بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر : ۱۲۹۶۳۳
 
عصرایران:سال 2014 میلادی تاکنون یکی از فاجعه بارترین سال ها برای صنعت هوایی جهان بوده است.


به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از لایو اینشورنس، پس از سقوط چندین حادثه هوایی در طول ماه اخیر، سال 2014 میلادی برای صنعت هوایی بسیار تراژدیک بوده و همچنین میزان خسارت ها نیز به اوج خود رسیده است.


اکنون این باور وجود دارد که صنعت بیمه خطوط هوایی به این حوادث واکنش نشان دهد و تغییرات بسیاری در این صنعت به وجود بیاید.


تاکنون سفر با هواپیما یکی از امن ترین سفرها به شما ر می رود اما در سال جاری میلادی به این باور خدشه وارد کرده است تا جایی که امکان دارد بیمه گران عادی و اتکایی در جهان، میزان حق بیمه ها را تا سه برابر افزایش دهند.


طبق آمار منتشر شده توسط روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، انتظار می رود میزان کل ادعاهای مطرح شده مربوط به بیمه خطر جنگ در پنج ماه اخیر به رقم 600 میلیون دلار برسد. هرچند که اکنون برآورد می شود که میزان ادعاها از این رقم نیز بگذرد و به رکود تاریخی برسد.


این روزنامه پیش بینی می کند که میزان حق بیمه در بیمه نامه های خطوط هوایی مالزی بیش از میانگین کنونی افزایش یابد و برای هر حادثه به رقم 2.25 میلیارد دلار برسد.


آخرین حادثه صنعت حمل و نقل هوایی جهان بدون شک شوک بزرگی را به بیمه گران در این عرصه وارد می کند. شرکت های بیمه در طول چند هفته گذشته شاهد از دست رفتن دو هواپیما و در چهار ماه گذشته نظاره گر پنجمین حادثه هوایی بودند.


یک هواپیمای خطوط هوایی مالزی پس از اصابت موشک سقوط کرد. هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ٧٧٧ با 298 سرنشین در مسیر پرواز آمستردام در هلند به کوالالامپور، پایتخت مالزی در منطقه‌ای در شرق اوکراین نزدیک مرز روسیه سقوط کرد. به گفته مقامات آمریکایی، سکوی پرتاب این موشک در شهر "سنژنه" در منطقه ‌ای در شرق اوکراین در نزدیکی مرز با روسیه قرار داشته که شبه ‌نظامیان جدایی‌ طلب بر آن تسلط دارند.


همچنین هواپیمای خطوط هوایی الجزایر ۲۴ ژوئیه، با ۱۱۶ مسافر در مسیر پرواز از بورکینافاسو به الجزیره، پایتخت این کشور، در ۵۰ کیلومتری مرز مالی سقوط کرد. این هواپیما زمانی کوتاه بعد از پرواز از بورکینافاسو ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد. هواپیمایی که سقوط کرده است، از نوع مکدانل داگلاس ام دی-83 بود و شرکت هواپیمایی الجزایر آن را از یک شرکت اسپانیایی اجاره کرده بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر