بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
مدیر مالی شرکت ایران یاسا تایر و رابر عنوان کرد:

گسترش بازار صادراتی و رایزنی برای دریافت مجوز افزایش نرخ محصولات

چشم انداز شرکت ایران یاسا تایر و رابر با افق روشنی همراه می باشد و پوشش پایین بودجه در عملکرد سه ماهه سال جاری به این دلیل بوده که از مجموع 90 روز فصل بهار، تنها حدود 40 روز شرکت فعالیت داشته است.
کد خبر : ۱۲۹۶۱۲
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اخبار مندرج در سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت ایران یاسا تایر و رابر برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 3233 ریال برآورد شده این در حالی است که براساس عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال جاری، درآمد محقق شده هر سهم "پاسا" به میزان 72 ریال بوده و در نتیجه این شرکت توانسته 2 درصد از بودجه خود را طی مدت مذکور پوشش دهد.

در همین راستا، یارمحمدی، مدیر مالی شرکت ایران یاسا تایر و رابر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: چشم انداز شرکت ایران یاسا تایر و رابر با افق روشنی همراه می باشد و پوشش پایین بودجه در عملکرد سه ماهه سال جاری به این دلیل بوده که از مجموع 90 روز فصل بهار، تنها حدود 40 روز شرکت فعالیت داشته است.

یارمحمدی تصریح کرد: این در حالی است که شرکت حدود 50 روز به دلیل تعطیلات مربوط به فروردین و ابهام در خصوص افزایش نرخ محصولات، از فروش محصولات خود امتناع کرده است. همچنین میزان فروش "پاسا" در اسفند ماه سال گذشته قابل توجه بوده، بگونه ای که این شرکت بازار را با فروش بیش از حد اشباع کرده بود؛ در نتیجه این قضیه نیز بر روند سه ماهه "پاسا" تأثیرگذار بوده است. علاوه بر این شرکت ایران یاسا تایر و رابر طی عملکرد سه ماهه به دلیل تمدید وام های مربوطه، با افزایش هزینه مالی مواجه شد بنابراین، این امر نیز بر کاهش سودآوری آن تأثیرگذار بوده است.

مدیر مالی "پاسا" عنوان کرد: شرکت ایران یاساتایر و رابر در نظر دارد طی سال 93 افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، مطالبات و سود انباشته اعمال نماید. بگونه ای که "پاسا" در حال حاضر در مرحله ارایه گزارش توجیهی افزایش سرمایه مذکور می باشد. علاوه بر این "پاسا" در حال کسب مجوز جهت افزایش نرخ محصولات خود می باشد بطوریکه در شرایط کنونی شرکت در راستای عملیاتی شدن این مقوله، در حال رایزنی با سازمان حمایت از مصرف کننده می باشد.

یارمحمدی بیان کرد: "پاسا" در حال حاضر بیش از مقدار پیش بینی شده در بودجه تولید می کند بطوریکه حدود 70 تن تولید طی سال جاری در بودجه تخمین زده شده بود اما هم اکنون شرکت با ظرفیت تولید حدود 80 تن طی سال در حال تولید می باشد همچنین این مجموعه، در حال گسترش بازارهای صادراتی خود می باشد به گونه ای که محصولات خود را در شرایط حاضر به کشورهای عراق، ترکیه، یمن، نیجریه، پاکستان، افغانستان و اخیراً هند و برخی کشورهای آفریقایی صادر می کند.

وی در خاتمه افزود: همچنین قیمت مواد اولیه به دلیل کاهش تحریم ها و نیز کاهش قیمت کائوچو با کاهش مواجه شده است در نتیجه این امر می تواند بر افزایش سودآوری شرکت تأثیرگذار باشد. علاوه بر این به دلیل نرخ دستمزد پایین نسبت به سایر کشورها، هزینه های تولید نیز نسبت به آنها کمتر بوده و در نتیجه "پاسا" در مقایسه با محصولات مشابه سایر کشورها، قدرت رقابت بالایی دارد.از این رو کاهش قیمت مواد اولیه و همچنین افزایش نرخ محصولات "پاسا" تأثیر مثبتی بر سودآوری این شرکت خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر خبر داد:

حاشیه سود یکسان پاشنه آشیل تایرسازان

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران یاسا تایر و رابر مشخص شد:

گردش چرخ های سودآوری "پاسا" با رشد 156 درصدی فروش صادراتی سرعت گرفت

معاون مالی و اقتصادی "پاسا" عنوان کرد:

رشد سود پیش بینی شده/افزایش سرمایه/افتتاح طرح توسعه

مدیر حسابداری مدیریت شرکت ایران یاساتایر و رابر:

ظرفیت تولید ایران یاساتایر افزایش می یابد

ارسال نظر