش به رقم 74697 واحد رسيد.

همچنین در این روز "تاپیکو" با 39 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "خودرو" با 19 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با یک واحد افت به رقم 791 واحد رسید.

در این شرایط سهامی ذوب آهن اصفهان با 0.68 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1269 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 798 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس در معاملات روز جاری مجدداً روند نزولی در پیش گرفت، اگرچه این روند چندان محسوس نبود و منجر به افت اندک شاخص کل بورس شد اما ارزش 205 میلیارد تومانی بازار سرمایه در هر دو بازار بورس و فرابورس نشان داد که صحبت های شب گذشته وزیر اقتصاد هم نتوانست منتج به آشتی سرمایه با بورس شود شاید هم انتظارات سرمایه گذاران از صحبت های وزیر برآورده نشد که امروز شاهد چنین بازاری بودیم.

بنابرگزارش بورس نیوز، شب گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی مبسوط و کامل به توضیح شرایط اقتصادی کشور در گذشته و حال پرداخت و همچنین در خصوص بسته اقتصادی دولت برای خروج از رکود ضد تورمی شفاف سازی کرد.

براین اساس سهم بازار سرمایه در این بسته بنا به گفته علی طیب نیا تأمین مالی بلندمدت بنگاه های اقتصادی است که می تواند کمک شایان توجهی به اقتصاد و خروج از رکود نماید.

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود از به کف رسیدن قیمت سهام اغلب شرکت های بورسی یاد کرد و گفت: عامل اصلی افت شاخص کل بورس و قیمت سهام اغلب شرکت ها از دی ماه سال گذشته تا هفته های اخیر برخی تصمیمات داخلی همچون افزایش به یکباره نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی و نیز افزایش عوارض 30 درصدی فروش سنگ آهن می باشد که باید با سرعت و شدت کمتری اعمال می شد.

بنابراین گزارش، باید اذعان کرد که وزیر اقتصاد باهوش و کاربلدی زمام امور اقتصادی را به دست گرفته، کسی که به جرأت می توان گفت که قبل از اجرای هر تصمیمی عواقب و نتایج خوب و بد آنرا سنجیده است.

اما آقای دکتر باور کنید که تمام عواملی را که شما از آن به عنوان عامل روند نزولی بازار سرمایه نام بردید قبلاً توسط اهالی تالار شناسایی شده و همه از آن آگاهند، آقای دکتر درد ریشه یابی شده، علت بیماری مشخص شده اما مشکل جای دیگری است، آقای وزیر این بازار درمان مناسب با بیماری خود را می خواهد، بازار خودش می داند دردش چیست، از شما انتظار ارایه نسخه درمانی دارد و منتظر نوشدارو برای اقتصاد هستیم که در به در دنبالش گشتیم و نیافتیم .

جناب طیب نیا شما خود استاد  هستید، تأمین مالی بنگاه ها نیازمند ورود نقدینگی به این بازار است و نقدینگی برای ورود نیازمند اعتماد و اطمینان است، آقای وزیر برای بازگردان اعتماد مجدد به بورس چه برنامه ای دارید؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
آیا عرضه غالبر به این قیمت حماقت نیست ،سهمی که ارزش ذاتی این سهم 780 است . 197 عرضه میشود ،چرا بورس نیوز از این سهم سخنی نمیگوید
ساري
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
احسسسسسنت
ساري
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
احسسسسسنت