بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
صنعت زراعت با تحقق بازدهی منفی 4.52 درصدی و نیز صنعت سایر مالی با کسب بازدهی منفی 4.31 درصدی در مقام های دوم و سوم جای گرفتند. شرکت آبگینه با تحقق بازدهی منفی حدود 14 درصدی و نیز آلومینیوم ایران با کسب بازدهی منفی بیش از 12 درصدی جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
کد خبر : ۱۲۹۶۱۳
نویسنده :
جمشیدی

معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای در حالی پایان پذیرفت که شاخص کل با بازدهی منفی 0.5 درصدی از 74 هزار و 997 واحد در اولین روز معاملاتی هفته گذشته به 74 هزار و 613 واحد در چهارشنبه همان هفته رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت وسایل ارتباطی بازدهی مثبت بیش از 15 درصدی را طی پنج روز معاملاتی هفته گذشته به دست آورد و عنوان پربازده ترین صنعت از میان سایر صنایع را از آن خود ساخت.

پس از آن صنعت مبلمان با بازدهی مثبت بیش از شش درصدی تک سهم آن یعنی سرمایه گذاری پردیس و نیز گروه واسطه های مالی با تحقق بازدهی مثبت بیش از پنج درصدی در جایگاه های دوم و سوم پربازده ترین قرار گرفتند.

این در حالی است که صنعت سایر معادن از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماند و با تحقق بازدهی منفی بیش از پنج درصدی رتبه نخست کم بازده ترین صنعت را به خود اختصاص داد.

پس از آن، صنعت زراعت با تحقق بازدهی منفی 4.52 درصدی و نیز صنعت سایر مالی با کسب بازدهی منفی 4.31 درصدی در مقام های دوم و سوم جای گرفتند.

براساس این گزارش، شرکت مخابراتی ایران بازدهی مثبت بیش از 33 درصدی را طی هفته گذشته به دست آورد و بدین ترتیب صدرنشین جدول پربازده ترین سهام فعال در بورس شد.

پس از آن شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران (سنا) با تحقق بازدهی مثبت حدود 29 درصدی و شرکت افرانت با بازدهی مثبت نزدیک به 25 درصدی رتبه دوم و سوم پربازده ترین سهام بورس را به خود اختصاص دادند.

اما در مقابل، شرکت معادن مس تکنار با بازدهی منفی بیش از 15 درصدی موجب کاهش ارزش سرمایه سهامداران خود شد و بدین نحو به عنوان کم بازده ترین سهم هفته گذشته مطرح شد.

پس از آن، شرکت آبگینه با تحقق بازدهی منفی حدود 14 درصدی و نیز آلومینیوم ایران با کسب بازدهی منفی بیش از 12 درصدی جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

براساس اطلاعات موجود، معاملات هفته گذشته بورس در حالی پایان یافت که بازدهی مثبت رهاورد معاملات 111 نماد بود، سه نماد بدون بازدهی مثبت یا منفی همراه شدند و مابقی نمادها یعنی 258 نماد بازدهی منفی را محقق کردند.

رتبه نخست نقدشونده ترین سهام نیز به شرکت های سرمایه گذاری مسکن تهران، سرمایه گذاری خوارزمی و نیز سرمایه گذاری توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه اعطا شد و در مقابل آن شرکت های سیمان دورود، سیمان اصفهان و نورد آلومینیوم در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر نقدشونده ترین سهام قرار گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، تعداد 48 هزار و 463 کد معاملاتی با جابه جایی سه میلیارد و 291 میلیون سهم طی 252 هزار و 461 دفعه معامله، ارزشی به مبلغ هشت هزار و 159 میلیارد ریال را رقم زدند و از میان سهام شرکت های بورسی، "وخارزم" با حجم معاملاتی بیش از 768 میلیون و 335 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم بورس طی هفته گذشته و شرکت سیمان دورود به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شدند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر